Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

۱۵۰۰ تُن زبالهٔ کانادایی از فیلیپین به خانه بر می‌گردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ماه گذشته، بعد از آنکه رئیس جمهوری فیلیپین بر سر زباله‌های سرگردان با کانادا جنگ کلامی راه انداخت و حتی این کشور را به جنگ تهدید کرد، دولت ترودو قول داد که زباله‌هایی را که منشا آنها کانادا بوده است به کشور باز خواهد گرداند.

حالا به نظر می‌رسد که کار مرجوع کردن این زباله‌ها رسما آغاز شده است و چند هفتهٔ دیگر کشتی حامل آنها به سواحل کانادا خواهد رسید.

موادی که مرجوع می‌شوند بیشتر شامل کاغذ و انواع پلاستیک «با آلاینده‌های کم» مانند قطعات الکترونیکی، زباله‌های خانگی، و موارد مشابه‌اند.

این محموله در ابتدا بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ توسط یک شرکت خصوصی که کار بازیافت انجام می‌داد، از بندر ونکوور به فیلیپین ارسال شده بود.

هفتهٔ قبل، اعلام شد که یک نیروگاه تبدیل زباله-به-انرژی در Burnaby مسئولیت معدوم سازی این ۱,۵۰۰ تُن زباله را به عهده گرفته است. این شرکت که سابقه‌ای ۲۵ ساله دارد اکنون برق مورد نیاز ۱۶,۰۰۰ خانه را از این روش تامین می‌کند.

وزیر محیط زیست کانادا، خانم کترین مک‌کنا با نوشتن «لنگرها کشیده می‌شوند» در توییتی همراه با عکس، خبر از اتمام بارگیری و بازگشت این زباله‌ها به کانادا داده است.

مک‌کنا هفته قبل در مصاحبه‌ای گفت:

«من درگیر این بحث شدم زیرا موضوعش تصمیم برای بازگرداندن زباله‌ها به کانادا بود، و ما باید این کار را همراه با محافظت از محیط زیست و سلامت مردم انجام می‌دادیم.»

او با اشاره به اینکه این مشکل قبل از روی کار آمدن دولت فعلی شروع شد، ادامه داد:

«سال ۲۰۱۵ بود، به قبل از دولت ما بر می‌گردد، یک شرکت خصوصی این کار را کرد و ما حالا ساز و کاری چیده‌ایم که دیگر این ماجرا تکرار نشود. می‌خواهیم آن شرکت را پای میز محاسبه بیاوریم زیرا دولت وظیفه‌ای برای پرداخت هزینهٔ این موارد ندارد.»

در جریان این اتفاق، خانم مک‌کنا نظر خود در مورد مشکل زباله‌ها چنین بیان می‌کند:

«به نظر من واقعیت این است که کشورهای توسعه نیافته دیگر مایل به دریافت مواد بازیافتی از ما نیستند، آنها دیگر زباله‌های ما را نمی‌خواهند و این قابل درک است. پس ما باید این مشکل را در داخل کانادا حل کنیم، و به همین خاطر است که دولت خواهان اجرای استراتژی حذف آلایندگی پلاستیک است تا بتوانیم این کار را به نتیجه خوبی برسانیم.»

این محموله بعد از رسیدن به کانادا طی دو روز به عنوان خوراک نیروگاه تبدیل زباله-به-انرژی مصرف می‌شود و هزینه‌های انتقال و امحای آن را دولت مرکزی کانادا بر عهده دارد.

منبع: Daily Hive