Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

رفع بوی بد خانه‌ها با روشهای بسیار ساده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : سیامک نجفی ، Best Budget Boiler and Plumbing Inc

بوی بد در خانەهایی کە ناشی از بوی فاضلاب خانە است دلایل مختلفی دارد، کە میتوان آنرا بە راحتی رفع کرد.

ماشین لباسشویی

این بو بیشتر ناشی از نداشتن شترگلو (P-Trap)  است.

شترگلو (P-Trap): یک وسیلەایی است بە شکل یک موج سینوسی  است کە آب در قسمت تحتانی شترگلو جمع شدە، کە همین باعث می شود بوی ناشی از فاضلاب راه برگشت بە داخل خانە را نداشتە باشد.

تمام وسیلەها بایستی شترگلو برای آن نصب شود. مثل ظرفشویی، دشتشویی، و ماشین لباسشویی. کە اکثر وسیلەهای دیگر همەاش شترگلو را دارند، ولی خیلی از ماشینهای لباسشویی در خانەهای قدیمی ممکن است شترگلو را نداشتە باشد، کە نصب شترگلو با کمک لولە کش ممکن و راحتر است.

جکوزی یا سونا

یکی دیگر از جاهایی کە ممکن است بوی بد در آنجاها بە مشام برسد، در خاهایی است کە جکوزی یا سونا هست و از سونا برای مدت نصبتا طولانی استفادە نشدە باشد.

تبخیر آب در شترگلو

آبی کە در شترگلو بە مدت طولانی بماند و از آن شترگلو استفادە نشود بە مرور تبخیر می شود، و بە همین خاطر دیگر خاصیت اصلی شترگلو کە در واقع جلوگیری از بوی ناخوشایند بە توی خانەهاست، از دست می دهد.

رفع این مشکل با چند شیوە قابل حل است. یکی از ین راه حل ها وصل کردن یک شاخەایی از آبرو یک دستشویی است کە از طریق یک تیوب بە شترگلو وصل می شود. بە این شکل کە هر وقت آب دستشویی کە برای دست شستن باز می شود بخشی از آن بە شترگلو منتقل می شود. و این باعث می شود کە همیشە آب در داخل شترگلو بماند و از آمدن بوی بد داخل خانە جلوگیری کند.

راه دیگر این است کە هر از چندگاه دستی بە آبرو جکوزی یا سونا آب زیاد کرد.

و نهایتا اگر کلا قصد استفادە از جکوزی یا سونا نیست بایستی کاملا آبرو را بست.

گاربج گرانیدر یا گاربرایتور

گاربج دیزپوسال یا گاربج گرایندر وسیلەاییست کە زیر ظرفشویی آشپزخانە نصب می شود تا تە ماندهای غذا را خورد کند و بە داخل فاضلاب شهری بفرستت. خیلی مواقع دیدە می شود، کە آب داغ یا گرم را روی گاربرایتور باز می کنند با این تفکر کە مثلا روغن مایعی کە بداخل آن می رود را بشوید. ولی این امر باعث می شود کە روغن دور پرەهای گاربراتیور گرفتە و بە مرور بوی بدی را در آشپزخانە بوجود می آورد. راه حل آن این است کە آب سرد را درقسمتی کە گاربراتیور نصب است ریخت تا روغن و مایعات را بە حالت جامد در آوردە و در نتیخە گاربرایتور روغن را بە شکل گلولە گلولە در آوردە بە داخل فاضلاب شهری می فرستد.

هر از چند گاهی هم ریختن یخ بە داخل گاربرایتور کار بسیار خوبی است کە کلا گاربرایتور را می شوید.

[uam_ad id=”11296″]