Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

کانابیس خوراکی به قفسه فروشگاه‌ها می‌آید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از آزاد شدن مصرف کانابیس برای بزرگسالان در سال 2018، یکی از بخش‌های اصلی این صنعت یعنی کانابیس خوراکی همچنان بلاتکلیف باقی ماند.

حال مرکز بهداشت و سلامت کانادا روز جمعه 14 ژوئن طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیش‌نویس قوانین مربوط به خوراکی‌ها، کنسانتره‌ها، نوشیدنی‌ها و محصولات موضعی حاوی کانابیس آماده شده است.

این محصولات از تاریخ 17 اکتبر مجاز به فروش در فروشگاه‌ها خواهند بود. با اینحال وزارت بهداشت کانادا اعلام کرده که این سازمان باید 60 روز قبل از آن‌که محصولی به فروش برسد از آن مطلع شود. به این ترتیب هیچ محصولی بدون آزمایش و کسب اجازه این وزارتخانه نمی‌تواند به دست مشتریان برسد. این مهلت 60 روزه ثابت و بدون تغییر نیست و محصولات تا پایان بررسی‌ها و گذراندن این زمان انتظار قابل فروش نیستند.

به این ترتیب کانادایی‌ها حداقل باید تا اواسط ماه دسامبر صبر کنند تا بتوانند اولین گروه از محصولات حاوی کانابیس را از فروشگاه‌ها خریداری کنند.

هیچکدام از این محصولات نمی‌تواند همزمان حاوی الکل نیز باشند. به این ترتیب هرچند شما می‌توانید نوشیدنی‌های کانابیس را خریداری کنید، اما این نوشیدنی‌ها غیرالکلی خواهند بود.

بعلاوه تمامی محصولات باید الزامات پیچیده و سخت بسته‌بندی و ظاهری وزارت بهداشت را نیز بگذرانند. این محصولات نباید برای کودکان جذاب باشند، باید میزان THC آن‌ها به صورتی آشکار بر روی بسته‌بندی ثبت شود. بعلاوه باید مقادیر معادل و نوع گیاه شاهدانه استفاده شده در هر محصول بر روی آن وجود داشته باشد تا مصرف‌کنندگان از میزان دقیق آن اطلاع پیدا کنند.

خوراکی‌ها

بر اساس قوانین خوراکی‌ها نمی‌توانند حاوی بیش از 10 میلی‌گرم THC در هر محصول بسته‌بندی شده باشند. همچنین هیچگونه ویتامین و مواد معدنی افزودنی نیز نباید به خوراکی‌ها اضافه شود. بعلاوه خوراکی‌ها نباید حاوی الکل و یا نیکوتین باشند. برای کافئین موجود در آن‌ها نیز محدودیت‌هایی وضع شده است.

همچنین این خوراکی‌ها نباید دارای هیچ توصیه غذایی باشند. محصولات حاوی کانابیس باید در واحدهایی جداگانه از خوراکی‌های معمولی شرکت‌ها به تولید برسند. وزارت بهداشت اعلام کرده که این تصمیم برای به حداقل رساندن انتقال آلودگی از یک محصول به دیگری گرفته شده است.

وزارت بهداشت طی کنفرانسی تلفنی که با رسانه‌ها داشت هیچ اظهارنظری درباره آدامس‌های حاوی کانابیس نکرد. با اینحال آن‌ها پیش از این گفته بودند که این تولیدات را بسته به بسته مورد بررسی قرار خواهند داد. هر محصولی که به نظر برسد توجه کودکان و نوجوانان را جلب می‌کند (به خاطر شکل، رنگ، طعم، ظاهر و یا غیره) برای تولید مجوز دریافت نخواهد کرد و می‌تواند برای شرکت تولیدکننده نیز جریمه‌هایی را در پی داشته باشد (این جریمه‌ها ممکن است تا 5 میلیون دلار نیز برسند).

کنسانتره‌ها

کنسانتره‌های کانابیس می‌توانند از راه خوردن (معمولا به شکل کپسول) و یا تنفسی (از طریق بخار) مصرف شوند.

کنسانتره‌های خوردنی نمی‌توانند حاوی بیش از 10 میلی‌گرم THC در هر دوز خود باشند. با این وجود بسته‌ حاوی آن‌ها می‌توانند در مجموع حاوی 1،000 میلی‌گرم THC در خود باشد. کنسانتره‌های تنفسی نیز می‌توانند دارای 1،000 میلی‌گرم THC باشند.

بسته‌‌بندی کنسانتره‌های مایع در صورتی که کمتر از 3 درصد THC دارند می‌تواند حداکثر در ظرف‌های 90 میلی‌‌لیتری به فروش برسند. کنسانتره‌های جامد نیز در صورتی که دارای بیش از 3 درصد THC هستند می‌ـوانند 7.5 گرم وزن داشته باشند.

محصولات کنسانتره نباید حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، نیکوتین، الکل، کافئین، قندها، رنگ‌ها و یا طعم‌دهنده‌های افزودنی باشند.

محصولات موضعی

این گروه از محصولات برای استفاده بر روی پوست، مو و یا ناخن‌ها تولید خواهند شد. محصولات موضعی نیز همانند محصولات کنسانتره نباید حاوی بیش از 1،000 میلی‌گرم THC باشند.

در این گروه از محصولات نباید نیکوتین و الکل موجود باشد و تنها به منظور استفاده بر روی پوست، مو و ناخن‌ها تولید می‌شوند. این محصولات برای استفاده در چشم‌ها و یا پوست‌های آسیب‌دیده مناسب نیستند و نباید برای این منظورها نیز تبلیغ شوند.

منبع: dailyhive