Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

۹ تفریح تنهایی تابستانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری مکان‌های بسیار زیادی برای دسته جمعی دیدن و کشف دارد، اما اگر کسی را برای همراهی و رفتن به این مکان‌ها ندارید هنوز هم مکان‌های زیادی برای تفریح تنهایی وجود دارد.

در ادامه قصد داریم به معرفی مکان‌هایی بسیار جذاب برای تفریح تنهایی در کلگری بپردازیم پس با پیکوبینو همراه باشید.

به باغ‌وحش کلگری بروید

اگر یک سال گذشته را در بی‌خبری گذرانده باشید، باید بدانید باغ‌وحش کلگری خانه‌ی جدید ۴ خرس پاندای بزرگ شده است. رفتن به باغ‌وحش تنهایی و با دوستان به یک اندازه لذت‌بخش است. یک روز را وقت بگذارید و با قطار به باغ وحش برید و با این کار از محیط‌زیست حفاظت و حمایت کنید.

در Regal Cat Cafe وقت بگذرانید

کافه‌ی The Regal Cat یکی از جاهایی‌‌ست که هر فرد علاقمند به گربه باید در کلگری به آن سر بزند. چه قصد دارید از قهوه‌تان در کنار گربه‌ها لذت ببرید یا یک گربه به خانواده‌تان اضافه کنید، این مکان برای شما فوق‌العاده است. این کافه با بنیاد MEOW همکاری می‌کند و تمام گربه‌های کافه The Regal Cat را می‌توانید به سرپرستی بگیرید.

مکان: 303 10th Street NW

به یک کتاب‌فروشی سر بزنید

در کلگری کتاب‌فروشی‌های زیادی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. مزیت سرزدن به این کتاب‌فروشی‌ها بدون همراه آن است که می‌توانید بدون سرزنش بابت کتاب‌های نخوانده‌تان، کتاب‌های جدیدی بخرید.

تعدادی از جذاب‌ترین کتاب‌فروشی‌های شهر را برایتان لیست کرده‌ایم:

Shelf Life Books

این کتاب‌فروشی بیشتر شبیه یک دست دوم فروشی است و برای چرخیدن بی‌هدف میان قفسه‌ها برای پیدا کردن یک کتاب جدید عالی است.

ساعت کاری:

  • دوشنبه: ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر
  • سه شنبه: ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر
  • شنبه: ۱۱ صبح الی ۶ بعد از ظهر
  • یکشنبه: ظهر الی ۵ بعد از ظهر

مکان: 1302 – 4th Street SW

Pages Books On Kensington

یک کتاب‌فروشی مستقل در Kensington که پر شده از کتاب‌های خاص است. درحالیکه طبقه همکف و اول به طور منظم چیده شده است، طبقه‌ی زیرین جایی برای آزادانه چرخیدن و کشف است.

ساعت کاری:

  • دوشنبه تا شنبه: ۱۱ صبح الی ۶ عصر
  • یکشنبه: ظهر الی ۵ عصر

مکان: 1135 Kensington Road NW

Owl’s Nest Bookstore

Owl’s Nest Bookstore قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی مستقل کلگری با ۴۰ سال سابقه است. این کتاب‌فروشی علاوه بر ارائه‌ی تنوع بالایی از کتاب‌ها برای فروش، میزبان رویداد‌های فرهنگی نیز هست. اگر بخواهید برای یک گروه کتاب‌خوانی، کتاب بخرید، در این کتاب‌فروشی از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار خواهید شد.

ساعت کاری:

  • دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • جمعه: ۱۰ صبح تا ۸ عصر
  • شنبه: ۹:۳۰ صبح تا ۵ عصر
  • یکشنبه: ظهر تا ۴ عصر

مکان: 815a 49th Avenue SW

با C-Train به کشف شهر بپردازید

اگر یک روز برای خودتان تنها دارید، چرا به آشنایی بیشتر با شهر نپردازید؟ به ایستگاه Westbrook بروید چرا که هیچ‌زمانی برای دیدن آن بهتر از الان نیست. بهترین راه برای شناخت بهتر شهر آن است که سوار قطار شهری شوید و از پنجره‌ی آن بیرون را تماشا کنید.

رفتن به پارک‌های کلگری

رفتن به پارک، یکی از تفریحاتی‌ست که می‌توان تنهایی از آن لذت برد. از تفریحات پارک‌گردی، می‌توان به پیاده‌روی، دوچرخه سواری یا حتی عکاسی از مناظر اشاره کرد. در کلگری بیش از ۷۰ پارک وجود دارد که در اینجا قصد داریم به چندی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها اشاره کنیم:

Eau Claire Plaza

در مسیر رودخانه‌ی Bow و با دسترسی عالی از مرکز شهر، پارک  Eau Claire Plaza میزبان بسیاری از رویدادهای مختلف است و با ویژگی‌های جذاب، پارک مناسبی برای تماشا و لذت بردن است.

