Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی و ورزشی (YMCA) دنیا در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) در ناحیه ستون (Seton) بالاخره بازگشایی شد و این بدان معنی است که مردم کلگری اکنون می‌توانند از بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی و ورزشی موجود در سراسر دنیا دیدن کنند.

این مجموعه که (Brookfield Residential) واقع شده است با گرفتن عنوانی که قبلا به مجموعه فرهنگی و ورزشی (Shane Homes) در ناحیه راکی ریج (Rocky Ridge) تعلق داشت و در ۵۰ کیلومتری شمال غربی کلگری قرار دارد امروز به طور رسمی افتتاح شد و به اعضای این مجموعه امکان دسترسی کامل به سالن‌های ورزشی، بخش‌های هنری، سالن‌های ورزشی، سالن تئاتر، اتاق‌های گپ و گفتگو و ۲ محوطه اسکیت‌بازی روی یخ در اندازه لیگ ملی هاکی روی یخ (NHL) را می‌دهد.

ناهید ننشی، شهردار کلگری در یک بیانیه که از سوی شهرداری کلگری منتشر شده بود اعلام کرد:

من از افتتاح این مجموعه فرهنگی و ورزشی جدید و شگفت‌انگیز  در شهرمان بسیار هیجان‌زده هستم. ما می‌دانستیم که در ارائه خدمات اجتماعی در نواحی مانند ستون که جمعیت به طرز فزاینده‌ای در حال رشد است با شکاف روبه رو هستیم و افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی جدید در کلگری یک پاسخ فوری به این نیاز بود. مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) در ستون امکان انجام فعالیت‌های عالی فرهنگی، تفریحی و ورزشی را برای تمام مردم کلگری در هر رده سنی فراهم خواهد کرد.

کار ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد و بعد از ۲ سال کار سخت و ساز، صرف ۱۹۳ میلیون دلار و انجام برخی طراحی‌ها و نقشه‌ریزی‌های جدید در بخش‌هایی از شهر در نهایت ساختمان مجموعه برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی افتتاح شد.

البته باید گفت بیشتر قسمت‌های ساختمان تکمیل شده و آماده استفاده است اما برخی تاخیرها در فرایند ساخت و ساز سبب شده است که بخش مربوط به ورزش‌های آبی مجموعه تا ۱ مارس بسته بماند هرچند در زمان افتتاح این بخش مردم کلگری می‌توانند از استخر ۱۰بانده شنای رقابتی، تخته‌های پرش، پارک آبی، سرسره آبی، سواری با تخته موج، جکوزی، سونا و شبیه‌ساز موج‌سواری در تمام ابعاد آن لذت ببرند.

تا آن زمان اعضا می‌توانند از سایر امکانات متنوع فرهنگی شامل بیست و یکمین مرکز کتابخانه عمومی کلگری که درست در داخل محوطه مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) قرار گرفته است استفاده کنند.

بیل پیتاسک (Bill Ptacek)، مدیرعامل کتابخانه عمومی کلگری در یک بیانیه اعلام کرد:

این کتابخانه مفتخر است که بیست ویکمین مرکز خود را در ستون افتتاح کند. خصوصیات و برنامه‌های در دست اقدام در این کتابخانه به طور مستقیم منعکس کننده رشد و پویایی فرهنگی جامعه است. کتابخانه ستون با وجود فضاهای اجرای برنامه‌ها، اتاق‌های کنفرانس، مجموعه‌های تازه و یک محوطه زیبای بازی برای کودکان  تبدیل به محلی برای ارتباطات، همکاری و کشفیات جدید شده است.

این کتابخانه همچنین شامل مرکز یادگیری‌های ابتدایی (Hopewell) است که زمینه‌های یادگیری ابتدایی علم و دانش را برای کودکان کلگری فراهم می‌کند و نزدیک به یک دستگاه هلی‌کوپتر از رده خارج شده (Alouette III) ساخته شده است. افتتاح رسمی این مرکز روز شنبه ۱۹ ژانویه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعداز ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه به معرفی برخی از سایر امکانات موجود در مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) می‌پردازیم:

محوطه‌های اسکیت روی یخ در اندازه لیگ ملی هاکی روی یخ

به طور حتم شهر کلگری دارای محوطه‌های کمی برای اسکیت روی یخ  در زمستان است اما وقتی پای ورزش واقعی زمستانی به میان می‌آید هیچ محوطه یخی بهتر از یک محوطه در اندازه لیگ ملی هاکی روی یخ نیست.

