Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

حضور کم‌رنگ جوانان در مناصب دولتی کشور کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که کانادا چندین رویداد انتخاباتی بزرگ پیش رو دارد و شهروندان این کشور می‌خواهند برای آینده آن تصمیم بگیرند، می‌توان جای خالی جوانان را در مناصب دولتی این کشور شدیدا احساس کرد.

در هفته‌های اخیر نظرسنجی‌های متعددی درباره پیشبینی تقسیمات قدرت در بین احزاب گوناگون انجام شده، اما یکی از این سازمان‌های آماری به نام Forum for Millennial Leadership (FML) نگاهی متفاوت به شرایط کنونی داشته و نمایندگان دولتی کنونی را بر اساس سن مورد بررسی قرار داده است.

نتایج این بررسی نشان داده با وجود آن‌که Millennials (FML در بررسی‌ها خود کسانی را که بین سال‌های 1980 و 2000 به دنیا آمده‌اند را در این دسته جای داده است) درصد بالاتری از جمعیت رای‌دهنده را به نسبت Baby Boomers و Generation Xers تشکیل می‌دهند، اما به شدت نادیده گرفته شده‌اند.

این گزارش می‌گوید: FML یک مطالعه خاص از نظر برابری جنسیتی و مقایسه بین نسل‌ها بر روی 1،100 نماینده دولتی منتخب در دولت‌های فدرال و استانی کشور کانادا انجام داده است. در انتهای این بررسی‌ها مشخص شده که Millennials بیشترین جمعیت را در بین رده‌های سنی گوناگون این کشور به عنوان افراد واجد شرایط رای‌دهی تشکیل می‌دهند، اما به هیچ عنوان جایگاه مناسبی در دولت‌های کانادا ندارند.

با مشاهده پارلمان فدرال کشور کانادا متوجه خواهید شد که تنها 13 درصد از 228 صندلی آن توسط شهروندان کانادایی 39 ساله و یا جوان‌تر تصاحب شده است. این درحالی است که Generation Xers (افرادی که بین سال‌های 1961 و 1979 به دنیا آمده‌اند و 32 درصد از جمعیت رای‌دهنده کانادا را تشکیل می‌دهند) 51 درصد از این صندلی‌ها را در اختیار دارند. تعداد صندلی‌های Bany Boomers و Gen X در پارلمان به نسبت جمعیت رای‌دهنده آن‌ها به ترتیب 36 و 60 درصد بیشتر است. این درحالی است که Millennials به نسبت جمعیت بالای رای‌دهنده خود، دارای 62 درصد جایگاه کمتر هستند.

مناسفانه 7 درصد از جمعیت رای‌دهنده که جزو Silent Generation (متولدین بین سال‌های 1920 تا 1940) می‌باشند، هیچ نماینده‌ای در سطح فدرال ندارند. البته این موضوع را می‌توان به سن بالای 80 سال اعضای این گروه است مربوط دانست. در سطوح استانی نیز این گروه سنی دارای یک نماینده در MLA استان بریتیش‌کلمبیا هستند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده که اعضای مجمع قانون‌گذاری بریتیش‌کلمبیا به نسبت سایر استان‌های همسایه‌ خود مسن‌تر است. این استان تنها دارای 3 درصد نماینده در گروه سنی Millennial است، اما در مقابل 49 درصد نماینده Gen X و 46 درصد نماینده گروه سنی Baby Boomers دارد.

اگر سری به کوهستان‌های راکی و استان آلبرتا بزنیم خواهیم دید که وضعیت رهبران Millennial در این ناحیه بهتر است. 23 درصد از جایگاه‌های قانون‌گذاری آلبرتا به شهروندان کانادایی 20 تا 39 ساله تعلق دارد که خبر خوشایندی برای این استان می‌باشد. با این وجود میزان درصد مشارکت آن‌ها در مشاغل دولتی اختلافی منفی و 43 درصدی را به نسبت جمعیت رای‌دهنده 40 درصدی آن‌ها نشان می‌دهد.

دو استان کبک و اونتاریو در جایگاهی بین دو همسایه غربی خود قرار دارند. در استان‌ها کبک و اونتاریو به ترتیب 17 و 20 درصد از صندلی‌های مشاغل دولتی به Millennials تعلق دارد.

در میان تمامی احزاب سیاسی کانادا، حزب Bloc استان کبک بالاترین درصد حضور Millennials را با 30 درصد دارا است. مشارکت این گروه سنی در حزب Bloc با گروه سنی Baby Boomers برابری می‌کند.

NDP نیز با داشتن 17‌ درصد اعضای جوان از نظر سنی پس از Bloc در رده دوم جوان‌ترین احزاب کشور کانادا قرار گرفته است. حزب Conservative نیز با 13 درصد عضو جوان پس از NDP قرار دارد.

نمایندگان لیبرال حزب جاستین ترودو نیز با وجود آن‌که از نظر درصد مشارکت زنان با 29‌ درصد اعضا در رده دوم و پس از حزب NDP با 41 درصد قرار دارد، اما از نظر سنی از وضعیت چندان جالبی برخوردار نیست. حزب جاستین ترودو تنها دارای 11 درصد نماینده Millennials است. 54 درصد دیگر از اعضای این حزب را گروه سنی Generation X و باقی 35 درصدش را رده سنی Baby Boomers تشکیل می‌دهند.

سازمان FML در این گزارش بیان کرده به دلیل آن‌که تاریخ تولد نمایندگان منتخب دواتی مشخص نیست و اعلام آن لزومی ندارد، برای بدست آوردن اطلاعات سنی این افراد مجبور شده‌اند به منابع مختلفی مراجعه کند. طبق این گزارش، نویسندگان در نهایت قادر به پیدا کردن تاریخ تولد 19 درصد از موارد نشده و با استفاده از برآوردهای نسلی استخراج شده از اطلاعات، این بررسی‌ها را تکمیل کرده‌اند.

منبع: dailyhive