Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

تهدید بریتیش کلمبیا برای دادگاهی کردن آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دادستان کل بریتیش کلمبیا تهدید کرده است که اگر قانون جدیدی در آلبرتا وضع شود که منجر به افزایش قیمت بنزین در بریتیش کلمبیا شود، آلبرتا را به دادگاه خواهد کشاند.

David Eby می‌گوید اینکه یک استان بخواهد برای مجازات استان دیگر از خط مشی انرژی استفاده کند غیر قانونی است و در صورت بروز این مسئله آماده است تا علیه آلبرتا اقدام قانونی کند.

وی اظهار داشت: «اگر در این قانون‌گذاری، حتی امکان ذره‌ای تبعیض علیه بریتیش کلمبیا وجود داشته باشد، ما هر کاری که برای محافظت از منافع بریتیش کلمبیا لازم باشد را انجام خواهیم داد».

دولت آلبرتا قوانینی را به تصویب رسانده که امکان خروج نفت، بنزین و گاز طبیعی از این استان را محدود می‌کند، و این امر می‌تواند باعث افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت در بریتیش کلمبیا شود.

در این قانون اشاره‌ای به بریتیش کلمبیا نشده است، اما Rachel Notley می‌گوید اگر دولت بریتیش کلمبیا از موضع خود در مورد گسترش خط لوله‌ی Trans Mountain پایین نیاید، ممکن است از این قانون برای اعمال فشار بر این استان استفاده کند.

Mark Jaccard استاد دانشکده منابع و مدیریت زیست محیطی دانشگاه سیمون فریزر می‌گوید اگر آلبرتا می‌خواست صادرات سوخت به بریتیش کلمبیا را محدود کند، تاثیر آن خیلی زود احساس می‌شد. اما او انتظار یک تحریم کامل را ندارد.

Jaccard گفت: «درست است که اکثر سوخت اتومبیل‌های ما در جنوب غربی بریتیش کلمبیا از آلبرتا می‌آید». وی افزود: «من فکر نمی‌کنم آلبرتا بخواهد یکی از مشتری‌های مهم خود را از دست بدهد».

Dan McTeague یکی از تحلیل‌گران نفتی وبسایت Gasbuddy.com می‌گوید هرگونه وقفه‌ای در تامین سوخت از سوی آلبرتا، می‌تواند قیمت سوخت در بریتیش کلمبیا که همین الان هم بالا است را بالاتر ببرد، چیزی بیش از 2 دلار در هر لیتر.

Eby گفت دولت بریتیش کلمبیا قبل از تصمیم برای هر اقدامی، زمانی را به بررسی این قانون می‌گذارد.

اظهارات Eby، حرف موافقان و مخالفان ساخت و ساز خط لوله Trans-Mountain، از جمله بومیان، رهبران کسب و کار، معترضین و سیاستمداران نیز هست.

Kinder Morgan مالک خط لوله، همزمان با تلاش دولت فدرال برای جلب اطمینان سرمایه‌گذاران شرکت تا تاریخ ۳۱ می و پیش‌روی پروژه علی‌رغم مخالفت‌های دولت بریتیش کلمبیا، تمام هزینه‌های غیر ضروری را این پروژه‌ی ۷٫۴ میلیارد دلاری را به حالت تعلیق درآورده است.

John Horgan نخست وزیر بریتیش کلمبیا، Rachel Notley نخست وزیر آلبرتا و نخست وزیر Justin Trudeau، روز یکشنبه در اتاوا جلسه‌ای داشتند و آقای Trudeau گفت دولت فدرال در حال آماده‌سازی برگزاری مذاکرات خصوصی و مالی با Kinder Morgan برای اطمینان از تکمیل خط لوله است.

منبع: CBC