Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

5 مسیر کوهپیمایی فوق‌العاده در بنف و دریاچه لوییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

منطقه بنف و نواحی اطراف دریاچه لوییز بهشت دوستداران پیاده‌روی و کوهپیمایی هستند. هوای باطراوت همراه با عطر درختان کاج، مسیرهای زیبای سنگی و صخره‌ای، و تابش زیبای نور خورشید بر سطح رودخانه‌های جاری در دره‌ها عمیق شما را مبهوت خواهند کرد. دوستداران کوهپیمایی از سراسر دنیا برای تماشای زیبایی‌های این ناحیه و پیمودن تپه‌های دیدنی آن، به این منطقه سفر می‌کنند. دشت‌های شگفت‌انگیز پوشیده از گل‌های وحشی، دریاچه‌های آبی رنگ و کوه‌های صخره‌ای و خشن این منطقه تصویری ماندگار را در ذهن شما بوجود خواهند آورد.

علاوه بر این‌ها اگر خوش‌شانس باشید ممکن است حین پیاده‌روی در بنف با حیوانات بومی و وحشی گوناگونی برخورد کنید که به هیجان سفر شما می‌افزایند. تماشای گله‌های بزرگ گوسفندان بر روی سینه‌کش کوهستان و یا دیدن یک گاو مادر و گوساله‌اش که در حال استراحت در دشت هستند بسیار دیدنی است.

اگر قصد دارید برای گشت‌وگذار و کوهپیمایی به بنف و دریاچه لوییز بروید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. پنج مسیر کوهپیمایی فوق‌العاده در ادامه معرفی می‌شوند که با طی کردن آن‌ها می‌توانید از بهترین مناظر پارک ملی، از نزدیک لذت ببرید. با پیکوبینو همراه باشید.

  1. دشت Six Glaciers

یخچال‌ها واقعا حیرت‌انگیز هستند. این پهنه‌های وسیع از یخ که به آهستگی و طی میلیون‌ها سال از میان دره‌ها به پایین حرکت کرده‌اند، پشت سر خود آثاری دیدنی را به جای گذاشته‌اند. این مسیر پیاده‌روی که به سمت بالای دشت Six Glaciers می‌رود شما را به قلب کوهستان Lefroy، یخچال ویکتوریا و کوه ویکتوریا هدایت خواهد کرد. برای آن‌که بتوانید از نزدیک این ناحیه خشن و کوهستانی را ببینید و تجربه‌ای نفس‌گیر داشته باشید، می‌توانید در یکی از برنامه‌های Signature Hikes گروه طبیعت‌گردی Discover Banff Tours شرکت کنید.

در این تور شما مناظر حیرت‌انگیز متعددی را خواهید دید. این مسیر از سکونتگاه حیوانات وحشی گوناگونی مانند سنجاب‌ها، موش‌های‌صحرایی، موش خرما، خرس‌های گریزلی و بزهای کوهی عبور می‌کند و می‌توانید آن‌ها را در اطراف خود مشاهده کنید. بخش نهایی این مسیر دارای شیب نسبتا تندی است که حین طی کردن آن احتمالا نیاز به استراحت پیدا خواهید کرد. پس از رسیدن به انتهای برنامه امکان صرف چای و یا قهوه داغ در کافه‌ای کوچک، همراه با تماشای مناظر اطراف وجود دارد که خستگی را از تن شما در خواهد آورد.

دشواری این مسیر متوسط به بالا است و اگر از نظر توان بدنی در حد متوسط باشید مطمئنا می‌توانید آن را به سادگی طی کنید. این مسیر کوهپیمایی ابتدا از ناحیه ساحلی و تخت شروع می‌شود و با عبور از میان یک دره صخره‌ای و باریک به سمت بالا ادامه پیدا می‌کند. عبور از این مسیر تنها حدود 5 ساعت زمان نیاز دارد و برای همین زمان کافی بمنظور استراحت در بین راه و نوشیدن فنجانی چای در انتهای برنامه خواهید داشت. برای رسیدن به ابتدای مسیر باید خود را با اتومبیل به جاده دریاچه لوییز برسانید و در جنوب کاخ دریاچه لوییز ماشین خود را پارک کنید.

