Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

اداره آمار کانادا: کسب‌و‌کارهای مهاجرین موتور اصلی ایجاد مشاغل جدیدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق بررسی جدید اداره آمار کانادا، کسب‌و‌کارهای متعلق به مهاجرین، در مقایسه با کسب‌و‌کارهای متولدینِ کانادا، «سهمی بالاتر در ایجاد مشاغل جدید» بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ داشته‌اند.

این بررسی نشان می‌دهد که مهاجرینِ ۱۹۸۰ به بعد که صاحب بیزینس خصوصی‌اند، عملکردی بهتر از صاحبان کاناداییِ بیزینس‌ها دارند.

بیزینس‌های مهاجرین در این بازهٔ ۱۰ ساله، ۲۵ درصد از مشاغل جدید را ایجاد کرده‌اند، در حالی که فقط ۱۷ درصد از از کل بیزینس‌ها را تشکیل می‌دهند.

این یعنی بیزینس‌هایی با کارفرمای مهاجر بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ حدود ۴۰۰,۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرده‌اند؛ این میانگین ایجاد اشتغال آنها را بالاتر از بیزینس‌های صاحبان کانادایی قرار داده است.

در این بررسی می‌خوانیم:

«بنگاه‌های تجاری مهاجرین بیش از آنکه مشاغل را نابود کنند، ایجادکنندهٔ آنها بوده‌اند.»

در ضمن احتمال اینکه کمپانی‌های مهاجرین بتوانند رشد اشتغالی بیش از ۲۰ درصد نشان دهند نیز ۱.۳ برابر کمپانی‌هایی با صاحبین کانادایی بوده است.

اداره آمار کانادا می‌گوید این که اکثر بیزینس‌های مهاجرین کمتر از ۴ سال سن دارند نیز عامل مهمی در این برتری در اشتغالزایی است. در ادامهٔ تحقیق آمده است:

«در همهٔ سال‌های مورد بررسی، بنگاه‌های جوان… خیلی بیشتر احتمال افزایش اشتغال را داشته‌اند. آنها ۴۰.۵ درصد از فرصت‌های شغلی جدید را به خود اختصاص داده‌اند و فقط ۱۷ درصد از حذف مشاغل در آنها رخ داده است.»

به گفتهٔ اداره آمار کانادا، «بیزینس‌های نو پا در زمینهٔ ایجاد مشاغل پویاتر هستند» که علت آن سرعت رشد و توسعهٔ بیشترشان نسبت به بیزینس‌های باسابقه‌تر است.

انتظار می‌رود با بالا رفتن سن بیزینس‌های مهاجرین، مزیت آنها در ایجاد شغل‌های جدید کاهش یابد اما ادارهٔ آمار می‌گوید که این پایان ماجرا نیست.

در این بررسی می‌خوانیم:

«مهاجرت باعث پویایی بیشتر در حوزه کارآفرینی در شرکت‌های خصوصی شد زیرا تعداد بیشتری از نیروهای مهاجر وارد بخش کارآفرینی شدند.»

کانادا در ۳ سال آینده تعداد بیشتری مهاجر را خواهد پذیرفت، امسال ۳۳۰,۸۰۰ نفر و در ۲۰۲۱ میلادی ۳۵۰,۰۰۰ نفر.

هر چند آمارهای این تحقیق تا ۲۰۱۳ را پوشش می‌دهند اما در آن می‌خوانیم: «این مقایسه کمک می‌کند که نقش مهاجرین کارآفرین در اقتصاد کانادا را بهتر بفهمیم.»

اداره آمار کانادا می‌گوید که روندهای مشاهده شده با کمک داده‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ «تغییرات باثباتی را نشان می‌دهند پس احتمالا می‌توانند برای سال‌های اخیر هم مورد استفاده قرار گیرند.»

منبع: CiC News