Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

آکواریوم ونکوور اعلام کرد آماده نجات شیر دریایی گرفتار شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مرکز نجات پستانداران دریایی آکواریوم ونکوور (MMRC) اعلام کردکه از وضعیت دشواری که یک شیر دریایی در خیلج Cowichan گرفتار شده است مطلع شده و در یک همکاری با شیلات کانادا آمادگی لازم برای نجات آن وقتی که دوباره به منطقه بازگردد تدارک دیده‌اند.

آکواریوم ونکوور در بیانیه خود اعلام کرد که این یک عملیات نجات سخت است. شیر دریایی باید به طور موقت بی‌حرکت شود تا با موفقیت و ایمنی بالا بندی که در گردنش گیر کرده باز شود و نجات پیدا کند. در حال حاضر تنها فردی که می‌تواند این کار را به درستی انجام دهد دکتر مارتین هولنا (Dr. Martin Haulena) است که تکنیک و پروتکل این کار را توسعه داده است. او با کمک لوازم مخصوص و پشتیبانی افراد آموزش دیده عملیات رهاسازی را انجام می‌دهد.

در روزهای گذشته تصاویری در فیسبوک منتشر شد که نشان می‌داد مردی با یک انبر قصد بریدن بند دور گردن شیر دریایی را دارد و تلاش‌هایی هم از سوی عموم مردم برای نجات این حیوان انجام شده است که مرکز آکواریوم ونکوور توصیه‌هایی جدی در این زمینه دارد.

باید بدانیم که نجات حیوانات وحشی نباید از طرف مردم عادی انجام شود. هرچند که حیوان وحشی ضعیف یا آسیب دیده به نظر آید اما در صورتی که احساس کنند چیزی آنها را تهدید می‌کند  با خشونت واکنش نشان خواهند داد. همینطور این کار می‌تواند باعث شود حیوان فرار کند و دیگر بازنگردد که در نهایت آن را از دسترس خارج می‌کند.

نجات شیر دریایی

متاسفانه این حیوان در روزهای بعدی دیده نشد و شاید به این دلیل باشد که اقدامات نجات دیر انجام شد و مزاحمت‌ها باعث فرارش شده است.

اگر شما هم یک پستاندار دریایی گرفتار را مشاهده کردید بهترین کار تماس با مرکز نجات آکواریومم ونکوور است. شماره این مرکز (604-258-7325) و خط وضعیت‌های اضطراری DFO (1-800-465-4336).

در انتها لازم به ذکر است که به هیچ وجه نباید در این گونه شرایط افراد عادی برای نجات حیوانات وحشی دخالت کنند.