Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

دود آتش‌سوزی‌های آلبرتا به ونکوور رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال به خاطر آتش‌سوزی‌های گسترده آلبرتا، فصل ورود دود خیلی زودتر از موعد به بریتیش‌کلمبیا رسیده است.

با وجود آن‌که شاخص کیفیت هوای مترو ونکوور از سوی مرکز سلامت هوای استان مناسب تشخیص داده شده، اما نقشه کیفیت هوای منطقه‌ای مترو ونکوور نشان می‌دهد که میزان ذرات معلق در هوای برخی نواحی از جمله بخش‌هایی از شهر ونکوور بالا است.

با تماشای تصاویر سایت firesmoke.ca که تغییرات آب‌وهوایی ناشی از آتش‌سوزی‌ها را دنبال می‌کند، می‌توان ابر عظیم دودی که از آلبرتا به بریتیش‌کلمبیا رسیده را به وضوح مشاهده کرد.

در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای درباره پایین بودن کیفیت هوای مترو ونکوور منتشر نشده است. با این وجود هشدارهایی درباره کیفیت بد هوا در بخش‌هایی از نواحی مرکزی و شمال‌شرقی بریتیش‌کلمبیا از سوی اداره Environment Canada به شهروندان داده شده است.

این هشدارها برای مناطقی از بریتیش‌کلمبیا مانند Peace River، Bulkley Valley و Lakes District، Cariboo، Fort Nelson، McGregor، پارک Muncho Lake، Prince George، Stuart Nechako، Watson Lake، و Williston صادر شده‌اند.

این نواحی در 24 تا 48 ساعت آینده تحت تاثیر دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها قرار خواهند داشت.

مرکز کنترل بیماری بریتیش‌کلمبیا به گروه‌های زیر پیشنهاد داده تا در طول این مدت از قرار گرفتن در معرض دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها خودداری کنند:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مخصوصا کسانی که دارای بیماری‌های ریوی و قلبی هستند
  • سالمندان
  • زنان باردار
  • نوزادان و کودکان خردسال

علاوه بر این مسئولان مترو ونکوور با انتشار پست‌هایی در توییتر در حال یادآوری به شهروندان هستند تا خود را برای شرایط بحرانی و افزایش غلظت دود در شهر آماده کنند.

ساکنین بریتیش‌کلمبیا می‌توانند با مراجعه به اینجا و یا سایت اینترنتی Environment Canada آخرین اطلاعات موجود درباره کیفیت هوای محل زندگی خود را دریافت کنند.

منبع: dailyhive