Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

تخصیص 90 میلیون دلار بودجه برای اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل شهر ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان استانی آلبرتا روز پنجشنبه اعلام کردند که 90 میلیون دلار را برای اجرای چندین پروژه حمل‌ونقلی در شهر ادمونتون اختصاص داده‌اند.

گفته شده این بودجه از طریق صندوق مالی حمل‌ونقل و برای کمک به اجرای چندین پروژه از جمله ارتقای ایستگاه LRT استادیوم، ایجاد خطوط اتوبوس در اتوبان در حال ساخت Terwillegar Drive، خرید اتوبوس‌های الکتریکی و تکمیل اولویت‌های حمل‌ونقلی برای تاسیسات park-and-ride هزینه خواهد شد. بعلاوه هزینهای نیز برای برنامه‌ریزی و طراحی برای ساخت یک گاراژ وسایل حمل‌ونقل، یک ایستگاه LRT در خیابان 40ام، و یک مرکز حمل‌ونقل و park-and-ride در خیابان 50آم در نظر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر دولت استانی مبلغ 215 میلیون دلار را برای برنامه‌های حمل‌ونقلی آلبرتا اختصاص داده که 95 میلیون دلار آن برای شهر ادمونتون و نواحی اطراف آن، و 101.8 میلیون دلار آن نیز برای منطقه کلگری هزینه خواهد شد. 17.8 میلیون دلار مابقی نیز به شهرداری‌های دیگر در سطح استان تعلق می‌گیرد.

در سه سال ابتدایی مبلغ 141.4 میلیون دلار از برنامه راهبردی اقلیمی که در سال 2015 معرفی شد، پرداخت می‌شود. بخش عمده‌ای از این اعتبارات از طریق مبالغ بدست آمده از مالیات کربن استان بدست می‌آید.

در اواخر سال 2018 شهرداری ادمونتون لیستی از پروژه‌هایی را که برای اجرا نیاز به اعتبار دارند به دولت استانی ارسال کرد. در ادامه مسئولان شهرداری نامه دیگری با عنوان حمایت فوری مالی ارسال کردند که در آن برای ساخت خطوط اتوبوس اتوبان Terwillegar، در خواست دریافت کمک‌های مالی تا اواخر فوریه شده بود.

تیم کارتمل که از اعضای شورای شهر ادمونتون است درباره تخصیص این اعتبارات گفت: اختصاص این بودجه خبر بسیار خوبی برای ما بود. این اعتبارات به شهر اجازه پیشرفت و انجام پروژه‌هایی که در Terwillegar برنامه‌ریزی شده را می‌دهد. ما در اواخر سال 2018 اجرای این پروژه‌ها را تصویب کرده بودیم، و در صورتی که این اعتبارات تخصیص پیدا نمی‌کرد مجبور می‌شدیم تا مجددا برای اجرای این پروژه با هزینه پایین‌تر و شکلی دیگر برنامه‌ریزی کنیم.

علاوه بر این، بودجه جدید امکان خرید 28 اتوبوس الکتریکی را به شهرداری می‌دهد. بنا به اظهارات سخنگوی شهرداری روون اندرسون این تعداد اتوبوس همراه با 50 اتوبوس دیگری که قرار است با اعتبارات صندوق زیرساختی حمل‌ونقل عمومی خریداری شود، شهر ادمونتون را صاحب بزرگترین ناوگان از اتوبوس‌های برقی در کل کشور کانادا خواهند کرد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده از شهر ادمونتون، این بودجه کمک خواهد کرد تا ساخت گاراژ وسایل حمل‌ونقل شهر تا سال 2030 به پایان برسد.

منبع: edmontonsun