Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

۳۰۰ تصادف بعد از بارش برف در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که مردم کلگری مشغول درست کردن و خوردن بوقلمون شکم پر برای روزشکر گزاری بودند، ننه سرما آماده می‌شد تا برای دومین هفته پیاپی شهر را پوشیده از برف کند. بعد از بارش برف سنگین در اوایل هفته گذشته نزدیک به ۳۰۰ مورد تصادف در جاده‌ها گزارش شده است.

اهالی کلگری با بیدار شدن در صبح روز سه‌شنبه گذشته ممکن بوده  اندکی احساس دژاوو درمورد بارش رکوردشکن برف درهفته گذشته داشته‌اند، برفی که برای مقابله با آن از شهرهای مجاور درخواست کمک شده بود. شرایط جوی بد روز سه‌شنبه همزمان با فعالیت ماموران شهرداری برای پاک کردن مسیرهای رفت و آمد سبب ایجاد دشواری در رانندگی با ماشین در سراسر خیابان‌های شهر شده بود. پلیس کلگری گزارش کرد که بین ساعات ۶ صبح و ۴ بعدازظهر ۲۷۹ مورد تصادف رانندگی درسطح شهر رخ داده که ۱۳ مورد از این تصادفات مجروحانی به جای گذاشته است.

آدام لوریا (Adam Loria) سخنگوی امداد و نجات اورژانس گفت یکی از این تصادفات بین یک ماشین سواری و اتوبوس بین شهری متعلق به Calgary Transit رخ داده است. ۳ نفر مجروح این حادثه از محل تصادف به بیمارستان منتقل شدند اما طبق اظهارات لوریا هیچ کدام از این حوادث رانندگی روز سه‌شنبه منجر به جراحات وخیم و کشته نشده است.

برف و یخ زدگی همچنین سبب بروز مشکلاتی برای رانندگان خارج از شهر شده بود که در نتیجه پلیس راهور ایردری (Airdrie) به طور موقت جاده Big Hill Springs بین دره سیمون و جاده  Bearspaw را بسته اعلام کرد.

طوفان به طور ناگهانی در شب دوشنبه شروع شد و سه شنبه کلگری شاهد بارش نزدیک به ۵ سانتیمتر برف بود. دیو کارلسن (Dave Carlsen) کارشناس سازمان هواشناسی  Environment Canada اظهار کرد:

امروز واقعا شاهد بارش یک برف ملایم بودیم البته با توجه به این حقیقت که هنوز در ماه اکتبر قرار داریم … به نظر می‌رسد که بیشترین میزان بارندگی برف بین حدود ۵ صبح و ظهر هنگام بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی  Environment Canada آسمان در روز چهارشنبه عمدتا ابری بوده و به احتمال ۳۰ درصد تمام روز طوفانی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

شرایط جوی برای هفته یا هفته‌های بعد همچنان ناپایدار خواهد بود و البته انتظار می‌رود روز چهارشنبه دمای هوا به اندازه ۱ درجه سانتیگراد بالاتر رود.

پیش بینی می‌شود بالاترین دمای هوا برای روز پنجشنبه ۸ درجه سانتیگراد باشد و طبق اظهارات سازمان هواشناسی  Environment Canada روز جمعه به احتمال ۷۰ درصد بارندگی و طوفان‌های بیشتری در راه خواهد بود اما هفته بعد احتمال افزایش دمای هوا وجود دارد. کارلسن گفت انتظار دارد بالا رفتن دمای هوا و دورقمی شدنش به آب شدن چاله‌های یخی و برف‌های باقی مانده در خیابان‌های کلگری کمک کند.

دمای هوا:

بالاترین دما در روز: ۱- درجه سانتیگراد

پایین‌ترین دما در شب: ۳- درجه سانتیگراد

میانگین بالای دما: ۱۴/۱ درجه سانتیگراد

میانگین پایین دما: ۰/۲ درجه سانتیگراد

بی‌سابقه‌ترین افزایش دما: ۲۴/۴ سانتیگراد در سال ۱۹۲۱

بی‌سابقه‌ترین کاهش دما: ۱۷/۲- در سال ۱۹۳۲

بالاترین دمای فردا: ۱ درجه سانتیگراد

پایین‌ترین دمای فردا: ۶- درجه سانتیگراد

منبع: dailyhive