Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

تمام وعده‌هایی که تاکنون احزاب برای انتخابات 2019 آلبرتا داده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها فضای آلبرتا کاملا انتخاباتی شده و کمپین‌های انتخاباتی قرار است تا زمان رای‌گیری در تاریخ 16 آوریل به فعالیت خودشان ادامه دهند. هر دو حزب NDP و UCP برنامه‌های جامع خود را ارائه کرده و سایر احزاب نیز مشغول اعلام سیاست‌های خود در حوزه‌های مختلف هستند. در ادامه وعده‌ا و سیاست‌هایی که احزاب تاکنون ارائه کرده‌اند را مرور می‌کنیم.

حزب New Democratic Party – NDP

NDP حزب حاکم به حساب می‌آید و ریچل ناتلی به عنوان رئیس حزب به تعدادی از وعده‌های سال 2015 خودشان مانند افزایش دادن حداقل حقوق به ساعتی 15 دلار عمل کرده است. بعلاوه همانطور که گفته‌ بودند نرخ مالیات مشارکت را از 10 به 12 درصد افزایش داده و استراتژی‌هایی برای صرفه‌جویی در انرژی، توسعه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و تلاش‌هایی برای حل مشکلات گوناگون استانی با همکاری نزدیک‌تر با گروه‌های بومی و دولت فدرال داشته‌اند.

این حزب تلاش زیادی برای ایجاد شغل برای شهروندان آلبرتا داشته اما آمارهای اخیر نشان داده که نرخ بیکاری با وجود خلق شغل‌های جدید بالاتر رفته است. نرخ رشد استانی هم وضعیت خوشی نداشته و آمارها حاکی از کاهش آن دارند. در نخستین وعده انتخاباتی NDP گفت که در طول ده سال آینده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتروشیمی را از 3.6 میلیارد به 7 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. آن‌ها پیشبینی کرده‌اند که این سیاست 70،000 شغل جدید تا سال 2030 ایجاد خواهد کرد.

NDP وعده داده تعداد 2،000 تخت بیمارستانی بیشتر ایجاد کند که 170 میلیون دلار هزینه نیاز دارد. همچنین خانم ناتلی اظهار داشته که 90 میلیون دلار در سال برای کاهش دادن زمان انتظار برای عمل جراحی و بهبود خدمات اورژانس هزینه خواهد کرد. قرار است NDP سالانه 3 درصد بر بودجه بهداشت و درمان اضافه کند تا جوابگوی رشد جمعیت استان باشد.

NDP وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات 1.5 میلیارد دلار در طول 5 سال هزینه کند و برنامه child-care را که هم‌اکنون در 122 مرکز در آلبرتا از جمله 7،300 محل در حال اجرا است، گسترش دهد. برنامه آینده NDP 75،000 محل را شامل شده که افزایش 13،000 عددی در تعداد این فضاها خواهد داشت و به طور میانگین نیز ماهیانه 300 دلار در مخارج خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

از وعده‌های زیرساختی NDP می‌توان به سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری در برنامه آب‌وهوایی کلگری برای ساخت زیرساختی عظیم، شامل ایجاد سد بر روی رودخانه Bow اشاره کرد. همچنین خانم ناتلی گفته که گذرگاه عظیم آلبرتا با 6،500 کیلومتر شبکه جاده‌ای را در شش سال آینده گسترش خواهد داد که حمل‌ونقل خودروهای سنگین را تسهیل می‌کند. این توسعه 3،500 کیلومتر بر وسعت این شبکه اضافه خواهد کرد.

برنامه بهبود و ساخت 70 مدرسه در استان با بودجه 1.3 میلیارد دلار از دیگر وعده‌های حزب NDP است. خانم ناتلی همچنین گفته با هزینه 23 میلیون دلاری 400 معلم و 600 نیروی آموزش‌یار را به سیستم آموزشی استان اضافه خواهد کرد.

NDP گفته در صورت تشکیل دولت بعدی کمک‌های مالی خوبی به سالمندان خواهد کرد. قرار است به سالمندانی که درآمد کمتر از 75،000 دلار در سال داشته باشند کمک مالی شود که برای دولت هزینه سالانه 110 میلیون دلاری خواهد داشت.

یکی دیگر از تصمیمات دولت کنونی که با استقبال نیز مواجه شده برچیدن مراکز درمانی همجنسگرایان است. در صورت برنده شدن NDP در انتخابات روند مقابله با این مراکز تا ممنوعیت کامل آن‌ها در استان آلبرتا ادامه پیدا خواهد کرد.