  1. Sunshine Meadows

مسیر کوهپیمایی Sunshine Meadows شما را به میان چمنزارهای زیبا و پوشیده از گل‌های وحشی و رنگارنگ در دل کوهستان می‌برد. این ناحیه آلپاین پوشیده از گیاهان fireweed و زنبق سفید است. بعلاوه وجود کوه‌های مرتفع و پوشیده از برف کوهستان راکی در اطراف این چمنزارها به شما این حس را می‌دهند که در حال قدم زدن میان یک کارت پستال هستید.

بهترین زمان برای سفر به این چمنزارها و مشاهده گل‌های رنگارنگ آن‌ها از اواسط ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست است. در ماه سپتامبر نیز درختان صنوبر این ناحیه به رنگ زرد و سرخ در می‌آیند و منظره آن را دیدنی‌تر از قبل می‌کنند. این چمنزار زیبا و آلپاین از ماه اکتبر تا اواسط ماه ژوئن پوشیده از برف می‌شود. زیبایی این منطقه به قدری است که Lonely Planet آن را به عنوان بهترین مسیر کوهپیمایی در کانادا انتخاب کرده‌ است.

طول مسیر پیاده‌روی 11.9 کیلومتر است و دشواری آن نیز متوسط می‌باشد. ابتدای مسیر از یک جاده خاکی و پرشیب آغاز می‌شود و در نهایت با رسیدن به چمنزارهای آلپاین از شیب مسیر کاسته خواهد شد. طی کردن مسیر به 3.5 ساعت زمان نیاز دارد. اگر شما قصد رفتن به این منطقه زیبا را دارید باید از پارکینگ دهکده Sunshine وارد مسیر شده و از همان ابتدا غرق در طبیعت زیبا و بی‌همتای منطقه شوید.

  1. Cascade Amphitheatre

در این سفر هیجان‌انگیز شما از یک پل معلق بر روی رودخانه Forty Mile خواهید گذشت. پس از آن و با عبور از میان جنگل انبوه درختان کاج، نهایتا به Cascade Amphitheatre  شگفت‌انگیز می‌رسید. این آمفی‌تئاتر بر روی یک چمنزار آلپاین در میان یخچال‌ها و صخره‌های آهکی ساخته شده است. شما از این نقطه می‌توانید چندین قله دیدنی از جمله قلل ادیت، لوییز و فیفی را مشاهده کنید.

صعود این مسیر نسبتا دشوار است و باید یک کوهیمایی طولانی از میان جنگل‌های متراکم را انجام دهید. با این وجود مسیر Cascade ارزش طی کردن و تحمل این سختی‌ها را دارد. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است بتوانید بزهای کوهی زیبا که در دامنه‌های پرشیب Cascade حرکت می‌کنند و یا گوسفندهای کوهی آمریکایی را در طول جاده قله Norquay مشاهده کنید. در پایان روز نیز حتما یک لیوان آبجوی خنک حین تماشای مناظر اطراف بنوشید تا کمی از خستگی مسیر بکاهد. این ایوان منظره‌ای فوق‌العاده به نواحی اطراف دارد.

این مسیر 15.4 کیلومتری و دشوار پر از زیبایی‌های طبیعی است. برای طی کردن آن باید از جنگل‌های انبوه عبور کنید تا نهایتا به آمفی‌تئاتر در نزدیکی صخره‌های آهکی برسید. برای عبور از این مسیر کوهپیمایی به 4 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید و ابتدای آن از قله Norquay شروع می‌شود.

  1. گذرگاه Cory

اگر از نظر بدنی آمادگی دارید و از تجربه کوهنوردی کافی نیز برخوردارید حتما عبور از گذرگاه Cory را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مسیر دشوار و پرچالش بین کوه Cory و کوه ادیت قرار گرفته و طی کردن آن سفری به یاد ماندنی خواهد بود. شما مسیری 915 متری و جذاب را باید صعود کنید تا نهایتا به بالای خط درختان جنگلی برسید. پس از آن بر روی مسیری سنگی به راه خود ادامه خواهید داد. در بخش‌هایی از مسیر چمنزارهای زیبای آلپی وجود دارند که زیبایی کوهستان را دوچندان کرده‌اند. منظره گوه لوییس که صخره‌ای یکپارچه و آهکی است و از بالای خط جنگلی قد برافراشته واقعا دیدنی و مناسب برای عکاسی است.

