Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

تجمع گروه ضدمهاجر جلیقه زردها مقابل شهرداری برنابی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شنبه گذشته گروه ضدمهاجر جلیقه زردها تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان شهرداری برنابی برگزار کردند.

این گروه بحث‌برانگیز که هیچ ارتباطی با جنبش‌ جلیقه زردهای فرانسه ندارد، با حزب اتحاد ملی (NCA) همکاری می‌کند. حزب NCA تشکیلاتی با عقاید ضد جهانی‌سازی و میهن‌پرستانه است که خود را طرفدار کانادا می‌داند.

این گروه در توضیحات منتشر شده برای تجمع روز شنبه از تمامی کانادایی‌های ساکن نواحی برنابی، ونکوور و سایر سرزمین‌های جنوبی درخواست کرده بودند تا برای مقابله با جهانی‌سازی و مخالفت با سازمان ملل متحد در این گردهمایی شرکت کنند.

حزب NCA اعلام کرده از جایگاهش برای حمایت از جنبش جلیقه زردها استفاده می‌کند.

این حزب در سایت رسمی خود گفته: ما بعنوان شهروندان واقعی کانادا و حزب آزاد و رسمی فدرال، معتقدیم که سیاست‌ها و فعالیت‌های عملی هردو در یک جایگاه قرار دارند، و بخشی جدایی‌ناپذیر از ما بعنوان یک حزب فدرال محسوب می‌شوند.

حزب NCA می‌گوید که قصد دارد با استفاده از قدرتی که در اختیارش است، برای اجرای یک سیاست منسجم و عملی مهاجرتی، که ضامن امنیت و حافظ منافع مردم کانادا باشد، اقدام کند.

این حزب می‌افزاید که اتحاد ملی شهروندان از اهدافی نزدیک با شورای اروپایی‌های ساکن کانادا برخوردار است. NCA در ادامه اضافه می‌کند که اگرچه ما برای تمام کانادایی‌هایی که کشور و ارزش‌های آن را با جان و دل دوست دارند احترام قائلیم. با اینجال آن‌ها بخاطر داشتن اشتراکات فرهنگی، تاریخی، ارزشی و ساختاری بسیار مشابه، این شورا را در کنار خود می‌بینند.

این سخنان از زبان استفان جی گاروی رهبر و موسس حزب NCA، و زاکاری جانسون نماینده فدرال حزب در انتخابات برنابی جنوبی بود.

کیت اوکانل شهردار شهر برنابی می‌گوید که از برگزاری این تجمع مقابل ساختمان شهرداری اطلاع دارد.

اوکانل می‌افزاید که برنامه این گروه طبق بند E قانون مبارزات انتخابی شهر که در آن مبارزات انتخاباتی در اماکن عمومی و بخش‌های معمول خارج از ساختمان‌های شهرداری آزاد اعلام شده، اجازه برگزاری دارد. در این قانون آمده:

  • چنین برنامه‌هایی نباید دسترسی به امکانات را مختل کنند؛
  • چنین برنامه‌هایی نباید مانع اجرای فعالیت‌های اقتصادی روزمره شهر شوند و باید با هرگونه رویداد و قوانین و سیاست‌های مرتبط سازگار باشند؛ و
  • هیچگونه پوستر، پرچم یا نشانی که به مبارزه انتخاباتی ارتباط دارند نباید در ساختمان‌ها و اماکن عمومی نصب شود

طبق گفته اوکانل تا زمانی که گروه از این مقررات تبعیت کند می‌تواند به تجمع خود ادامه دهد. زمانی که از اوکانل درباره شرایط تجمع دو گروه ناراضی در یک زمان و یک مکان سوال شد او پاسخ داد که نمی‌تواند درباره این موضوع اظهارنظر کند.

منبع: dailyhive