Sunday, April 28, 2024
7.6 C
Calgary

قیمت بنزین تقریباً در همه استان‌ها نسبت به سال پیش کاهش زیادی داشته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

احتمالاً حساب‌های بانکی شما با خریدهای باکسینگ دی تا حد زیادی خالی شده باشد، اما یک راه برای صرفه‌جویی بیشتر اکنون پیش روی شماست؛ با توجه به حداقل بودن قیمت بنزین شما می‌توانید با پر کردن باک بنزین خود صرفه‌جویی قابل توجهی کنید.

طبق آمار Gasbuddy.com نرخ متوسط قیمت بنزین تقریباً در تمام استان‌های کانادا نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش کاهش داشته است.

قیمت بنزین در کانادا 1
Gas price in Canada chart (gasbuddy.com)

یکی از موارد استثنا استان بریتیش کلمبیا است که قیمت هر لیتر بنزین در آن 130.7 سنت است و این رقم 6 سنت بیش‌تر از قیمت همین بازه زمانی در یک سال پیش است.

اگر به ونکوور نگاه کنید خواهید دید که قیمت‌ها کمی بالاتر است، قیمت متوسط هر لیتر بنزین در ونکوور 139.4 سنت است که 2.5 سنت بیشتر از قیمت دسامبر 2017 است.

آلبرتا کاهش قیمت عجیب 16.8 سنتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. این رقم از 115.5 سنت برای هر لیتر در سال 2017 به 94.7 سنت رسیده است.

کاهش قیمت در کلگری حتی بیشتر از این مقدار است و قیمت هر لیتر بنزین نسبتاً به سال گذشته 19.2 سنت کاهش داشته است.

انتاریو (با قیمت 98.9 سنت برای هر لیتر بنزین) در کنار آلبرتا، مانیتوبا (با قیمت 96.6 سنت برای هر لیتر بنزین) و ساسکاچوان (با قیمت 98.7 سنت برای هر لیتر بنزین) تنها استان‌هایی هستند که قیمت یک لیتر بنزین در دسامبر 2018 در آن‌‌ها کمتر از 100 سنت است. انتاریو کاهش قیمت 16.9 سنتی به ازای هر لیتر بنزین را نسبت به یک سال گذشته تجربه کرده است.

قیمت هر لیتر بنزین در تورنتو فقط کمی بیشتر از 100 سنت و معادل 100.5 سنت است که 20.1 سنت از یک سال پیش کمتر است.

قیمت بنزین در کانادا 2
Gas price heat map (Gasbuddy.com)

قیمت‌ها با حرکت به سمت شرق کمی بیشتر می‌شوند؛ مثلاً در کبک قیمت هر لیتر بنزین معادل 108.7 سنت است که البته نسبت به سال پیش کاهش 6.1 سنتی داشته است.

وضعیت در منترال تقریباً مشابه کبک است. قیمت هر لیتر بنزین در مونترال 110.7 سنت است و کاهش 4.2 سنتی نسبت به پارسال داشته است.

با اینکه قیمت‌ها در حال حاضر مناسب هستند، پیش‌بینی اینکه چه زمانی مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود مشکل است. از این رو بد نیست حتماً هر چه سریع‌تر برای پر کردن باک خود به پمپ بنزین مراجعه کنید.

منبع: Dailyhive