Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

فروشگاه 420 در شمال غرب کلگری کسب‌و‌کار پررونقی دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از بین ۲۷ فروشگاه ماریجوآنا در شهر کلگری که تا امروز از مقامات استانی مجوز گرفته‌اند، Four20 Premium Market در Sage Hill تنها فروشگاهی ست که از اکتبر سال گذشته به این طرف، کسب‌و‌کارش رونقی عجیب داشته است.

و به گفتهٔ مدیر این برند، آقای جِف مویج (Jeff Mooij) میزان رفت و آمد مشتریانش به خوبی این رونق را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: «برای ما روزهای دیوانه‌واری ست، پنج‌شنبه موجودی جدید از راه می‌رسد و تا یکشنبه همه‌اش تمام می‌شود.»

در زمستان قبلی، وقتی که یکی از کامیون‌های حمل بار در نزدیکی ادمونتون خراب شد، Four20 در شبکه‌های اجتماعی به مشتریانش گفت که توزیع با تاخیر انجام خواهد شد.

مویج می‌گوید: «آن شنبه که بار ما از راه رسید، مشتری‌ها در دمای منفی ۲۶ درجه سانتیگراد جلوی فروشگاه‌مان صف کشیدند.»

پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها که حقوق‌ها واریز می‌شود، این فروشگاه بیش از ۱,۰۰۰ مشتری را راه می‌اندازد.

لیسا واینبرگر، دستیار مدیر در این فروشگاه می‌گوید که بیشتر خرده‌فروشی‌ها تمرکز خود را روی فروشگاه‌های داخل حلقهٔ اصلی شهر گذاشته‌اند که تصور می‌شود موقعیت‌های لوکس‌تری باشند، و ارزش بیشتری نسبت به جاهای دورافتاده‌تری مثل Sage Hill داشته باشند.

گویا در زمان اعطای مجوز تاسیس توجهی به متقاضیان شمال غربی نشده بود. خانم واینبرگر می‌گوید: «شاید تمرکزشان بیشتر روی فروشگاه‌های مرکزشهر بوده است.» البته فروشگاه‌های مختلفی در چهارگوشه کلگری و در مناطق حومه شهر تاسیس شده‌اند، پس شاید این حرف درست نباشد.

بعضی روزها فروش Four20 در Sage Hill آنقدرها هم دیوانه‌وار نیست ولی چنین روزهایی کمتر پیش می‌آیند. یکی از مشتری‌های این فروشگاه به نام تام مورفی فقط به خاطر دسترسی آسان از بزرگراه‌ها، از دهکدهٔ Bragg Creek پنجاه کیلومتر تا Sage Hill می‌آید.

آقای مورفی که ۷۵ ساله است، می‌گوید: «من چند باری آمده‌ام ولی موجودی تمام شده بود.» یکی دیگر می‌گوید فقط در این فروشگاه صف دیده است ولی نه به آن شلوغی که در استارباکس هست.

هنوز بیشتر مشتری‌های ماریجوآنا نیازشان را از بازار سیاه تامین می‌کنند زیرا قیمت‌ها پایین‌تر است.

مسئولین شهری برای بیش از ۳۰ فروشگاه جدید در منطقه شمال غربی مجوز صادر کرده‌اند اما بیشتر آنها معطل مانده‌اند زیرا کمیسیون AGLC ممنوعیت موقتی روی راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید گذاشته است.

شهرداری بر اساس رعایت فاصله از مدارس و مراکز مراقبتی به فروشگاه‌های ماریجوآنا مجوز تاسیس می‌دهد.

یکی از مسئولین تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی شهرداری می‌گوید که تصمیمات بر اساس مناطق شهری نیست. برای تایید نهایی مجوزها به موقعیت‌یابی صحیح آنها توجه می شود تا تمرکز بیش از حد در یک منطقه ایجاد نشود.

شاید برای همین است که NewLeaf و Bow Cannabis با وجود دریافت دو مجوز هنوز فروشگاه‌های جدیدشان را افتتاح نکرده‌اند.

منبع: Calgary Herald