Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

وعده استخدام 1000 معلم در آلبرتا توسط Rachel Notley

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Rachel Notley، رهبر NDP در آلبرتا قول داده است که بیش از 1000 معلم در آلبرتا در پاییز امسال استخدام شوند. البته این به شرطی است که حزب او در انتخابات 16 آوریل برنده شود.

به گفته Rachel Notley در سال آینده، 15000 دانش آموز به مدرسه می روند و لازم است تا برای آنان شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

به گفته او: “به عنوان رهبر شما، من این اطمینان را حاصل خواهم کرد که تمامی کودکانی که به مدرسه می روند، معلمی برای خوش آمد گویی داشته باشند. حق کودکان ما کمتراز این نیست.”

به گفته او، برنامه دولت NDP این است که: 600 معلم استخدام کند و علاوه بر آن با توجه به بودجه 23 میلیون دلاری استان که برای بهبود کلاس های درس در نظر گرفته شده است، 400 معلم دیگر نیز استخدام خواهند شد. که این موضوع باعث افزایش بودجه به 100 میلیون دلار می شود.

به گفته Notley، در صورت برنده شدن NDP در انتخابات، این بودجه برای همیشه حفظ خواهد شد.

این بودجه قرار است که با توجه به تعداد دانش آموزان هر مدرسه تقسیم شود تا بتواند به مدارس در استخدام معلم کمک کند.

در اوایل این هفته Jason Kenney، از دولت UCP گفته بود که باید بررسی و ارزیابی صورت گیرد و مشخص شود که چرا سایز کلاس ها در آلبرتا همچنان رو به بزرگ شدن است. در حالیکه بودجه لازم برای تقسیم آنها وجود دارد.

به گفته Kenney، قرار است تا UCP کارایی مدارس را  با کم کردن بخش اداری و افزایش معلم ها بررسی کند.

به گزارش CBC، در حدود 68 درصد کلاس های درس کلگری، در تمام رده ها، توانستند تا در سال تحصیلی 2017-18به اهداف تعیین شده دست پیدا کنند. در حالیکه این میزان در دهه گذشته، فقط 47 درصد بوده است.

همچنین Notley قول داده است که NDP مبلغ 1.3 میلیارد دلار را بابت ساخت بهبود 70 مدرسه دیگر اختصاص دهد. این بودجه شامل ساخت یک دبیرستان جدید در بخش شمالی کلگری نیز می شود.

ضمنا، بودجه لازم برای ساخت محوطه بازی در تمام مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین، 5 میلیون دلار دیگر نیز به طور سالانه برای جایگزینی 100 محوطه بازی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته NDP، لازم است تا دوره های Filipino, Punjabi, Somali و Cantonese در مدارس آموزش داده شود، تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان برای ورود به بازار کار آماده هستند.

منبع: CBC