این ۲ محوطه یخی برای کرایه به مبلغ ساعتی ۱۲۵ دلار تا ۲۵۰ دلار موجود است پس اگر تعداد  بازیکن کافی به همراه دارید می‌توانید به اندازه یک عمر زندگی در آن بازی کنید.

فضاهای هنری

می‌توانید کارهای هنری و صنایع دستی را در ۲ فضای ویژه‌ای که به این نوع فعالیت‌ها اختصاص داده شده است انجام دهید. توجه داشته باشید که یکی از این فضاها برای کارهای هنری مرطوب (مثل مجسمه‌سازی) و دیگری برای کارهای هنری خشک (مثل کشیدن نقاشی) اختصاص داده شده‌اند. لطفا این ۲ مورد را با هم اشتباه نگیرید در غیر این صورت ممکن است دستانتان  و حتی دیوارها، سطوح و هرجای دیگری در اثر اشتباه شما کثیف شوند.

مراکز ورزش‌های آبی

مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) دارای انواع متنوعی از استخرهای شنا، حوضچه‌های جکوزی و تفریحات آبی شامل برج پرش، استخر ویژه فراغت، استخر ۱۰ بانده شنای رقابتی ، ۲ سرسره آبی، ۲ جکوزی، اتاق سونا و یک آبشار موج‌سواری طولانی که شبیه‌ساز موج‌سواری تک‌نفره واقعی است اما امکانات ذکرشده محدود به موارد بالا نمی‌شوند.

سالن تئاتر

رفتن به مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) ضرورتا به این معنی نیست که شما باید وزنه‌های ورزشی یا مایوی شنایتان را همراه بیاورید. این مجموعه همچنین شامل یک سالن تئاتر با ظرفیت ۲۵ نفر است که برای اجرای برنامه‌های نمایشی چندگانه و یک فضای تمرین قبل از اجرا درنظر گرفته شده است.

سالن ورزشی

مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) دارای ۳ سالن ورزشی با تمام امکانات است که برای انجام مسابقات بسکتبال، والیبال، بدمینتون و پیکلبال (pickleball) که شبیه بازی تنیس است در نظر گرفته شده است. هر کدام از این سالن‌های ورزشی دارای یک صفحه نمایش امتیازات مختص به خود است تا همه بدانند که در پایان این مسابقات دوستانه انتخابی کدام تیم برنده شده است.

دیوارنوردی

دیگر نیازی نیست به کوهستان‌های راکی بروید تا دیواره یا صخره‌ای جالب برای بالا رفتن پیدا کنید زیرا در مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) یک دیوار مصنوعی وجود دارد که دارای سیستم‌های دستگیره‌های حایل خودکار برای دیوارنوردی است.

به احتمال زیاد بالا رفتن از این دیوار مصنوعی یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌ها برای دیوارنوردی همراه با عرق ریختن است.

مرکز پرورش اندام، مسیرهای ویژه دو و اتاق‌های ورزشی

مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) مکان خوبی برای تقویت عزم و اراده در سال جدید است.

این مجموعه مجهز به بیشتر از ۶۰ وسیله ورزشی ویژه ورزش‌های هوازی، وزنه‌های رایگان، ماشین‌های کابلی و به طور اساسی هر مورد دیگری است که شما می‌توانید در یک مجموعه ورزشی با جدیدترین به‌روزترین امکانات دنیا پیدا کنید. حتی مرکز پرورش اندام مجموعه شامل یک نمای رو به سمت غرب از کوهستان راکی است.

اگر دویدن روی تردمیل در سبک و سیاق ورزشی شما نیست می‌توانید از خطوط ۳ بانده دوی ۲۰۰ متر سرپوشیده که شامل باند ۸۰ متری دوی سرعتی نیز می‌شود استفاده کنید. پرتاپ دیسک، یوگا و سایر کلاس‌های ورزشی در ۲ سالن جداگانه مختص به این ورزش‌ها برگزار می‌شود.

کتابخانه

هرکسی که مایل است بعد از شنا یک کتاب خوب مطالعه کند می‌تواند این کار را در کتابخانه ستون انجام دهد که تحت مدیریت کتابخانه عمومی کلگری است. این کتابخانه ممکن است به بزرگی و زیبایی کتابخانه جدید مرکزی نباشد اما به طور حتم جدیدتر از آن است. کارت‌های عضویت در مجموعه فرهنگی و ورزشی (Brookfield Residential) از هم‌اکنون به فروش می‌رسند و می‌توان از طریق وبسایت سازمان خریداریشان کرد.

منبع: Dailyhive