Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

کانادا یکی از ۱۰ کشور برتر در زمینه کیفیت زندگی دیجیتال برای خارجی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پنج سال اخیر، نظرسنجی Expat Insider بهترین و بدترین کشورها برای زندگی در خارج از کشور را سنجیده است.

این نظرسنجی که بزرگترین انجمن داخلی Expat (با ۳.۵ میلیون عضو در ۴۲۰ شهر دنیا) آن را انجام می‌دهند، امسال برای اولین بار یک گزارش «زندگی خارجی دیجیتال» تهیه کرده است که قدرت هر کشور در زمینه برآوردن نیازهای دیجیتال ساکنین خارجی را اندازه‌گیری می‌کند.

کانادا در این گزارش رتبه ۷ را به نام خودش زده است. انگار کشور کانادا خیلی دوست‌داشتنی است. شاید غافلگیرکننده باشد که استونی در جایگاه ۱ نشسته است. ولی جایگاه ۱۰ برای ایالات متحده کشور و ۲۶ برای مکزیک با تجربیات قبلی ما همخوانی دارد.

در کل، کشورهای شمال اروپا در زمینه پرداخت‌های غیرنقدی، دسترسی به سرویس‌های آنلاین دولتی، دسترسی به اینترنت پر سرعت، و آزادی رسانه‌های اجتماعی، گوی سبقت را ربوده‌اند.

اما میانمار، چین، مصر، هند و فیلیپین بدترین کشورها برای زندگی خارجی دیجیتال هستند. ۸۳ درصد از ساکنین خارجی چین، از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ناراضی هستند.

اول از کانادا بگوییم

وقتی درباره پرداخت‌های غیرنقدی حرف می‌زنیم، ۹ از هر ۱۰ خارجی (یعنی ۹۴ درصد) از آسانی این فرآیند در کانادا راضی‌اند. سرویس‌ها و راهنماهای آنلاین دولتی و اداری در کانادا رتبه ۸ جهانی را دارند و ۸۹ درصد از مخاطبینِ نظرسنجی از سرعت اینترنت خانگی خود هم راضی‌اند.

اما کجا کار کانادا می‌لنگد؟

فقط یک مورد: گرفتن شماره تلفن محلی آنقدرها در کانادا آسان نیست و از این نظر در رتبه ۳۸ دنیا هستیم!

DL-1024x724.png

چرا استونی اول است؟

به دلایل زیادی در بین ۶۸ کشور، استونی اول شده است. محدودیت‌های کمتر اینترنت و دسترسی بهتر به سرویس‌های اداری از آن جمله‌اند. همه اینها طوری است که ۹۶ درصد از پرسش‌شوندگان خارجی گفته‌اند که سرویس‌های این کشور بهتر است، و ۸۶ درصد گفته‌اند که از این بهتر نمی‌توانست باشد!

خلاصه با اینکه استونی در نظرسنجی کلی کشورها برای زندگی در رتبه ۲۱ قرار دارد، ولی از نظر دیجیتال خودِ بهشت است.

بقیه کشورها

جایگاه چهارم زندگی دیجیتال در خارج از کشور را دانمارک دارد که البته از نظر کیفیت کلی زندگی در رتبه ۲۴ نشسته است.

سنگاپور از نظر پرداخت‌های دیجیتال در بین ۶۸ کشور رتبهٔ ۲۱ را دارد و در آسانیِ تهیه شماره تلفن موبایل هم جایگاه ۲۹ را دارد، و البته از نظر دسترسی بدون محدودیت به سرویس‌های آنلاین در رتبه ۴۵ است.

چین بدترین کشور از نظر دسترسی به شبکه‌های اجتماعی است و نیمی از ساکنین خارجی این کشور می‌گویند که وضعیتی از این بدتر اصلا ممکن نیست. با این حال در پرداخت‌های دیجیتال رتبه ۱۷ را دارد.

در حالی که کانادایی‌ها در دسترسی به شماره تلفن موبایل مشکلاتی را دارند اما از این نظر هند سخت‌ترین کشور دنیا است. در مقایسه با رضایت کانادایی‌ها از سرویس اینترنت خانگی‌شان، ۲۸ درصد از هندی‌ها (یعنی ۳ نفر از هر ۱۰ نفر) از سرویس خود ناراضی‌اند که این ۱۲ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

bwcountries.png

منبع: Daily Hive