Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری دولت آلبرتا در هوش مصنوعی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت‌های هوش مصنوعی در آلبرتا این هفته یک کمک اقتصادی مهم از دولت استانی خود دریافت کردند.

نخست وزیر آلبرتا، «خانم رِیچل ناتلی» چهارشنبه با اعلام این خبر، جزئیات سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای شرکت‌های های-تکِ حوزه هوش مصنوعی (AI) در استانش را بیان کرد.

او گفت:

«نوآوری یک ابزار کلیدی برای افزایش رقابت‌پذیری در تمام شاخه‌های اقتصاد، از جمله انرژی است.»

«با سرمایه‌گذاری در فناوری و افراد مستعدی که آن را تولید می‌کنند، قصد داریم از پیشرو بودن آلبرتا در تولید انرژی پاک و کارآمد اطمینان به دست آوریم و نیز چشم‌انداز اقتصادمان را قوی و پرتنوع کنیم.»

پارسال دولت استانی آلبرتا ۵۰ میلیون دلار برای ۳,۰۰۰ موقعیت آموزشی جدید در بخش های-تِک دانشگاه‌ها و کالج‌ها هزینه کرد، و این ۱۰۰ میلیون دلارِ جدید قرار است ۶,۰۰۰ نفر از اهالی آلبرتا را تبدیل به افرادی ماهر در ۱۴۰ کمپانی جدید، و ۳۰ دفتر و آزمایشاه جدید در آلبرتا بکند، و ۲۰۷ میلیون دلار سرمایه استقراضی دیگر را هم جذب این فعالیت‌ها نماید.

در بیانیه خانم ناتلی اشاره شده که این سرمایه‌گذاری می‌تواند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، باعث افزایش قدرت رقابتی ۱۵۰ کسب‌و‌کار بومیِ آلبرتا هم بشود.

دریافت‌کننده بزرگ

بخش بزرگی از این سرمایهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری به «انستیتوی هوش ماشینی آلبرتا» (Amii) تزریق می‌شود؛ یعنی ۲۷ میلیون دلار از محل این سرمایه به علاوهٔ ۲۵ میلیون دلار از دولت مرکزی که هر دو صرف پشتیبانی از توسعهٔ هوش مصنوعی در Amii و گسترش کار به دفتری جدید در کلگری خواهد شد.

مدیرعامل Amii، آقای جان شیلینگتون، می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری برجسته نقشی تسهیل‌کننده در رشد اقتصادی ما خواهد داشت تا بتوانیم یادگیری ماشینی (ML) خودمان را به خارج از آلبرتا هم عرضه کنیم.»

«کسب‌و‌کارها در چهارگوشه دنیا دارند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به عنوان محرک‌های نوآوری در تمام صنایع فعال می‌کنند. با این پشتیبانی جدیدِ دولت آلبرتا، Amii برنامه‌های تحول‌گرای تجاری جدیدی را توسعه می‌دهد که در قالب هدایت علمی و فرصت‌های آموزشی در اختیار دیگران خواهند بود.»

این فرصت مالی بزرگترین سرمایه‌گذاری دولت آلبرتا در هوش مصنوعی تا امروز بوده است، که از سال ۲۰۰۲ تاکنون فقط ۴۲ میلیون دلار صرف پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی کرده بود.

این ۱۰۰ میلیون دلار ظرف ۵ سال در اختیار دریافت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive