Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

فرودگاه کلگری رکورد تعداد سفر خود را شکست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمارها نشان می‌دهند که فرودگاه بین‌المللی کلگری با ثبت 17.3 میلیون سفر در سال 2018، رکورد جدیدی را بجای گذاشته است.

مسئولان فرودگاه می‌گویند که این تعداد یک میلیون سفر بیشتر از سال 2017 بوده است.

باب سارتور مدیرعامل و رئیس اداری فرودگاه در این‌باره می‌گوید: ما تلاش زیادی داشتیم تا به فرودگاهی ایده‌آل برای فعالیت خطوط هوایی تبدیل شویم.

سارتور در ادامه می‌افزاید که اکثر مسافران فرودگاه به مقاصد داخلی پرواز داشته‌اند، اما تعداد مسافران بین‌المللی و آمریکایی فرودگاه نیز رشد پیدا کرده است.

به گفته سارتور مسیرهایی جدید توسط اکثر خطوط هوایی راه‌اندازی شده و فرودگاه نیز با تعدادی شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت شروع‌ به همکاری کرده، که در افزایش تعداد سفرها تاثیرگذار بوده‌اند. بعلاوه در سال گذشته شاهد افزایش پروازهای خطوط هوایی آمریکایی به کلگری بوده‌ایم.

YYC به فرودگاهی اقتصادی تبدیل شده است.

با تمامی اینها سارتور اعتقاد دارد که یکی از بزرگترین دلایل این رشد در سال‌های اخیر، تبدیل شدن فرودگاه بین‌المللی کلگری به مسیر ارتباطی ساکنین غرب کانادا بوده‌ است.

او در ادامه توضیحاتی درباره این مسیر ارتباطی نیز می‌دهد. به گفته او شرکت وست‌جت مسافران را از نواحی مختلف کانادا و شمال‌غرب آمریکا به فرودگاه رسانده، و سپس همین مسافرین را به سایر مقاصد در نقاط مختلف دنیا انتقال می‌دهد.

پروفسور فرد لازار از دانشگاه یورک می‌گوید که رکورد اخیر فرودگاه بین‌المللی کلگری او را شگفت‌زده نکرده‌ است.

به گفته این کارشناس تجارت شرکت هوایی وست‌جت از گذشته فرودگاه بین‌المللی کلگری را بعنوان شاهراه خود درنظر داشته، و شرایط را برای رشد فعالیت خود محیا کرده‌ است. بعلاوه شرکت هوایی ایرکانادا نیز در حال توسعه برنامه‌هایش در کلگری می‌باشد تا آن را به چهارمین شاهراه بزرگ کشور کانادا تبدیل کند، و از طریق آن تعدادی مسیر جدید به مقاصد آسیایی افتتاح کند.

در سال‌های 2015 و 2016 فرودگاه کلگری شاهد رشد سالانه کمتر از 1.5 درصد در تعداد مسافران بود، اما همزمان زیرساخت‌های لازم برای افزایش تعداد مسافر نیز در حال شکلگیری بوده‌اند.

سارتور می‌گوید که فرودگاه ما سفرهای تجاری را وارد مرحله جدیدی کرده است. به عقیده او صنایع نفت‌وگاز واقع در منطقه کلگری و آلبرتا که بخش اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند مشتریان مهمی برای فرودگاه محسوب می‌گردند.

مقامات فرودگاه بین‌المللی کلگری می‌گویند که در حال حاضر روزانه بیش از 270 پرواز بدون توقف به بیش از 80 مقصد داخلی و بین‌المللی از این مبدا انجام می‌شود.

منبع: cbc