Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

نصب علائم “ایست” دوزبانه در حومه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری تلاش دارد تا با نصب علائم دوزبانه جدید در شهر، ریشه‌ها و تاریخچه فرانسوی این ناحیه را به ساکنین یادآور شود.

روز دوشنبه شورای شهر کلگری پیشنهاد شهردار ناهید ننشی و یکی از اعضای شورای شهر به نام جرومی فارکاز را برای جایگزین کردن تابلوهای “ایست” کنونی در محله Mission با تابلوهای دوزبانه جدید پذیرفتند.

محله Mission بخشی از ناحیه تاریخی Rouleauville را شامل می‌شود که در گذشته جمعیتی از اهالی فرانسوی‌زبان و متیس کانادا را تا پیش از الحاق آن به شهر کلگری در سال 1907، در خودش جای داده بود.

نصب این علائم جدید به نوعی برای پاسداشت 120امین سالگرد پیدایش Rouleauville و به رسمیت شناختن ریشه‌های تاریخ فرانسوی کلگری انجام خواهد شد.

در طرح پیشنهادی که به شورای شهر پیشنهاد شده آمده: علائم “ایست” دوزبانه STOP/ARRÊT که در بخش‌های دیگر کانادا نصب شده، تاثیر زیادی به عنوان یک حرکت برای به رسمیت شناختن و احترام به برابری زبانی در جامعه کانادا داشته است. این علائم در بطن خود مفهوم “ایستادن و تامل کردن” برای یادگیری زبان فرانسوی، شناخت بهتر شخصیت‌های فرانسوی کانادایی و پیشروان این سرزمین را به همراه دارند.

هزینه جایگزین کردن این علائم از طریق جذب سرمایه افراد داوطلبان تامین می‌شود و نهادهای شهری و دولتی نقشی در آن ندارند.

بر اساس آخرین داده‌های سرشماری، 89،400 شهروند دوزبانه در شهر کلگری زندگی می‌کنند و 1،170 نفر نیز تنها قادرند به زبان فرانسوی صحبت کنند.

منبع: dailyhive