Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

بهترین بانک‌های کانادایی برای گردشگران بین‌المللی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای بیشتر ما پیش آمده است که بودجه‌بندی یک سفر بین‌المللی به ایالات متحده یا اروپا مجبورمان کرده تا اسکروچ‌وار تک تک سِنت‌های سفر را محاسبه کنیم تا دخل و خرج‌مان جور در آیند.

غیر از مخارج روزانه، بیمه و هزینه‌های سفر، برداشت پول از حساب بانکی در یک سفر خارجی می‌تواند هزینه اضافه‌ای به دوش ما بیندازد. هزینه‌ای که می‌توانست خرج تفریح و آسایش بیشتر شود.

برای جلوگیری از این دستبرد پنهانی، وبسایت Ratehub به عنوان ابزاری برای مقایسه خدمات مالی کانادا به کمکمان آمده و با انجام یک پژوهش روی هزینه‌ها، کارمزدها و نرخ‌های تبدیل دلار کانادا به ارزهای خارجی دیگر در حین سفر، سعی کرده چشم‌انداز واضحی ارایه کند.

Ratehub هزینه برداشت ۱۰۰ دلار و ۱۰۰ یورو از ATM ها در یک سفر را مقایسه کرده و ۵ بانک را زیر ذره‌بین برده است. نتیجه این مقایسه را در جدول زیر می‌بینید.

Banks-canada.jpg

مشتریان Scotiabank در صدر قرار گرفته‌اند و چیزی بین ۳ تا ۵ دلار در برداشت‌های نقدی خود در ایالات متحده و اروپا صرفه‌جویی کرده‌اند. Scotiabank عضو Global ATM Alliance است، شبکه‌ای که به بانک‌های عضو امکان می‌دهد از ATM بانک‌های دیگر بدون هزینه اضافه، پول برداشت کنند.

در مقایسه، کاربران TD Bank بیشترین هزینه برداشت نقدی در کشورهای دیگر را می‌پردازند که دلیلش کارمزد بالاتر از میانگینِ آن نسبت به بقیه بانک‌ها است. این کارمزد معادل ۳.۵ درصد از مبلغ است، ولی سایر بانک‌ها ۲.۵ درصد کارمزد می‌گیرند.

نرخ دسترسی به ATM ها در این ۵ بانک مساوی است. ۵ دلار در اروپا و ۳ دلار در ایالات متحده.

آن‌طور که پیدا است، همهٔ بانک‌های کانادایی برای مسافران مساوی آفریده نشده‌اند. برای همین مهم است که قبل از سفر بدانید هر کدام چه شرایطی دارند و نگذارید هزینه‌های بانکداری خود را به دوش شما بیندازند و سفرتان را پرخرج کنند.

منبع: Daily Hive