Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

جایگزین شدن خودروی زرهی پلیس کلگری با مدل جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس کلگری به زودی صاحب خودروی زرهی جدید خواهد شد.

خودروی زرهی کنونی پلیس این شهر در سال 2007 به ناوگان آن‌ها اضافه شده و قرار است در ماه‌های آینده جای خود را به مدل جدید بدهند. البته تا آن زمان این خودرو روزهای آخر فعالیت خود را پشت سر خواهد گذاشت.

طبق گزارشی که پلیس کلگری منتشر کرده واحد تاکتیکی آن‌ها از این خودرو در ماموریت‌های گوناگونی همچون تیراندازی‌ها، تعقیب‌ سارقان خودرو، ماموریت‌های پرخطر و حتی امدادرسانی در حادثه سیل سال 2013 استفاده کرده است.

در این گزارش آمده که تنها در سال 2018 از این خودرو در بیش از 500 ماموریت از جمله تیراندازی Abbeydale در ماه مارس 2018 که منجر به زخمی شدن یکی از نیروهای پلیس شد، استفاده شده است.

نانسی فارمر که بازرس بخش خدمات پشتیبانی پلیس کلگری است در این گزارش گفته: امروزه نیروهای پلیس باید برای هرگونه حادثه‌ای آمادگی کافی را داشته باشند. در سال‌های گذشته تعداد رویدادهای خطرناک در اماکن عمومی روند افزایشی داشته‌اند. ما به عنوان پلیس باید این اطمینان را داشته‌ باشیم که ایمنی مامورین هنگام مواجه با این اتفاقات به طور کامل تامین خواهد شد. تجربه نشان داده که استفاده از خودروی زرهی در حوادث متعددی که در شهر ما یا سایر مناطق رخ داده می‌تواند موجب نجات جان تعداد زیادی از شهروندان و افسران پلیس شود.

در ماه پیش رو به تعدادی از اعضای واحد تاکتیکی در بخش پشتیبانی پلیس کلگری آموزش‌های لازم برای استفاده از خودروی زرهی جدید داده خواهد شد و آن‌ها نحوه کار کردن با ARV جدید را فرا می‌گیرند. پس از آن خودروی قدیمی که هزینه‌ تعمیر و تعویض قطعات فرسوده آن بسیار بالا است، از رده خارج خواهند شد.

قیمت خودروی زرهی جدید کمی بیشتر از 500،000 دلار است. وزن این خودروی زرهی غول‌پیکر نیز 28،000 پوند بوده که نسبت به وزن 16،000 پوندی ARV قدیمی خیلی سنگین‌تر است.

منبع: dailyhive