Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

این دو مقصد کانادایی به عنوان بهترین جاذبه‌های گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تورنتو و آلبرتا هرکدام جایگاه خود را در فهرست ۵۰ مکان برتر گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ (Travel + Leisure’s 50 Best Places to Travel in 2019) تثبیت کرده‌اند. طبق گزارش نشریه گردشگری coveted، در فهرست سالانه‌ای که تنظیم شده است از بررسی گزارشات نشریات منتشر شده، آمار گردشگری، افتتاح هتل‌های مختلف، شروع به کار رستوران‌ها و مسیرهای جدید هوایی صرف نظر کرده‌اند. در مقدمه رتبه‌بندی این گزارش آمده است:

ما مستندات روایت شده را در نظر می‌گیریم: خانواده و دوستانمان به کجا مسافرت می‌کنند؟ چه مقصدهای گردشگری در اینستاگرام تبلیغ می‌شوند؟ کدام کشورها و مکان‌ها به نظر می‌رسد بخشی از مقصدهای امروزی برای مسافرت هستند؟

فهرست امسال دامنه‌ای از مکان‌های گردشگری مانند سانتیاگو (Santiago)، شیلی (Chile) گرفته تا بریسبان (Brisbane) و استرالیا را دربر می‌گیرد. در حین اینکه مقصدهای گردشگری وجود دارند که ما زیاد در موردشان نشنیده‌ایم مانند جزایر دوردست Andaman Islands در هند یا شارجه (Sharjah) که پایتخت هنری و تاریخی امارات متحده عربی است کانادا نیز در این فهرست قرار گرفته است.

شهر تورنتو در کنار ایالت آلبرتا جزوی از فهرست ۵۰ مکان برتر گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ هستند. توصیفاتی که این نشریه از تورنتو آورده است چنین است:

شهر تورنتو در حال ترقی کردن در زمینه هنری است، موزه هنری Contemporary Art Toronto Canada بعد از ۳ سال بسته بودن از نو با هزینه معادل با ۱۳ میلیون دلار برای مکان‌یابی مجدد و توسعه ساختمان موزه بازگشایی شده است و سال ۲۰۱۹ شاهد افتتاح و شروع به کار موزه Toronto Biennial of Art خواهد بود.

همچنین در ادامه گزارش به وجود ایستگاه‌های زمستانی در شهر اشاره شده است که هنر طبیعت را به سواحل دریاچه Lake Ontario ارزانی می‌کنند و نیز فستیوال معروف به Nuit Blanche Toronto که جزو فستیوال‌های یک‌شبه مورد علاقه ما است.

در مورد آلبرتا باید گفت که این ایالت دارای جاذبه‌های فرهنگی است البته در کنار تپه‌های برفی مخصوص اسکی بازی که جزوی از جاذبه‌های طبیعی این ایالت به شمار می‌روند. ساختمان شرکت معماری بین‌المللی اسنوهتا (Snøhetta) و کتابخانه مرکزی کلگری (Calgary Central Library) پوشیده شده در لایه‌های سفید شش‌گوشه در زمره  نمادهای معماری ایالت قرار دارند و موزه سلطنتی Royal Alberta Museum در ادمونتون نیز گنجینه‌ای غنی از تجربیات فرهنگی است.

فهرست سالانه گردشگری همچنین به چشمه آب معدنی Kananaskis Nordic Spa واقع در دامنه‌های کوهستان راکی (Rocky) و گاومیش کوهان‌دار آمریکایی جدید‌الورود به پارک ملی  Banff National Parkاشاره کرده است. در واقع جاذبه‌های گردشگری این مکان‌ها غیر قابل انکار است.
منبع

dailyhive