اگر می‌خواهید بیشتر ماجراجویی کنید می‌توانید پیش از بازگشت به اتومبیل خودتان وارد دره Gargoyle شوید. حتما آب کافی همراه خود ببرید. همچنین می‌توانید با همرته بردن لوازم پیک‌نیک و خوردنی کافی، طی کردن این گذرگاه را به برنامه‌ای جذاب و یکروزه در دل مناظر حریت‌انگیز کوهستانی تبدیل کنید.

طول مسیر رفت‌وبرگشت 13 کیلومتر است و در بیشتر نقاط باید از راه‌های شنی و صخره‌ای دشوار عبور کنید. ابتدای مسیر با راهی شنی شروع می‌شود و در ادامه باید از محل‌های عبور بهمن در بالای خطوط جنگلی عبور کنید. برای طی این مسیر کوهپیمایی به 5 تا 6 ساعت زمان نیاز خواهید داشت و ابتدای آن از منطقه تفریحی Fireside شروع می‌شود.

  1. دریاچه‌های Consolation

مسیر دریاچه‌های Consolation به دلیل آن‌که مسیرهای متنوع برای کوهنوردان گوناگون که توانایی‌های مختلف دارند را دارا است، به عنوان یکی از مقاصد محبوب دوستداران طبیعت شناخته می‌شود. دسترسی به این ناحیه از ماه مارس تا سپتامبر امکان‌پذیر بوده و کمتر جایی در بنف را می‌توانید بیابید که مانند این ناحیه بتوان با حداقل دشواری از زیباترین مناظر در آن‌ لذت برد.

دریاچه Consolation بسیار خیره‌کننده و آرام است و با تخته‌سنگ‌های بزرگ و جنگل‌هایی دیدنی احاطه شده است. انعکاس تصاویر آن‌ها همراه با قلل اطراف در دریاچه شگفت‌انگیز است. تماشای قله‌های سنگی از این دریاچه نیز خود تفریحی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. مناظر شگفت‌انگیز اطراف دریاچه Moraine نیز به عنوان یکی از معروف‌ترین و بهترین‌  نقاط کوهستان راکی شناخته می‌شود. در گذشته برای رفتن به این منطقه باید 20 دلار پرداخت می‌کردید. اگر در اواخر ماه ژوئن به این ناحیه بروید می‌توانید صدای آب‌شدن برف و یخ‌های یخچالی‌های متعدد اطراف را به زیبایی هرچه تمام‌تر بشنوید.

طول این مسیر 11.4 کیلومتر و سطخ دشواری آن ساده تا متوسط است. شما در گذر از مسیر Consolation باید از کنار نهرها و گذرگاه‌های جنگلی عبور کنید.

آیا رفتن با گروه‌های دارای راهنما را توصیه می‌کنید، یا به تنهایی نیز می‌توان این مسیرها را طی کرد؟

دلایل زیادی وجو دارند که کوهپیمایی همراه با گروه و راهنما را در بنف و دریاچه لوییز توجیه می‌کنند. تعدادی از مسیرها به دلیل بالا بودن جمعیت خرس‌های گریزلی در ناحیه و طولانی بودن زمان صعود، باید حتما همراه با گروه صعود شوند.

بعلاوخ همراه شدن با راهنمایان تجربه‌ای جالب خواهد بود. آن‌ها معمولا داستان‌های جالبی درباره کوهنوردانی که پا جای پای آن‌ها می‌گذارید، در حین بالا رفتن تعریف می‌کنند. همچنین نام گل‌های وحشی ناحیه را می‌دانند و سفر را برای شما دلپذیرتر خواهند کرد. حتی ممکن است با شرکت در این برنامه‌ها دوستان جدیدی نیز پیدا کنید که همانند شما برای لذت بردن از کوهستان به این سفر آمده‌اند.

شما در اینجا می‌توانید اطلاعات کافی را درباره تورهای Signature Hikes گروه Discover Banff Tours در منطقه بنف و دریاچه لوییز کسب کنید.

منبع: banfftours