حزب United Conservative Party – UCP

جیسون کنی که ریاست حزب UCP را بر عهده دارد وعده داده مالیات کربن را برداشته و از برنامه آب‌وهوایی ایجاد شده توسط دولت NDP تبعیت نخواهد کرد. او گفته که نظام مالیاتی آلبرتا را به صورت flat در خواهد آورد و مالیات مشارکت را نیز در طول چهار سال آینده از 12 به 8 درصد کاهش خواهد داد.

UCP گفته که در صورت پیروزی سقف 100 مگا تن وضع شده برای آلاینده‌های تولیدی در میادین نفت شل که توسط برنامه آب‌وهوایی NDP وضع شده را برداشته و با بکارگیری تکنولوژی‌های جدید اقدام به کاهش آلاینده‌های تولیدی می‌کند. به این ترتیب کل برنامه انرژی دولت قبلی که از طریق درآمدهای حاصل از مالیات کربن تامین می‌شد برچیده خواهد شد. کنی همچنین گفته که جلوی تعطیلی معادن زغال‌سنگ باقی مانده که قرار است تا سال 2030 بسته شوند را خواهد گرفت. حزب UCP همچنین وعده داده که 100،000 هکتار از زمین‌های ملی در Peace Country را به بالاترین پیشنهاد به فروش خواهد رساند تا نرخ فروش زمین در استان را بالا ببرد.

UCP قرار است یک اتاق جنگ با بودجه 30 میلیون دلاری از درآمدهای مالیاتی ایجاد کند که وظیفه دفاع از صنعت انرژی استان را بر عهده خواهد داشت. قوانین موجود را تا یک سوم کاهش خواهند داد و با کمک مالی 10 میلیون دلاری به گروه‌های بومی First Nations، قصد دارند استخراج نفت در استان را توسعه دهند.

کنی در زمینه آموزش وعده داده که جلوی تغییرات اعمال شده توسط دولت پیشین NDP را خواهد گرفت. به این ترتیب قوانین به همان شکلی که در سال 2015 نوشته شده‌اند باقی خواهند ماند. بعلاوه کنی می‌خواهد در صورت پیروزی برنامه K-12 را به حال تعلیق درآورد. او قصد دارد با اختصاص بودجه 3.3 میلیارد دلاری تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس آلبرتا را ظرف 15 سال کاهش دهد.

در زمینه بهداشت و درمان UCP به دنبال گسترش نظام درمانی خصوصی همانند استان بریتیش‌کلمبیا و کبک است. همچنین کنی از آن‌جایی که معتقد است دولت در زمینه بهداشت و درمان باید سخت و ایدئولوژیک باشد می‌خواهد در صورت پیروزی جلوی پروژه Superlab حزب NDP را بگیرد. UCP قصد دارد با صرف هزینه 100 میلیون دلاری در طول چهار سال یک مرکز برای بیماری‌های روانی و اعتیاد ایجاد کند.

UCP می‌خواهد جلوی افزایش حداقل حقوق را گرفته و مانع از پرداخت دستمزد در ایام تعطیلات شود. همچنین اجازه می‌دهد در محل‌های کار دستمزد کمتری به افراد جوان‌تر پرداخت شود. کنی به کشاورزان این اجازه را می‌دهد از در انتخاب نوع بیمه محل کار خود آزاد باشند. همچنین مزارع کوچک که دارای تعداد نیروی کار کمتر از سه نفر باشند از عمل به قوانین کار معاف خواهند شد. حزب UCP همچنین قصد چهار برابر کردن تعداد دانشجویان استخدامی پس از پایان تحصیلاتشان را دارد. برای این منظور کمک‌هزینه 1 میلیون دلاری برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل متوسطه اختصاص پیدا می‌کند. بعلاوه یک کمک‌هزینه 2.5 میلیون دلاری به نهاد Women Building Futures خواهد کرد تا موفقیت زنان در مشاغل غیرسنتی را بیشتر کنند.

کنی قصد دارد با صرف هزینه 10 میلیون دلاری تعداد 50 دادستان و نیروی پشتیبانی جدید استخدام کند. او همچنین می‌خواهد 5 میلیون دلار برای گسترش مراکز درمان اعتیاد، 20 میلیون دلار برای کمک به ALERT، و 2 میلیون دلار برای گسترش تکنولوژی نظارت الکترونیک اختصاص دهد.

UCP می‌خواهد یک برنامه بیست ساله مالی برای استان ایجاد کند و با وضع قانونی جدید، شفافیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی آلبرتا را افزایش دهد.

