Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

برفی‌ترین ماه می کلگری در چهار سال گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به نظر میرسد طی سال‌های اخیر شهروندان کلگری به بارش برف بهاری کاملا عادت کرده باشند.

در چند سال گذشته همانند امسال ماه آوریل به هیچ عنوان گرم و بهاری نبوده است. امسال نیز شاهد بارش 14.5 سانتی‌متری برف در این ماه بودیم که بر اساس آمار ثبت شده در سایت weatherstats.ca، با میانگین بارش ده سال گذشته تقریبا برابری می‌کند. اما حداقل در پنج سال گذشته برخلاف امسال ماه می در کلگری نسبتا گرم و معتدل بوده است.

آخرین سالی که شهر کلگری بارش نسبتا زیاد برف در ماه پنجم سال را تجربه کرده بود به سال 2015 باز می‌گردد. در این سال و در اواخر ماه می 5.5 سانتی‌متر برف در سطح شهر بارید.

پس از آن سال، دیگر بارش برف خاصی در این ماه نداشتیم و تنها در سال 2016 جمعا 0.2 سانتی‌متر برف در کلگری بارید. اما امسال شرایط فرق کرده است. بعد از بارش‌های خوب در ماه‌های گذشته، رکورد بارش ماه می نیز در حال شکسته شدن است. هرچند میزان 1.6 سانتی‌متر بارش که در شش روز گذشته ثبت شده بسیار کم به نظر می‌رسد، اما همین مقدار کافی بوده تا سال 2019 را صاحب پربرف‌ترین ماه می از سال 2015 به این سو کند.

از طرفی هنوز بیش از 20 روز از ماه می باقی مانده و معلوم نیست این میزان افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر. البته بسیاری از شهروندان امیدوار هستند روزهای گرم‌تر و هوای بهاری هرچه سریع‌تر از راه برسند. با این حال ممکن است سال 2019 رکورد 15.6 سانتی‌متری سال 2014 و یا حتی رکورد 23.2 سانتی‌متری سال 2010 را نیز جابجا کند!

باید منتظر بود و دید که آیا آسمان برف بیشتری در دل خود دارد یا خیر!

منبع: dailyhive