Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

جایگاه جدید شیر سنگی تاریخی پل Centre Street کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از شیرهای سنگی نمادین واقع در پل Centre Street Bridge کلگری که از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۹۹ کنار  پل قرار داشت، بعد از حدود ۸۰ سال پاسبانی از نواحی پایین شهری  به جایگاه جدید خود در پارک روتاری منتقل شده است که از آن مکان روی نواحی پایین شهر و محل استقرار قبلی خود اشراف دارد.

روز شنبه یک گروه رقص شیر و هیئتی ویژه از طرف هری سندرز (Harry Sanders) تاریخ‌شناس  به همراه شخص ناهید ننشی (Naheed Nenshi ) شهردار کلگری و درو فارل (Druh Farrell) مشاورشهردار به استقبال ورود این مجسمه بزرگ به پارک آمده بودند.

این شیرهای سنگی در سال ۱۹۹۹ و هنگام انجام عملیات نوسازی از روی پل برداشته شدند و بعد از انجام نوسازی‌ها یک بررسی اجمالی نشان داد که نصب مجدد این شیرهای سنگی روی پل خطرناک است بنابراین شیرهای سنگی جدیدی به جای آن‌ها در پل نصب شدند.

جنیفر تامپسون (Jennifer Thompson) سرپرست  موسسه هنرهای عمومی شهر کلگری اعلام کرد:

ما ورود شیرسنگی  پل Centre Street Bridge را به خانه جدید خود در پارک روتاری بسیار خوش‌آمد می‌گوییم.

یکی از این شیرهای اصلی در جلوی شهرداری به نمایش گذاشته شده است و دو شیر دیگر در انبار هستند. شورای شهر با همکاری متخصصانی شامل مهندسین ساخت، معماران میراث فرهنگی، حافظین آثار هنری و متخصصین مواد و مصالح اقدام به مرمت و بازگردانی مجسمه این شیر کردند.

این شیر سنگی که بین سال‌های ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۷ توسط سنگ‌تراشی به نام جیمز. ال تامسون (James L. Thomson) ساخته شده بود یکی از ۴ شیر سنگی ایجاد شده به دست این سنگ تراش بوده که مشابه شیرهای برنزی موجود در پای بنای یادبود نلسون (Nelson) در میدان Trafalgar لندن است.

ارتفاع آن ۳/۳ متر و وزنش ۹۹۷۹ کیلوگرم است. این شیر دارای ۵ قسمت است و هیچ قاب فلزی در ساخت آن به کار نرفته است اما در عوض بخش‌های قابل مشاهده با آرماتور مستحکم شده و توسط  بتن به هم وصل شده است.

تامپسون گفت که شورای شهر در صدد نصب این شیر سنگی در امتداد خیابان West LRT بود اما اهالی شهر خواستار نصب آن در مکانی شدند که بتوان از نزدیک تماشایش کرد.

او در ادامه افزود:

من تصور می‌کنم لذت بخش‌ترین موضوع در مورد شیر سنگی این است که مردم احساس می‌کنند کل شهر برای داشتن این شیر در یک مکان عمومی و قابل دسترس هم‌صدا شده اند  و این همان مکانی است که با پل Centre Street Bridge  نیز در ارتباط است.

یکی از شیرهای سنگی تاریخی پل Centre Street کلگری به پارک روتاری (Rotary) منتقل شد

منبع: cbc