کنی می‌خواهد در مدت 100 روز و اجرای یک برنامه اصلاحات، تعداد زیادی از برنامه‌های دولت NDP پیشین را متوقف کرده و به شکل سابق برگرداند. حزب UCP صحبت زیادی درباره این پروژه نکرده، زیرا به گفته کنی مردم ممکن است در اسن برنامه خلل وارد کنند.

حزب Alberta

این حزب قصد دارد واکسیناسیون اجباری کودکان در مدارس دولتی را اجرایی کند. همچنین با گسترش برنامه درمانی دولت، قصد دارند معاینه سالانه دهان و دندان کودکان زیر 12 سال و افزودن فلوراید به آب شهری را اجرایی کنند.

استفن مندل که ریاست حزب را عهده‌دار است وعده داده با تقسیماتی در وزارت توسعه اقتصادی و تجارت، گفتمان دولت را تغییر دهد. آن‌ها می‌خواهند با دنبال کردن یک رویکرد مثبت و پیشگیرانه اجازه ندهد نظر عموم مردم جلوی پیشرفت اقتصاد آلبرتا را بگیرد.

این حزب قول داده تعداد دستیاران درسی در استان را دو برابر کند. مندل می‌گوید که دولت او همچنان کمک مالی 70 درصدی به مدارس مستقل را ادامه خواهد داد.

حزب Alberta می‌خواهد با ارائه یک سیستم میلیارد دلاری هزینه‌های مراقبت از کودکان را برای خانواده‌ها کاهش دهد. به این ترتیب خانواده‌هایی که سالانه بین 30،000 تا 49،999 دلار درآمد داشته باشند بیشتر از 5 دلار در روز پرداخت نخواهند کرد.

این حزب می‌خواهد بلافاصله نرخ مالیات کربن را از 12 به 10 درصد کاهش دهد. از طرفی هیچگونه افزایش حداقل حقوق را در برنامه خود ندارند.

حزب Alberta وعده داده در صورت پیروزی یک مسیر جدید برای خودروها در طول بزرگراه QEII بین شهرهای ادمونتون و کلگری ایجاد کند.

آن‌ها قصد دارند با ایجاد سیستم شناسایی دیجیتال برای همیشه کارت‌های شناسایی کاغذی از جمله گواهینامه رانندگی، کارت بهداشت، کارت شناسایی استانی و غیره را منسوخ کنند.

حزب Liberal

رئیس این حزب که دیوید خان نام دارد گفته برنامه آن‌ها بر روی مشاغل، اقتصاد و پروژه توسعه خط لوله Trans Mountain تمرکز خواهد داشت. او به شهرداری‌ها حق وتو برای اجرای پروژه‌های نفت و گاز اعطا می‌کند و بودجه بیشتری برای مراقبت‌های روانی اختصاص خواهد داد.

آن‌ها قول داده‌اند بودجه بیشتری برای استخدام کادر آموزش‌یار و تحصیل کودکان دارای مشکلات حرکتی و ذهنی اختصاص دهند.

حزب Liberal قصد دارد با ایجاد دفاتری برای مراقبت از کودکان بومی امکان آموزش زبان بومی را برای آن‌ها ایجاد کند. همچنین قصد دارد شش کرسی جدید در مجمع قانون‌گذاری آلبرتا را به بومیان کانادا اعطا کند.

این حزب وعده داده مالیات بر درآمد شخصی را برای کسانی که درآمد سالانه کمتر از 57،250 دلار داشته باشند، کاهش دهد. همچنین می‌خواهد یک پروژه به منظور ایجاد یک استراتژی کاهش فقر در استان را راه‌اندازی کند.

حزب Freedom Conservative

این حزب تازه تاسیس به رهبری درک فیلدبرنت تاکید زیادی بر استقلال استان آلبرتا دارد. آن‌ها می‌گویند باید همانند استان کبک از اختیارات قانونی بیشتری برخوردار شوند. FCP می‌خواهد حقوق مالکیت، دفاع و حمل اسلحه و امکان خوردن مشروب در اماکن عمومی مانند پارک‌ها را به رسمیت شناخته و گسترش دهد.

FCP همچنین قوانین محدودکننده وضع شده توسط ناتلی در حوزه نفت را برمی‌چیند و زمینه گسترش صنعت و بازار انرژی را ایجاد می‌کند. آن‌ها می‌‌خواهند مالیات کربن را لغو کرده و با قوانین قیمت‌گذاری بر کربن از سوی دولت فدرال مبارزه کنند. فیلدبرنت قصد دارد معادن ذغال‌سنگ استان را در صورت امکان باز نگه دارد.

FCP قول داده کمک مالی به تمامی مدارس دولتی و خصوصی را به طور مساوی ادامه دهد.

منبع: edmontonjournal