Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

سرمای شدید کلگری ۲۰۱۹ در مسیر رکوردشکنی تاریخی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حالا که نیازمند گرمای وجودش هستیم، چرا سر و کلهٔ باد شینوک پیدا نمی‌شود؟

اگر برف، سرما و یخبندان بی‌وقفه‌ای روزهای اخیر دارد آن روحیهٔ کاناداییِ محکم را زخمی می‌کند، دلیلش یک چیز بیشتر نیست: کلگری در حال تجربه کردن یک از سخت‌ترین دوره‌های سرمای شدید خود در چند دههٔ اخیر قرار دارد.

به نوشتهٔ یکی از تاریخ‌نگارهای تغییرات فصلی، آقای رالف کَمپبل در حساب توییتر YYC Weather Records،  در ۱۲ روز ابتدای فوریه ۲۰۱۹ کلگری شاهد متداوم‌ترین بارش برف در کل ماه‌های فوریه غیر از سال ۱۹۸۶ بوده است.

اگر روزهای برفی در این ماه به همین منوال ادامه پیدا کنند تا ۵ روز دیگر رکورد ۳۳ ساله بارش برف شکسته خواهد شد.

در ضمن ۲۰۱۹ سالی است که طولانی‌ترین موج سرما از سال ۱۹۳۸ به این‌سو هم اتفاق افتاده، آخرین بار در آن سال —بیش از نیم قرن پیش— بود که دمای شهر در ماه فوریه برای بیش از ۱۰ روز زیر منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد قرار گرفت.

ما هنوز ۱۰ روز دیگر تا ثبت فوریه ۲۰۱۹ در جایگاه اول وقت داریم اما این حقیقت که امسال بعد از ۸۳ سال شاهد چنین موج سرمایی هستیم، به تنهایی گویای نُدرت این سرمای ناگهانی است.

سازمان هواشناسی کانادا به طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی (Environment Canada) هشدارهای سرمای شدید را برای مردم کلگری فعال می‌کنند. و با اینکه در این لحظه هشداری فعال نیست اما هنوز به همه شهروندان توصیه می‌شود که با آمادگی کامل از خانه بیرون بروند، و گوش‌بزنگ علايم سرمازدگی در سایر همشهری‌های خود باشند تا از بروز هر فاجعه‌ای جلوگیری شود.

شما هم آن بیرون مراقب خودتان باشید. تا ببینیم آیا باد شینوک همین‌روزها از راه می‌رسد یا نه!

منبع: Daily Hive