Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

الزام پوشیدن کفش پاشنه بلند در محل کار ممنوع

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تغییرات پیش رو در قانون بهداشت و ایمنی کار استان (OHS) به راحتی پای اهالی آلبرتا کمک کند.

پس از نظرسنجی آنلاین، اکثر کارفرمایان (78٪)، کارگران (88٪) و افراد حرفه‌ای ایمنی (82٪) ابراز کردند که آن‌ها با ممنوعیت استفاده از سیاست‌های لباس و کفش که باعث ایجاد خطر برای کارگران می‌شوند، موافقت می‌کنند. دولت آلبرتا تصمیم گرفته است که کارفرمایان را مجبور کند که سیاست‌هایی که باعث ایجاد خطر در ایمنی کارکنان می‌شود، از جمله موارد مربوط به کفش پاشنه بلند را ممنوع کند.

اصلاحیه OHS در 1 ژانویه 2019 تأیید خواهد شد و در آن زمان هر کارمند رستوران که قبلاً موظف بود کفش‌های پاشنه بلند خود را برای کار خود بپوشد قادر به کار با کفش‌های راحتی خواهد بود.

وزیر کار آلبرتا کریستینا گری (Christina Gray) در اطلاعیه‌ای گفت: من از بسیاری از زنان آلبرتا که در صنعت مهمانداری و پذیرایی مشغول هستند شنیده‌ام که این تغییر باید رخ دهد. واضح است که مجبور کردن زنان به پوشیدن کفش پاشنه بلند در کار یک ایده بد است.

این تغییر مهمی است که به ایجاد محیط کار سالم کمک می‌کند تا کارگران بتوانند به صورت ایمن کار کنند و مجبور نباشند از کفش‌هایی استفاده کنند که خطرات بالقوه ایجاد می‌کنند.

با اینکه این اصلاحیه صرفاً مربوط به آن دسته از کارکنانی که در یونیفرم خود مجبور به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستند، نمی‌شود، بیشتر آنچه که در سند اطلاعات مربوط به کفش‌های بهداشتی و ایمنی حرفه‌ای مشخص شده است به دلیل نگرانی برای کارکنان رستوران است.

در این سند آمده است: بعضی از انواع کفش‌ها (به عنوان مثال کفش پاشنه بلند) می‌توانند کارگران را در معرض خطر سر خوردن، افتادن و آسیب‌های اسکلتی عضلانی (MSI) قرار دهند. در اکثر موارد، این کفش برای اجرای کار کارکنان ضرورتی ندارد.

این خطر می‌تواند در کارهایی مانند سرو غذا رایج‌تر باشد، که کارگران باید در حین حمل مواد غذایی در فضاهای شلوغ حرکت کنند. برای برخی از کارگران، استفاده طولانی مدت ممکن است به سلامتی آسیب بیشتری بزند، مانند درد مفاصل و یا مشکلات کمر. احتمال وقوع این اثرات وقتی که کفش برای محیط کاری که در آن استفاده می‌شود مناسب نباشد، بیشتر خواهد بود.

البته این به این معنا نیست که پوشیدن کفش پاشنه بلند در محل کار ممنوع باشد، بلکه تضمینی است که هیچ کارفرمایی قانوناً مجاز به درخواست پوشیدن این نوع کفش‌ها توسط کارکنان نخواهد بود.

این تغییرات از نظر Lisa Caputo مالک Cibo Bistro بسیار خوب و مناسب هستند.

Caputo در مصاحبه‌ای اظهار داشت: من مجبور به استفاده از کفش‌های پاشنه بلند بودم و در حال حاضر جراحی تنها گزینه‌ای است که صدمه به پاهای من را اصلاح می‌کند.

کار کردن در محیطی که برای ایمنی و آسایش در برابر ظاهر اولویت قائل است مطلوب‌تر است. این تغییر ایمنی زنان را حفظ خواهد کرد و به تغییر نحوه نگاه به زنان در محل کار کمک خواهد کرد.

هم انتاریو و هم بریتیش کلمبیا قوانینی را تصویب کردند که سیاست‌های اجباری کفش پاشنه بلند را که می‌تواند کارگران را در معرض خطر قرار دهد، ممنوع کرده و مانیتوبا در سال 2018 هم همین کار را کرد.

منبع: Dailyhive