از ویژگی‌های جذاب آن آبنما، استخر، پارک آبی، آمفی تئاتر و زمین بازی است و البته این پارک پارکینگ و دسشویی عمومی نیز قطعا دارد.

ساعت کاری: ۵ صبح الی ۱۱ شب

مکان: 3rd Street & Riverfront Avenue SW

Bowness Park

یک پارک زیبای دیگر، در مسیر رودخانه‌ی Bow است. مکانی مناسب برای پیک‌نیک، قایق سواری و اسکی روی یخ زمستانی است و تالاب کوچک، آتش‌کده‌ها، باربیکیوها، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و چای‌خانه‌ی آن برای تماشا و لذت بردن تنهایی بسیار مناسب‌اند.

ساعت کاری: ۵ صبح الی ۱۱ شب

مکان: 8900 48th Avenue NW

 

Bottomlands Park

شمال مرکز علمی Telus Spark  در Nose Creek Valley، پارک Bottomlands مکانی مناسب برای پیک‌نیک، پیاده روی و دوچرخه سواری، تماشای طبیعت و تاریخ‌ بکر است.

ساعت کاری: از طلوع تا غروب

مکان: 220 St. Georges Drive NE

Douglas-fir Trail

بیشتر اهالی کلگری، برای پیاده‌روی به Canmore یا Banff می‌روند،Douglas-fir Trail

مکانی زیبا و مناسب پیاده‌روی است و داخل شهر واقع شده است. مسیرهای پیاده‌روی این پارک روی شن و خاک بوده و پارک پر از درختان Douglas-fir است. مسیر پیاده‌روی به سمتی‌ست که به منظره‌ای زیبا از رودخانه و طبیعت پرندگان می‌رسد.

ساعت کاری: ۵ صبح الی ۱۱ شب

مکان: Part of Edworthy Park From Edworthy Park to Cedar Crescent SW

Pearce Estate Park

دریاچه‌ی ۱۵ هکتاری بازسازی شده، مرکز پرورش ماهی Sam Livingstone و مرکز تفریحی Bow Habitat (محلی برای تماشای آکواریوم، ماهی‌گیری و …) در پارک Pearce Estate انتظار شما را می‌کشند. دریاچه و مسیر آب، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری این پارک، آن را به مکانی مناسب برای تنهایی وقت گذراندن تبدیل کرده است.

ساعت کاری: ۵ صبح الی ۱۱ شب

مکان: 1440 17A Street SE

امتیاز کسب کنید

قطعا وقت گذراندن در Rec Room کلگری و کسب امتیاز، تفریحی‌ دوستانه محسوب می‌شود، اما اگر قصد دارید امتیازهای بالا کسب کنید و دوستانتان حواس شما را پرت نکنند، می‌توانید تنهایی به این مرکز تفریحی بروید و رکوردهای جدید ثبت کنید.

زمان: همه روزه

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح، روزهای شنبه تا پنجشنبه تا نیمه شب و جمعه و شنبه تا ساعت ۱ بامداد. از ساعت ۱۰ شب به بعد تنها بزرگسالان امکان استفاده دارند.

مکان: Deerfoot City – 1108, 901 64th Avenue NE

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی تفریحی بسیار جذاب همانند اسم آن است. دوربین (یا موبایل) خود را بردارید و به پیاده‌روی بروید. هنگامی که در فضای بیرون از خانه هستید، از خیابان‌ها، طلوع و غروب، کسب و کارها و مردمی که در تکاپو هستند عکس بگیرید. این روش، یک راه مناسب برای آشنایی با شهر و حال و هوای آن است.

تماشای هنرهای عمومی کلگری

https://www.instagram.com/p/BeBCZsXhgPp/?utm_source=ig_embed

کلگری پر از هنرهای عمومی است و اگر اهل اینجا باشید می‌دانید برخی از آن‌ها بسیار عالی‌اند و برخی … خیر. اگر یک روز برای خودتان داشتید، وقت بگذارید و به تماشای برخی از آن‌ها بپردازید و ذهنیتی از این هنرهای عمومی برای خودتان ایجاد کنید.

قهوه بنوشید و کارهایتان را انجام دهید

https://www.instagram.com/p/Bf1iO-AgDBK/?utm_source=ig_embed

کلگری پر از مکان‌های جذاب برای نوشیدن قهوه است که آن‌ها را در لیست بهترین مکان‌هایی که می‌توانید تنهایی بروید، قرار داده‌ایم.

به این مکا‌ن‌ها بروید، یک فنجان قهوه سفارش دهید و پروژه‌ای که مدت‌هاست عقب افتاده را انجام دهید.

یا اصلا می‌توانید از نوشیدن قهوه‌تان در آرامش لذت ببرید و به هیچ‌چیز فکر نکنید. بستگی به خودتان دارد!

منبع: DailyHive