Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

در بریتیش کلمبیا، سگ ها و صاحبانشان از ورود به محیط های باز منع شدند!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برخی از کارشناسان می گویند که ممنوعیت سگ ها به علت شلوغی نیست، بلکه علت اصلی مشکل در پارک های B.C است. فضاهای باز بریتیش کلمبیا، حدالق برای سگ و صاحبان آنها، کوچکتر شده است، بدلیل اینکه پارک های اطراف استان، از ورود چهارپایان ممانعت می کنند.

برای صاحبان سگ ها، مثل Tia Fomenoff، ممنوعیت های در نظر گرفته شده در مناطق خاص، به آن اندازه مشکل زا نیست که روند رو به رشد محدود کردن آزادی در بریتیش کلمبیا است.

Fomenoff می گوید: “این کار واقعا ما را محدود می کند، و در نتیجه ما فقط به برخی مناطق محدود می شویم”، او صاحب یک سگ از نژاد Siberian Husky است.

“این محدودیت ها، کار را سخت می کنند، چرا که اشخاصی که یک صاحب سگ خوب هستند، می خواهند که زمان بیشتری را با سگ خود در خارج از منزل سر کنند.”

به تازگی Grouse Mountain ، و چند ماه پیش Joffre Lakes Provincial Park ، ورود سگ ها را ممنوع کرده اند.

محدودیت های مشابهی نیز در Sea To Sky Corridor و Garibaldi Provincial Park و Bowron Lake و Kokanee Glacier در نظر گرفته شده است.

Heather Heit، یک صخره نورد و کوهنورد ونکووری، که توله سگ خود به نام Frankie را برای گردش می برد، می گوید: “در مورد این ممنوعیت ها گیج شده ام.”

او در ادامه می گوید: “من می فهمم که چرا سگ ها را ممنوع کرده اند، اما این موضوع، کار من را هم سخت تر کرده است، چرا که نبردن او با خودم، یک گزینه نیست.”

دلایل اصلی ممنوعیت

نگرانی های زیست محیطی، و احتمال درگیری های بین انسان ها و حیوانات، به عنوان دو دلیل اساسی برای ممنوعیت سگ ها از پارک ها به شمار می آیند، به خصوص به دلیل افزایش تعداد افرادی که به کوه می روند.

Grouse Mountain که آخرین محل اعلام شده در خصوص ممنوعیت سگ ها است، در سال گذشته تقریبا 100،000 بازدید کننده داشت.

Jeff Fitzpatrick، مدیر پارک های منطقه ای غرب Metro Vancouver، می گوید: “ما می دانیم که باید به مردم خوش آمد بگوئیم تا بتوانند با طبیعت ارتباط برقرار کنند و در مورد آن یاد بگیرند، اما باید که از منابع طبیعی نیز حفاظت کرد.”

حیوانات خانگی در مسیرهای پیاده روی می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند، به خصوص اگر آنها حرف گوش کن، یا قابل کنترل نباشند.

زمانیکه نوبت به محیط زیست می رسد، کارشناسان معتقدند که قدم های زیاد در مسیرهای پیاده روی باعث آسیب می شود، اما سگ ها عامل اصلی نیستند.

John Innes، معاون جنگلداری در UBC می گوید: “نگرانی ما این است که چگونه تعداد بازدید کنندگان را کاهش دهیم.”

“همیشه این نگرانی وجود دارد که اگر چیزی خیلی محبوب شود، می توانید آن را نابود کنید، چرا که افراد بسیاری از آن بازدید می کنند، و در نتیجه فشار زیادی به آن وارد می شود.”

به گفته Chris Ludwig، مدیر کلوپ کوهنوردان B.C.، تعداد کوهنوردان Lower Mainland، دو برابر شده است.

Ludwig می گوید: “جای تاسف است که برای محیط زیست، محدودیت هایی در نظر بگیریم، اما متوجه این موضوع هستم که با توجه به افزایش افراد و بازدیدکنندگان این امر اجتناب ناپذیر است.”

او می گوید: در سال آینده، احتمال افزایش محدودیت ها وجود دارد،مگر اینکه چیزی تغییر کند.

منبع: CBC