Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

کلگری در میان فهرست شهرهای بزرگ مقرون به صرفه برای خرید ملک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر هیچکس پوشیده نیست که وارد شدن به بازار املاک و خرید ملک در برخی از بزرگترین شهرهای کانادا برای نسل هزاره سخت‌تر از همیشه شده است.

اوایل ماه جاری فهرستی از هفت شهر کانادایی که خرید خانه در آنها تقریبا غیر ممکن شده است منتشر شد و اعداد خودشان گویای همه چیز هستند؛ ۲۰ سال پس‌انداز برای پرداخت پیش قسط در ونکوور؟ نه ممنون!

با این حال، هنوز نور امیدی وجود دارد. در همین مقاله عنوان شده بود که در دیگر شهرهای بزرگ کانادا چقدر طول می‌کشد تا نسل هزاره بتواند برای پرداخت پیش قسط پس‌انداز کند.

که البته همه چیز بستگی به خودتان دارید که می‌خواهید کجا زندگی کنید.

طبق آمار پژوهش Point 2 Homes، کلگری نه تنها یکی از شهرهای بزرگ کاناداست که رویای شیرین خانه‌دار شده را برای نسل هزاره به واقعیت تبدیل می‌کند، بلکه در مقایسه با شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر سکنه دارند، مقرون به صرفه‌تر نیز هست.

از منظر رابطه‌ی هزینه و اندازه، ادمونتون، اتاوا و وینی‌پِگ نیز نزدیک به کلگری هستند و یک خانواده با درآمد متوسط تنها لازم است به مدت یک سال ۲۰٪ از درآمد خود را پس‌انداز کند تا بتواند پیش قسط وام مسکن را پرداخت کند.

البته این آمار مربوط به قیمت میانگین مسکن در هر شهر است، بنابراین نتایج ممکن است متفاوت باشد.

حتی اگر یک زوج یا خانواده بتوانند ۴٫۴ درصد از درآمد سالانه خود را برای پرداخت پیش قسط پس‌انداز کنند، ۸۳ سال زودتر از همان زوج در ونکوور می‌توانند صاحب خانه شوند (امکان خانه‌دار شدن یک خانواده با این شرایط در کلگری ۶ سال و ونکوور ۸۹ سال است).

با در نظر گرفتن میانگین امید به زندگی برای کانادایی‌ها که حدود ۸۲ سال است، شما باید از همان لحظه که متولد شدید شروع به پس‌انداز کنید و ۷ سال هم بیشتر عمر کنید تا بتوانید در ونکوور خانه‌دار شوید.

با این اوصاف شش سال برای خانه‌دار شدن در کلگری اصلا زیاد نیست.

منبع: dailyhive