Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

دستگیری فرد متهم به تلاش برای سرقت از بانک‌های آلبرتا با مواد منفجره

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اعلام مسئولین، یک مرد از اهالی بریتیش کلمبیا به خاطر دو مورد تلاش برای سرقت از گارد مسلح و نیز ایجاد انفجار در دو بانک در ادمونتون، که هر دو در پاییز گذشته صورت گرفته‌اند، توسط پلیس کانادا دستگیر شده است.

اولین حمله ۱۹ سپتامبر تقریبا حوالی ساعت ۲:۳۵ صبح اتفاق افتاد، زمانی که دو مامور مسلح در حال تحویل محمولهٔ یک خودروی زرهی به موسسه‌ای مالی در نزدیکی خیابان ۲۷ و ۱۴۱ ادمونتون بودند.

ابتدا اولین مامور وارد راهروی ورودی بانک شد و در این لحظه انفجاری رخ داد که هر دوی آنها را غافلگیر کرد و هر دو سلاح‌های کمری‌شان را در آوردند. هر چند هیچ پولی در جریان این حمله سرقت نشد ولی هر دو مامور زخمی شدند.

سپس در ۱۳ دسامبر حوالی ساعت ۲ صبح، مورد دیگری در یکی دیگر از موسسات مالی ادمونتون حوالی خیابان ۸۱ و ۱۶۰ رخ داد. دوباره دو مامور در حال ورود به راهروی بانک بودند که انفجار یکی از آنها را نقش زمین کرد. مامور دوم در زمان وقوع دومین انفجار به ساختمان بانک پناه برده بود.

پلیس ادمونتون می‌گوید که تحقیقات دنباله‌دارش درباره این دو حمله به همراه اعضای تیم ضربت منجر به دستگیری آقای جاستین بایرون، ۳۸ ساله، از اهالی سَلمون آرم در فرودگاه بین‌المللی ادمونتون شده است.

آقای بایرون حالا چندین اتهام دارد که شامل این موارد هستند:

  • ۲ مورد سرقت مسلحانه
  • ۲ مورد تلاش برای سرقت
  • ۴ مورد استفاده از وسیله انفجاری
  • ۲ مورد حمل مواد منفجره
  • ۴ مورد حملهٔ خشونت‌بار
  • و ۲ مورد مخفی‌سازی چهره با نیت قبلی

گروهبان راب میلز از پلیس ادمونتون می‌گوید:

«این دستگیری به دنبال تلاش فوق‌العادهٔ گروه ضد سرقت و بخش‌های دیگر پلیس انجام شده است. ما بر این باوریم که متهم در پی انجام حمله‌های دیگر بوده و خوشحالیم که جلوی آنها را گرفته‌ایم.»

قرار است جمعه ۱۵ مارس ۲۰۱۹ آقای بایرون در مقابل قاضی حاضر و تفهیم اتهام شود.

منبع: DailyHive