Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

قوانین جدید سفر به اروپا برای کانادایی ها و آمریکایی ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ 1 ژانویه سال 2021، کانادایی ها (و ساکنان 60 کشور دیگر) دیگر نمیتوانند هر زمان که دلشان بخواهد به اروپا سفر کنند – حداقل بدون اینکه ابتدا درخواست خود را از طریق سیستم مجوز و اطلاعات سفر اروپا (ETIAS) ثبت کنند.

به گفته کمیسیون اروپا، هدف از اجرای این سیستم جدید، ارتقای امنیت بین المللی است. این سیستم برای سفر به 22 کشور حوزه شنگن، از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان خواهد بود. سفر به انگلستان از این قانون مستثنی است.

در حال حاضر کانادایی ها می توانند به 26 عضو حوزه شنگن به مدت 90 روز بدون هیچ نوع مجوز و یا ویزا سفر کنند. برای این کار به سادگی کافی است که بلیط لندن یا پاریس خود را رزرو کنند و به مدت 90 یا 180 روز، طبق قانون، در اروپا اقامت کنند.

ETIAS یک سیستم IT خودکار است که خطرات امنیتی یا مهاجرتی را که توسط مسافرین بدون روادید وارد منطقه شنگن شده است شناسایی می کند. همچنین برای تسهیل عبور از مرزهای بین کشورها برای اکثر مسافرینی که خطر ساز نیستند، استفاده خواهد شد.

برخلاف روند ویزا، جهت ثبت درخواست در ETIAS نیازی به رفتن به کنسولگری و ثبت داده های بیومتریک نیست. بلکه، این فرآیند شامل تکمیل فرم درخواست آنلاین قبل از شروع سفر است. با ارائه یک گذرنامه معتبر و پرداخت هزینه ی درخواست به مبلغ 7 یورو (8 دلار)، فرآیند ارزیابی خودکار سریعا آغاز می شود. کمیسیون انتظار دارد که بیش از 95 درصد از متقاضیان مجوز خود را از طریق ایمیل پس از چند دقیقه دریافت کنند.

مجوز ETIAS برای یک دوره سه ساله برای چندین بار ورود معتبر خواهد بود، به این معنی که مسافران می توانند در طول دوره سه ساله بدون نیاز به اقدام مجدد به اروپا سفر کنند.

منبع: DailyHive