Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

برای خرید قانونی ماریجوانا باید تا سپتامبر صبر کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مجلس سنای کانادا با ۵۲ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف لایحه ای را تصویب کرده که برای اولین بار مصرف تفریحی ماریجوانا در این کشور را آزاد اعلام می کند. مصوبه جدید نحوه کشت، توزیع و فروش ماریجوانا را مشخص می کند.
.
دولت کانادا می گوید قانونی کردن این ماده ضمن اعمال مقررات سفت و سخت، کنترل آن را آسانتر می کند، از جرایم سازمان یافته می کاهد، باعث کاهش فشار بر پلیس و سیستم قضایی می شود و بهداشت عمومی را تقویت می کند.
.

انتظار می رود که با امضای این قانون توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، مردم در این کشور از ماه سپتامبر امسال بتوانند به طور قانونی ماریجوانا خریداری و مصرف بکنند.
.
در بین هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (گروه هفت) کانادا اولین کشوریست که ماریجوانا را آزاد اعلام کرده است. حزب حاکم لیبرال کانادا مدت ها بود که قول آزادسازی ماریجوانا برای مصارف غیرپزشکی را داده است.
.
یک کارگروه دولت فدرال پیشتر توصیه کرده بود که کانادا فروش حشیش برای مصارف تفننی به افراد بالای ۱۸ سال را آزاد و مالیات بر آن را براساس شدت گیرندگی محصول وضع کند.
.
آن کارگروه همچنین توصیه کرد اجازه پرورش ۴ گیاه شاهدانه (که ماریجوانا و حشیش مشتقات آن هستند) توسط بزرگسالان و حمل ۳۰ گرم ماریجوانای خشک به افراد داده شود.
.
استفاده از ماریجوانا برای مصارف پزشکی از سال ۲۰۰۱ در کانادا قانونی شد و ۴۰ شرکت مجوز تولید آن را دارند. جوانان کانادایی از بزرگ ترین مصرف کنندگان ماریجوانا در جهان هستند.

هنگامی که C-45 به تصویب برسد، به یک دوره اجرایی ۸ تا ۲ هفته‌ای نیاز خواهد بود: بنابراین خرید قانونی ماریجوانا از فروشگاه‌های مجاز در بهترین حالت در ابتدای ماه سپتامبر امکان‌پذیر خواهد شد. هرچند خدمات سفارش پستی ممکن است کمی زودتر اجرایی شود.

هنگامی که هفته پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی از Bill Blair رئیس پلیس سابق تورنتو و وزیر فعلی پارلمان درباره‌ی اجرایی شدن لایحه سوال شد گفت: «هنوز درحال صحبت هستیم … اما من فکر می‌کنم پس از توشیح ملوکانه حدود ۱۲ هفته نیاز باشد. بنابراین اگر هفته آینده توشیح ملوکانه را دریافت کنیم، که البته این فرضی و احتمالی است، … احتمالا تاریخ پیاده‌سازی را اوایل یا اواسط سپتامبر مشخص می‌کنیم».

خرید قانونی ماریجوانا تحت Cannabis Act

هفته گذشته مجلس سنا، Cannabis Act را البته پس از اعمال اصلاحات به این لایحه، از جمله امکان دسترسی و مالکیت برای جوانان، کشت و تولید خانگی و تجارت ماریجوانا، تصویب کرد.

دولت فدرال ۲۶ مورد از اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس سنا را پذیرفت و ۱۳ مورد را رد کرد.

تلاش سنا برای تفویض اختیار به استان‌ها و قلمروها برای منع کشت و تولید خانگی و فردی گیاه ماریجوانا، از جمله اصلاحات رد شده بود.

Ginette Petitpas Taylor، وزیر بهداشت گفت: «با کمال احترام، چنین چیزی را قبول نخواهیم کرد. به منظور حمایت از هدف دولت به منظور ریشه‌کن کردن بازار غیرقانونی، صدور مجوز برای تولید و کشت خانگی حیاتی و مهم است».

با اعلام مانیتوبا، نوناووت و کبک در خصوص منع کشت خانگی، پس از اجرایی شدن Cannabis Act، چالش‌های قانونی زیادی سر بر خواهند آورد.

Lucie Charlebois، وزیر بهداشت کبک، روز چهارشنبه با اظهار اینکه قوانین استانی مقدم بر قانون فدرال است گفت «اگر یک نبرد قانونی برای مباحثه وجود داشته باشد، ما بر سر آن بحث خواهیم کرد».

Blair اما در این خصوص گفت: «اجازه بدهید این موضوع را کاملا روشن کنم. ما کبک را مجبور به انجام هیچ کاری نمی‌کنیم. آنچه آنها می‌خواهند از ما بشنوند این است که ما قانون را طوری تغییر می‌دهیم تا بتوانند کارشان را بکنند. ما عنوان کرده‌ایم که در قانون فدرال کاشت حداکثر ۴ گیاه مجاز است و به وضوح به استان‌ها و قلمروها گفته‌ایم که شما می‌توانید قوانین را متناسب با این تنظیم کنید، اما همچنین معتقدیم که ممنوعیت، فرصت مناسب تنظیم درست قانون در محیط غیرقانونی که رک و پوست کنده بگویم اکنون ما را به این وضعیت رسانده از بین می‌برد».

اصلاحات دیگری که توسط دولت فدرال رد شد، ممنوعیت امکان توزیع محصولات برند ماریجوانا توسط تولیدکنندگان مجاز بود. دولت فدرال تصریح کرد قوانینی که در رابطه با تبلیغات و بازاریابی وجود دارد در مورد ماریجوانا نیز اعمال می‌شود.

دولت همچنین با اشاره به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، این اصلاحیه سنا که سهامدارانِ تولیدکنندگان و شرکت‌های حقوقی ماریجوانا را ملزم به رجیستری می‌کرد را نیز نپذیرفت.

منبع: dailyhive