Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

گرمایش زمین، 2 برابر سریعتر در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک گزارش دولتی اعلام کرده است که کانادا، 2 برابر سریعتر از کشورهای دیگر در حال گرم شدن است.

گزارش تغییرات اقلیمی کانادا (CCCR)‌اولین گزارشی است که در خصوص تغییرات اقلیمی در کانادا منتشر شده است و می‌تواند به افزایش دانش ما برای انجام اقدامات لازم کمک کند

این گزارش با همکاری موسسه های تغییرات اقلیمی و محیط زیست کانادا، شیلات و اقیانوس های کانادا، منابع طبیعی کانادا و متخصصان دانشگاهی آماده شده است.

براساس این گزارش، میانگین دمای فصلی و سالانه کانادا به طور کلی، به خصوص در بخش های شمالی، افزایش داشته است.

طی سال های 1948 تا 2016، متوسط دما سالانه کانادا 1.7 درجه سانتیگراد و در مناطق شمالی کانادا 2.3 درجه سانتیگراد افزایش داشته است. بنا به گزارش ها “بیش از نیمی از عوامل موثر در گرمایش زمین به دلیل فعالیت های بشر و انتشار گازهای گلخانه ای است.”

گرمایش زمین در کانادا

در این گزارش آمده است که :”بخش های شمالی کانادا “تغییرات شدیدتری” را در خصوص افزایش میانگین دمای فصلی و سالانه تجربه می کند.

تغییرات در گرمایش زمین به طور معمول همراه با تاثیرات جدی بر روی زمین است. در این گزارش آمده است که این تغییرات می تواند سبب آتش سوزی جنگل ها، خشک سالی و سیل شود.

گرمایش زمین در کانادا همچنین سبب آب شدن برف و یخ شده است. حجم مناطق آبی که توسط برف و یخ پوشیده شده اند، همزمان با افزایش دمای هوا، کاهش پیدا کرده است.

“تغییراتی که طی دهه های گذشته اتفاق افتاده اند، سبب گرم شدن دمای سطح زمین شده اند. به دلیل اینکه برخی از این عوامل غیرقابل کنترل هستند، این روند ادامه پیدا خواهد کرد.”

با در نظر گرفتن سناریو متوسط، محققان می گویند که کوه های غرب کانادا، بین 74 تا 96 درصد حجم خود را تا آخر این قرن از دست می دهند.

“بسیاری از کوه ها و ورقه های یخ در شمال کانادا، تا سال 2100 از بین خواهد رفت. افزایش میانگین دما به خصوص در بخش شمالی کانادا باعث ایجاد مشکلاتی در زیرساخت ها و چرخه کربن می شود.”

ذوب شدن یخ و برف سبب افزایش سطح دریا می شود. بنا به این گزارش، سطح دریاها در ساحل اقیانوس های اطلس وآرام بیش از بقیه مناطق افزایش خواهد داشت. “تاثیر گرمایش زمین در بخش های مختلف کانادا دیده می شود و در آینده شدیدتر هم خواهد شد.”

“سناریو گرمایش زمین به صورت محدود، فقط زمانی اتفاق می افتد که کانادا و بقیه دنیا برای کاهش گازهای گلخانه ای در نیمه دوم قرن فکری کنند.”

منبع: DailyHive