Tuesday, May 7, 2024
6 C
Calgary

اپلیکیشن دوست یابی Facebook در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Mark Zuckerberg آماده شده تا برای کانادایی ها، دوست پیدا کند!

شرکت Facebook، قصد دارد تا اپلیکیشن خود را از یک شبکه اجتماعی به پلتفرم دوست یابی گسترش دهد، و به این منظور قرار است تا آن را در کانادا راه اندازی کند.

اپلیکیشن دوستیابی Facebook، که قبلا در کلمبیا تست شده است، با کاربرانی شروع به کار کرد که علاوه بر پروفایل Facebook خود، یک پروفایل دیگر ساخته بودند.

هر چه بیشتر در مورد خودتان به اشتراک بگذارید، بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرید که حریم خصوصی شما حفظ نشود.

Imran Ahmad، وکیل امنیت شبکه

در این اپلیکیشن، افرادی به شما معرفی می شوند که شما پیش از آن با آنها دوست نبوده اید، و براساس میزان اشتراک علاقمندی ها، دوستان، گروه ها و رویدادها، به شما معرفی می شوند.

در این اپلیکیشن، سن، و محل زندگی کاربر از پروفایل اصلی Facebook او انتخاب می شود.

“Charmaine Hung، مدیر فنی اپلیکیشن دوست یابی Facebook، گفته است: “ما می دانیم که تجربه های نامناسب چطور باعث شده است که مردم به اپلیکیشن های دوست یابی آنلاین اعتماد نکنند. و تمام سعی خود را کرده ایم که با استفاده از این اپلیکیشن حس اعتماد با شخص دیگری را ایجاد کنید.”

نگرانی های حریم خصوصی

پیاده سازی این اپلیکیشن در کانادا باعث شده است که نگرانی هایی را در حفظ حریم خصوصی کاربران کانادایی در مورد این غول تکنولوژی به دنبال داشته باشد.

  • چراکه در زمستان گذشته، این شرکت اعلام کرد که داده های مربوط به 50 میلیون کاربر Facebook توسط کمپانی Cambridge Analtica مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
  • علاوه بر این، در سپتامبر گذشته، مهاجمان ناشناس به اطلاعات 50 میلیون حساب کاربری دسترسی پیدا کرده بودند.

Tamir Israel، یک وکیل در Samuelson-Glushko Canadian Internet Policy، و کلینیک  Public Interest، در دانشگاه اتاوا، گفته است که: “او در مورد این مسئله نگران است که چگونه این دو پروفایل که از یک بستر و اپلیکیشن استفاده می کنند، قرار است تفکیک شوند.”

حق انتخاب کاربران در استفاده از برنامه دوست یابی

کاربران به جای اینکه به طور اتوماتیک در این برنامه ثبت نام شوند، باید برای استفاده از آن ثبت نام کنند. سپس، باید موقعیت مکانی خود را مشخص کنند تا پس از تایید موقعیت آنان که در شهر حضور دارند، از خدمات استفاده کنند.

به گفته Hung : “از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به بلاک کردن کاربران دیگر اشاره کرد. همچنین اگر کاربری بخواهد برای مدتی استفاده از خدمات را قطع کند می تواند آن را به حالت تعلیق درآورد. اگر هم بخواهد دیگر از این سرویس استفاده نکند، با خروج از برنامه، تمامی اطلاعات او پاک می شود.”

منبع: CBC