Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

واتسون لیک، جنگل تابلوهای ترافیکی؛ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد در کشور کانادا به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

جنگل تابلوهای ترافیکی یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کشور کانادا است که در جوار بزرگراه آلاسکا و در نزدیکی شهر واتسون لیک (Watson Lake) در ایالت یوکون قرار دارد. در این جنگل تعداد بیشماری از تابلوها و علائم با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر نصب شده‌اند.

پروژه احداث این منطقه برای نخستین بار توسط کارل کی.لیندلی (Carl K. Lindley) در سال ۱۹۴۲ و همزمان با عملیات احداث بزرگراه آلاسکا آغاز شد. در آن دوران شهر واتسون لیک وجود خارجی نداشت و تاسیسات منطقه محدود به پایگاه نیروی هوایی و فرودگاه بود؛ در همین دوران، کارل لیندلی از شرکت D به همراه یگان ۳۴۱ مهندسی در منطقه‌ای نزدیک به لاور پست (Lower Post) مشغول به کار در پروژه بزرگران آلاسکا بودند. در حین انجام عملیات احداث وی مصدوم شد و از این‌رو، مداوای وی در مرکز درمانی یگان مهندسی انجام شد. در طول درمان، افسر مافوق وی دستور داد تا در این مدت به ترمیم و رنگ‌زنی مجدد تابلوهای راهنما در طول جاده بپردازد.

در همان دوران، نصب تابلوهای راهنما در کمپ یکی از تمرین‌های متداول برای مهندسان ارتش آمریکا محسوب می‌شد. در سراسر دنیا عملکرد اصلی این تابلوها نمایش مسیر و مسافت است. از آنجایی که کارل در این دوره بسیار احساس دلتنگی می‌کرد، تصمیم گرفت تابلوها و علائم محل زندگی خود (دانویل، ایلیونویز) را نیز در محل کارش نصب کند. این ایده برای سایر همکاران وی نیز جالب بود و از این‌رو، نصب تابلوهای زادگاه و محل زندگی این افراد تبدیل به سنتی جالب شد.

پس از گذشت سال‌ها، این منطقه تبدیل به جنگلی با چندین هکتار وسعت شد که در آن افراد تابلوهایی مختلفی را از اقصی نقاط دنیا نصب کرده بودند. تابلوهای این جنگل از لحاظ شکل و محتوا بسیار متنوع هستند، مانند تابلوهای خیابان‌ها، خوشامدگویی، علائم غذا، تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سراسر جهان نظیر تابلویی به اندازه ۱۸۲/۸۸ در ۳۰۴/۸ سانتی‌متر متعلق به بزرگراهی در آلمان. البته هزینه حمل این تابلو از آلمان به کانادا نیز بسیار تعجب‌برانگیز است. طبق گزارش سایت دانشنامه ویکی‌پدیا در حدود ۱۰۰،۰۰۰ تابلو در این جنگل قرار دارد و هر ساله نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

متاسفانه اولین تابلوی نصب شده در این جنگل توسط کارل لیندلی گم شده است، ولی در سال ۱۹۹۲، کارل و همسرش، الینور، پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از افتتاح بزرگراه آلاسکا به این منطقه آمده و از کپی اولین تابلوی خود متعلق به دانویل در الینویز پرده‌برداری کرد. امروزه این تابلو در مرکز بازدید در معرض دید عموم قرار دارد.

منبع: amusingplanet