Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

اضافه شدن یک روز تعطیل ملی توسط دولت کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن یک روز به تعطیلات رسمی است. به نقل از Globe and Mail، مقامات در حال مشاوره با بومیان کانادا هستند تا روزی را برای ادای احترام به “میراث دردناک” مدارس شبانه، به عنوان تعطیل رسمی در نظر بگیرند.دولت در حال مذاکره با چندین گروه از جمله AFN است و در جستجوی مناسب ترین روز برای این تعطیلی رسمی است. به احتمال زیاد این روز، روز ملی “صداقت و مصالحه” نامیده خواهد شد.

تاریخی که در ابتدا برای اعلام این تعطیلی در نظر گرفته شده بود ، 21 ژوئن بود که مصادف با روز ملی بومیان کانادا شد و و دولت نیز نمی خواست این مناسب نزدیک به روز کانادا و یا سالگرد سنت ژان باپتیست باشد.روز دیگری که می تواند برای تعطیلی رسمی در نظر گرفته شود، روز “پیراهن نارنجی” در 30 سپتامبر است که در آن، کودکان از خانواده های خود جدا شدند تا به مدارس شبانه بروند.

در ایمیلی که دپارتمان میراث کانادا به the Globe and Mail ارسال کرد آمده است:” برای اطمینان کامل از صحت و معنای این مناسبت، مشاوره ای با اقوام Inuit و Metis انجام خواهد شد.”بعد از رسمی شدن این تصمیم، تمامی کارمندان فدرال در روز ملی صداقت و مصالحه تعطیل خواهند بود و مقامات هر کدام از استان ها نیز می توانند درباره بزرگداشت این روز تصمیم بگیرند.

منبع: Dailyhive