Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

برملا شدن تقلب در امور مهاجرت توسط مسئولان متل Charlottetown

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز جمعه، 2 نفر از مالکان متل Charlottetown  متهم شدند که صدها نفر از تازه واردان به خاک کانادا، آدرس هتل آنها را به عنوان محل اقامت معرفی کرده اند، در حالیکه در آنجا اقامت نداشته اند و همچنین از برنامه اسپانسر استانی نیز استفاده نکرده اند.

پیگرد قانونی فدرال، تایید کرده است که از قاضی استانی خواسته بوده که اتهام را بر علیه این افراد لغو نکند، چرا که مدارک کافی برای اقدام بیشتر علیه این دو برادر که متل Sherwood را مدیریت می کردند، وجود نداشته است.

پس از چندین روز که تحقیقات کافی توسط دولت فدرال صورت گرفت، تصمیم گرفته شد.

در ماه می، آژانس خدمات مرزی کانادا، سه اتهام کمک و مشارکت در موضوعات مرتبط با مهاجرت و پناهندگی برعلیه Ping Zhong شصت ساله، و 5 اتهام دیگر برای برادر 58 ساله او به نام Yi Zhong در نظر گرفت.

وکیل مدافع این دو برادر به نام Lee Cohen طی یک مصاحبه اعلام کرده است که تاکنون هیچ شواهدی دال بر اینکه موکلان او در فرآیند غیرقانونی 7 فرد چینی که اسامی آنها در این پرونده آمده است، مشارکت داشته اند، وجود ندارد.

او اضافه کرده است که موکلان او هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته اند که این افراد آدرس هتل آنها را به عنوان محل موقت اقامت اعلام کرده اند. آنها هیچ ارتباطی با این افراد و کمک به این هفت نفر چینی نداشته اند.

این دو برادر طبق قانون 126 قانون مهاجرت فدرال مجرم شناخته شده اند، چراکه بایستی راهی را پیدا می کردند تا منجر به ایجاد خطا در فرآیند اداری نشود.

Cohen می گوید مشکل دیگر در این خصوص، داشتن این اجازه توسط مهاجران است که پس از ورود به کانادا تحت برنامه مهاجرت استانی، می توانند به شهرهای دیگر برای زندگی بروند. در نتیجه خروج مهاجران از جزیره، غیرقانونی نیست.

CBSA همچنین، 566 مهاجر دیگر را که طی سال های 2008 تا 2015 از این آدرس برای محل اقامت موقت خود استفاده کرده بودند را شناسایی کرده است.

Cohen می گوید هیچ ایده ای از درست بودن این عدد ندارد.

با این حال، او می گوید، موکلان او راه قانونی برای کسب و کار خود پیدا کرده بودند تا تازه واردان به کانادا بتوانند از محل آنها به عنوان اقامت موقت خود استفاده کنند، و چنین کاری غیرمعمول نیست.

اصلا نباید اتهامی برعلیه آنان در نظر گرفته می شد. هر دوی آنها به اندازه کافی هم در رسانه های کانادا و هم در چین تحقیر شده اند. همانطور که می دانید، در فرهنگ چین، شرافت بسیار امر مهمی است و این افراد به دلیلی که وجود نداشته، متهم شده اند.

در ماه سپتامبر دولت لیبرال اعلام کرد که این جریان کارآفرین بحث برانگیز، برنامه برگزیده شدن بوده که در مرکز پرونده قرار دارد.

تعدادی از وکلای مهاجرتی کانادا، اعلام کرده اند که این برنامه نواقصی دارد، چراکه به افراد اجازه می دهد قبل از اینکه ثابت کنند به این جزیره مهاجرت کرده اند و در آن کسب و کاری راه انداخته اند، به طور قانونی اقامت کانادا را دریافت کنند.

طی سال های 2017 و 2018، تعداد 166 متقاضی تحت برنامه استانی، 17.6 میلیون دلار برای این استان کوچک درآمد زایی داشته اند، که کمی کمتر از میزانی است که سال قبل دریافت کرده بود.

به گفته Cohen: “تعداد درخواست ها بسیار بالاست، و میزان پیش پرداخت نیز بالا می باشد، در عوض نرخ ابقا خیلی پایین می باشد. آنها مجبور نیستند که بمانند، قوانین آنها را مجبور به ماندن نمی کند، و ما این شانس را داریم که دلارهای آنها را نگهداریم!”

منبع: thestar