Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

محموله 1،500 تنی زباله در برنابی بازیافت خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک تاسیسات بازیافت زباله در مترو ونکوور مسئول بازیافت ایمن 1،500 تن زباله متعلق به کانادا که از فیلیپین بازگردانده شده را برعهده گرفته است.

شرکت Waste-to-Energy از سوی سازمان Environment and Climate Change  کانادا به عنوان بهترین گزینه برای انهدام این زباله‌ها انتخاب شده است. این تصمیم از آنجایی گرفته شده که این تاسیسات در نزدیکی بندر ونکوور قرار دارند و علاوه بر این در اطلاعیه‌ای که از طرف آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا منتشر شده، این شرکت به عنوان واحد مجاز برای دریافت پسماند مواد غذایی انتخاب شده است.

ساو دالیوال که رییس هیئت‌مدیره این شرکت است در اینباره گفت: برای دهه‌ها تاسیسات شرکت Waste-to-Energy مترو ونکوور به طور مسئولانه وظیفه نابودی پسماند و ضایعات دریافتی از راه‌های هوایی و دریایی را به بهترین شکل انجام داده است. ما دارای تکنولوژی، ظرفیت و ایمنی کافی همراه با بازدهی بالا برای بازیافت و نابودی این‌گونه پسماندها و مواد هستیم.

به گفته مسئولان این زباله‌های بازگشتی بیشتر شامل کاغذ و انواع مختلف پلاستیک به همراه مقادیر اندکی از لوازم الکترونیکی و ضایعات خانگی است.

این زباله‌ها در سال‌های 2013 و 2014 از طرف یک شرکت خصوصی و برای بازیافت از بندر ونکوور به فیلیپین ارسال شده یودند.

جک فروز که رییس کمیته Zero Waste مترو ونکوور است می‌گوید: هر زمان که خطر آلودگی بیولوژیکی و محصولات کشاورزی بالا است باید فرایند نابودی و بازیافت با دقت بالا و به شکلی سختگیرانه انجام شود. از آنجایی که فعالیت شرکت Waste-to-Energy هیچ خطری برای حیات‌وحش ایجاد نمی‌کند و هیچ نوع زایعاتی پس از فرایند بازیافت از تاسیسات آن خارج نمی‌شوند، بهترین انتخاب ما برای این عملیات بوده است.

از آغاز فعالیت این شرکت بیش از 25 سال می‌گذرد و در این مدت الکتریسیته کافی برای نزدیک به 16،000 خانه توسط Waste-to-Energy تولید شده است. برآورد می‌شود که بازیافت و تیدیل 1،500 تن زباله کنونی برای این شرکت دو روز زمان ببرد.

بنا به گفته مسئولان مترو ونکوور پیشبینی می‌شود که محموله زباله‌ها در اواخر ماه ژوئن کشور فیلیپین را ترک کند و تا پیش از پایان تابستان این پسماندها به طور ایمن در تاسیسات واقع در برنابی نابود گردند.

مقامات مترو ونکوور گفته‌اند که در این میان آن‌ها در حال رایزنی با Environment and Climate Change  کانادا هستند تا امکانات موردنیاز برای انتقال این ضایعات به محوطه شرکت را فراهم کنند.

فروز در اینباره گفت: مترو ونکوور دارای یکی از بالاترین نرخ‌های بازیافت و کاهش زباله در آمریکای شمالی است و یکی از پایدارترین سیستم‌ها برای مدیریت زباله‌های شهری و خانگی را دارد. ما می‌توانیم به طوری ایمن و مناسب و با روشی مسئولانه و دوستدار محیط‌زیست این زباله‌ها را نابود کنیم.

وزیر محیط‌زیست کانادا کاترین مک‌کنا نیز گفت: ما تمام اقدامات ضروری برای دفع فوری، ایمن و محیط‌زیستی این محموله ضایعات که مدت طولانی است از جانب یک شرکت کانادایی در فیلیپین نگهداری می‌شود را، در نظر گرفته‌ایم.

هزینه بازیافت این محموله که در رده ضایعات خاص و خطرناک قرار دارد، طبق قانون مترو ونکوور به ازای هر تن 250 دلار است.

تمام هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل از فیلیپین و بازیافت زباله‌ها را دولت کانادا پرداخت خواهد کرد.

منبع: dailyhive