Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

ممنوعیت مصرف چربی ترانس در کانادا اجرا می شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ Sept 17 در سراسر کانادا، استفاده از چربی ترانس ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت توسط سازمان سلامت کانادا، در راستای منع استفاده از روغنهای هیدروژنیزه شده در غذای انسان ها است.

روغن های هیدروژنیزه شده، نوعی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که طی یک عملیات شیمیایی، روغن مایع سبزیجات را به چربی جامد تبدیل می کنند. موادی از قبیل مارگارین و روغن ترد کننده شیرینی جات در همین عملیات تولید می شوند.

به نقل از سازمان سلامت کانادا، “مصرف چربی ترانس احتمال ابتلا به بیماری انسداد شریانهای قلب (CHD) را که یکی از دلایل اصلی مرگ در کانادا است ،  افزایش می دهد.” دولت از حدود 30 سال قبل تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف چربی ترانس انجام داده است؛ اما قانون منع جدید “به سرعت استفاده از چربی ترانس را به کمترین حد ممکن خواهد رساند.”

سازمان سلامت کانادا سال گذشته نیز به کارخانه های صنایع غذایی اخطار داد و به آنها فرصت داد تا بتوانند فرمول تولید محصولات خود را تغییر بدهند. آژانس بازرسی غذاهای کانادا (CFIA) در برابر هرگونه نادیده گرفتن قوانین جدید مسئول می باشد و باید از طریق بازرسی و یا نمونه برداری از اجرای کامل قوانین اطمینان حاصل کند.

با اینکه ممکن است چربی ترانس به طور رسمی ممنوع شود، اما احتمالا بر روی برچسب بسیاری از مواد غذایی نام چربی ترانس مشاهده خواهد شد؛ چرا که این ماده در لبنیات و فرآورده های گوشتی طی مجموعه ای از واکنش های طبیعی به وجود می آید.

تمامی محصولات دارای چربی ترانس که قبل از 17 سپتامبر عرضه شده اند، می توانند در فروشگاه ها باقی بمانند.

منبع: Dailyhive