Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

پنج دلیل برای زندگی در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

1. کیفیت زندگی

کلگری توسط مجله Economist Intelligence Unit به عنوان چهارمین شهر برتر برای زندگی در دنیا – وبخصوص در آمریکای شمالی – معرفی شده است. کلگری از نظر شاخص های ثبات، بهداشت، آموزش و زیرساخت ها نمره کامل را بدست آورده است. کیفیت ارتباطات بین‌المللی یکی از معیارهای مورد بررسی در این گزارش بوده و شایان ذکر است که کلگری دارای پرواز مستقیم به شهرهای دیگر کانادا و مقاصد بین المللی از جمله نیویورک، لس آنجلس، لندن، آمستردام، فرانکفورت، پکن و توکیو است.

2. حیات وحش

کلگری در استان آلبرتا واقع شده و با یک رانندگی سه ساعته به سمت شمال، به مرکز استان یعنی Edmonton می رسید. همچنین کلگری فقط 90 دقیقه تا پارک ملی Banff فاصله دارد و بخشی از پارک های کوهستانی Canadian Rocky که توسط UNESCO به ثبت جهانی رسیده است نیز در این منطقه قرار دارد. این پارک کوهستانی دارای 3 پیست اسکی و بیش از 1،600 کیلومتر مسیر کوهنوردی است.

3. ورزش های زمستانی

ساکنان کلگری برای رسیدن به دامنه کوه لازم نیست که شهر را ترک کنند. در پارک المپیک کانادا WinSport، که میزبان بازی های المپیک سال 1988 بوده، ورزش هایی از جمله اسکی، اسنوبورد، موتورسواری روی یخ، و پاتیناژ امکان پذیر می باشد.

در این شهر، 7 پیست پاتیناژ روباز، از اواسط دسامبر و فوریه باز می شوند و علاوه بر آنها، 20 تپه برای سورتمه سواری و اسب سواری وجود دارد. در سایر پارک ها نیز امکان اسکی و اسنوبورد وجود دارد. پارک Bowness با 30 هکتار وسعت، یکی از جاهایی است که در زمان برف کافی، امکان ورزش های مختلف در آن وجود دارد.

4. مسیرهای پیاده روی

ساکنین این شهر هیچ بهانه ای برای بازی اسکیت، دوچرخه سواری، پیاده روی، یا دویدن ندارند. با وجود بیش از 900 کیلومتر مسیر اطراف شهر، کلگری دارای بیشترین مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در شمال آمریکا است. به تازگی نیز مسیر 138 کیلومتری Mattamy Greenway در اطراف شهر ساخته شده که 55 محله شهر را به هم متصل می کند، و از بین بخش های سبز شهر، مانند پارک های Baker، Bow و Bowness  می گذرد.

5. پذیرش کسب و کارهای جدید

در این شهر، همانقدر که روی تفریح تمرکز شده، به کسب و کار هم توجه شده است. کلگری، مرکز صنعت انرژی کانادا است، و به عنوان بیشترین مرکز توجه دفاتر مرکزی و سهم از GDP شناخته می شود. در این شهر 100 میلیون دلار سرمایه گذاری برای تشویق افراد به شروع شرکت های خصوصی خلاق، موسسات غیرانتفاعی، و دولتی اختصاص دارد که می تواند مزایای اقتصادی و کارهای زیادی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر اینها مزایای دیگر اقتصادی در کلگری وجود دارد: آلبرتا تنها استان کانادایی است که مالیات استانی ندارد و در نتیجه نرخ مالیات اشخاص را نسبت به سایر استان ها کاهش داده است.

منبع: propertylistings