Thursday, April 18, 2024
-2.7 C
Calgary

درآمد فوتبالیست ها از جام جهانی چقدر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جام جهانی فیفا یک مسابقه بین المللی است که هر چهار سال یک بار بین ۳۲ تیم ملی برگزار می شود.

در سال ۲۰۱۸ بازیکنان به امید به دست آوردن بیست و یکمین جام جهانی فیفا به روسیه سفر کرده اند و بدون شک گفتگویی هم با مشاوران مالی خود داشته اند چون پشت هر ضربه و حرکتی در مسابقات فوتبال پول زیادی خوابیده است. و اما ببینیم فوتبالیست ها از مسابقات جام جهانی چقدر درآمد دارند؟

جوایز نقدی جام جهانی ۲۰۱۸

اگر از نظر شما جنگیدن در مقابل قوی ترین تیم های فوتبال برای کشور به اندازه کافی هیجان بر انگیز نیست شاید مبلغ ۴۰۰ میلیون دلاری برای ۳۲ تیم شرکت کننده شما را شگفت زده کند. طبق مجله Goal رسیدن به مرحله فینال ارزش ۹٫۵ میلیون دلار دارد. اگر گروهی در راند ۱۶ حذف شود با مبلغ بیش از ۴ میلیون دلار به خانه بر می گردد.یعنی ۴ تیم حذفی در مرحله نیمه نهایی هر کدام ۴ میلیون و در مجموع ۱۶ میلیون دلار دریافت می کنند. و اما مبلغ دریافتی ۴ تیم نهایی چقدر است؟ خودتان را برای شنیدن این واقعیت آماده کنید.

تیم هایی که در مقام سوم مسابقات حذفی رقابت کرده اند ۴۶ میلیون دلار دریافت خواهند کرد که ۲۴ میلیون دلار به برنده و ۲۲ میلیون دلار به بازنده اعطا می شود. پس در بازی های جام جهانی حتی اگر بازنده هم باشی با میلیون ها دلار پول به خانه برمی گردی.

۳۸ میلیون دلار برای قهرمان جام جهانی

و اما سهم قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۱۸ چیست؟ در مسابقات جام جهانی مقام دوم ۲۸ میلیون دلار و قهرمان مسابقه ۳۸ میلیون دلار دریافت می کند که در مجموعه ۶۶ میلیون دلار است. پیش بینی شده است این مبلغ در مسابقات آینده به ۵ بیلیون دلار هم خواهد رسید.

به گزارش CNBC مسابقات جام جهانی سودآورترین و گران ترین واقعه فوتبالی است زیرا کسانی که برای تشکیل مسابقات پرداخت می کنند به فکر سود و منفعت نیستند. مسابقات فیفا علاوه بر این که هر چهار سال یک بار بیلیون ها دلار پول می سازد  باعث می شود کشورهای میزبان نیز با درآمدزایی به بدهی های خود خاتمه دهند. روسیه کشور میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ افزایش این مبلغ را از ۶۰۰ میلیون به ۱۱ بیلیون دلار گزارش داده است. به گزارش  USA Today 57.6 درصد این هزینه ها از بودجه فدرال کشور، ۱۳٫۶ درصد از دولت های منطقه ای ۲۸٫۸ درصد آن از نهادهای قانونی (از جمله کمپانی های خصوصی و دولتی) به دست می آید.