Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

میک آپ ایر یونیت (Make Up Air Unit) یا سازندەی هوا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : سیامک نجفی ، Best Budget Boiler and Plumbing Inc

سازندەی هوا یا میک آپ ایر یونیت، وسیلەای است کە از بیرون خانە یا بنا (بطور کلی) بە داخل می آورد. ملک یا بنا می تواند یک گاراژ نقاشی ماشین، یا تعمیر ماشین باشد، یا اینکە یک آشپزخانەی صنعتی یا آشپزخانەی منزل مسکونی باشد.

فرق سازندەی هوا با اچ آر وی چی هست؟

اچ آر وی اصولا برای تهویەی هوا در منزل است. یعنی هوای تازە از بیرون می آورد و هوای داخل خانە را بە بیرون رد می کند. و اما سازندەی هوا فقط هوا از بیرون بداخل ساختمان می آورد.

چرا و چە وقت سازندەی هوا لازم است؟

سازندەی هوا اصولا برای گارازها و آشپزخانەی رستورانها و امکان عمومی استفادە می شود. اما خانەهای بالای ٣٠٠٠ اسکوارفیت و با درصد خیلی بالای ایر تاید (خانەهای جدید همە ایر تاید هست) کە دارای آشپزخانەهای بزرگ هسستند و دارای اجاق گاز، گازی هستند، بە سازندەی هوا نیازمند است. دلیل آنهم مشخص است، وقتی یک اجاق گاز گازی با بی تی یو بالا (١٥٠،٠٠٠) استفادە می شود طبعا یک فن بزرگ هم برای جابجایی گاز دی اکسید کربن ناشی از اجاق گاز هست. وقتی حجم بزرگی از هوا از داخل ساختمان بە بیرون سوق دادە شود و هیچ هوایی جای آن را نگیرد، فشار منفی یا نگایتو پرشر در خانە بوجود می آید، کە در این صورت، نیاز است کە یک مقدار هوا از بیرون ساختمان بە داخل هدایت شود.

سازندەی هوا در اماکن تجاری

میک آپ ایرها در داخل گاراژها اصولا با کار گذاشتن چند فن نیز همرا هست. چرا کە وقتی هوا از بیرون بە داخل گاراژ آوردە می شود، نیاز است کە حجمی از هوا بە بیرون نیز راندە شود تا بالانس فشار رعایت گردد. محاسبەی سازیز میک آپ ایر و فن ها اصولا توسط مهندسین طراح در نقشەی مهندسی با دادن مقدار جابجایی هوا در غالب سی اف ام (CFM) دادە می شود، کە با آن دادە بقیە محاسبات توسط شرکت های نصب این دستگاها محاسبە میشود.

[uam_ad id=”11296″]