Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

در هر سن بهتر است به کجا سفر کنیم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند معتقدیم که باید از هر فرصتی برای سفر کردن استفاده کرد، اما این را هم باید پذیرفت که برخی از مقاصد برای سن و سال خاصی مناسب‌تر هستند. مطمئنا تا زمانی که در مهمانی‌های full moon ِشرکت نکرده‌ و تجربه و هیجانِ بودن در میان جمعیت سرمست و خوشحال را نداشته‌ باشید نمی‌توانید در تور بازدید از بهترین موزه‌های اروپا شرکت کنید. بعلاوه سنین بالا شاید زمان مناسبی برای سفر به کمپ اصلی اورست نباشد.

بودن در مکان و زمان مناسب در هر سنی حسی جادویی دارد. در این مقاله لیستی از مقصدهای مناسب بر اساس سن معرفی شده که می‌توانند این حس جادویی را برای شما رقم بزنند.

نوجوانان

در اولین فرصت تنها سفر کنید

Helena Sollie/Unsplash

مطمئنا شما تجربه رفتن به دیزنی‌لند و پالم اسپرینگ همراه خانواده خود را دارید، اما ما می‌خواهیم چیزی متفاوت را به شما پیشنهاد کنیم. این دوران از زندگی فرصتی تکرارنشدنی برای کشف دنیای پیرامون به دور از دوربین پدر و مادر و یا مراقبت از خواهر یا برادر کوچکتر است. شما می‌توانید تصویری جدید از جهان اطراف خودتان بدست آورید.

اصلا مهم نیست که به کجا سفر می‌کنید، بلکه کسب تجربه‌های جدید و رویارویی یا اتفاقاتی که شاید حتی شما را در محیطی ناشناخته وارد کنند هدف اصلی این نوع سفرها است. شما می‌توانید از طریق یک سازمان معتبر برای سفری اینچنین اقدام کنید و یا با تیمی ورزشی همراه شوید. هرکجا که بروید با فرهنگ جدیدی روبرو خواهید شد، شهروندان محلی و مهمان‌نواز را خواهید دید و مطمئنا تجربیات مثبت بسیاری کسب خواهید کرد. رفتن به اینگونه سفرها در دوران نوجوانی دقیقا همان چیزی است که شما را به یک عاشق سفر و ماجراجوی واقعی تبدیل خواهد کرد.

دوران بیست‌سالگی

کوله پشتی خود را آماده کرده و از خانه بیرون بزنید

Igor Ovsyannykov/Pixabay

از رخت‌خواب خود خارج شوید و با یک اسکوتر کرایه‌ای به دل جاده‌ها بزنید. این دوران از زندگی بهترین زمان برای تجربه زیبایی‌ها و هیجانات یک زندگی با یک کوله وسیله روی دوشتان است. بهتر است برای این نوع سفرها از تعطیلات تابستانی خود نهایت استفاده را ببرید و برای یک یا دو ماه به جنوب‌شرق آسیا، آمریکای جنوبی، اروپا یا هر جای دیگر بروید.

جنوب‌شرق آسیا مقصد کسانی است که به معابد، غذاهای خیابانی و زندگی در جزایر علاقه دارند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید بهتر است سفر خود را با فیلیپین آغاز کنید. فیلیپین پر است از سواحل بکر، آب‌های کریستالی و ساختمان‌های مرتفع و قدیمی اسپانیایی. بعلاوه از آن‌جایی که تعداد زیادی از اهالی این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند با مشکلی برای ارتباط برخورد نمی‌کنید.

اگر به دنبال سواحل شنی و طبیعت باشکوه می‌گردید باید حتما به ماچوپیچو در پرو بروید. این جاذبه محبوب حال و هوای عجیب و سحرآمیزی دارد و زیرساخت گردشگری مناسبی نیز برایش فراهم شده است. بعلاوه از آن‌جایی که توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به این مقصد می‌آیند شما می‌توانید اطلاعات و تجربیات گوناگونی از طریق صحبت با آن‌ها بدست آورید.

اما اگر به دنبال فرهنگ، هنر و تاریخ می‌گردید حتما باید یک سفر اروپایی برای خود ترتیب دهید. بهتر است با برلین، جایی که تاریخ و فرهنگ هیپی با یکدیگر ادغام شده شروع کنید. این شهر برخی از جاذبه‌های معروف دنیا را که حتما باید یکبار هم که شده ببینید در دل خودش دارد. از سویی به خاطر وجود باشگاه‌های متعدد زیرزمینی، مهمانی‌های عجیب و جاهای دیدنی در محله‌های متعددش، شما این را یاد خواهید گرفت که با ورود به شهرهای دیگر نیز علاوه بر سطح شهر به زیر پوست آن‌ها سرک بکشید.

در کل اگر هزینه‌‎های تحصیلی شما خیلی زیاد نیست حتما به تمام این نقاط سفر کنید. از فرصت تحصیل در خارج از کشور نیز استفاده کنید تا طعم زندگی به دور از خانواده و آشنایان را بچشید. مطمئنا از رفتن به یک سفر تک‌نفره پشیمان نخواهید شد!

دوران سی‌سالگی

به هندوستان سفر کرده و خود را دوباره کشف کنید

Janusprasad/Unsplash

وقتی به سن سی سالگی برسید دیگر به اندازه کافی تجربه خواهید داشت تا با چالش‌های موجود در هندوستان روبرو شوید. هندوسان کشوری پهناور است و از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده که هرکدام دارای تاریخچه و زیبایی‌های مخصوص به خود هستند. شما در هندوستان تاریخچه، فرهنگ، غذا، معماری و طبیعت بی‌نظیری را خواهید یافت که در کم‌تر جای دیگری کنار هم پیدا می‌شوند. هرکس می‌تواند جذابیت مدنظر خود را در واحی گوناگون هندوستان بیابد. از چالش فیزیکی Garhwal Himalayas، روح معنوی Varanasi و جذابیت فرهنگی Rajasthan گرقته تا زیبایی روانی Goa، همه و همه انتظار شما را می‌کشند.

بعلاوه سی‌سالگی دوره‌ای مهم برای صرف وقت و زمان برای خودتان است. بهتر است در این دوره بر رشد شخصیتی و تعیین مجدد اولویت‌های زندگی خودتان تمرکز کنید. اگر برای یک چالش واقعی آمادگی دارید حتما در برنامه 10 روزه سکوت Vipassana meditation شرکت کنید.

راستی اگر امکانش بود در پایان سفر هندوستان سفری کوتاه به مالدیو لوکس، آرام و زیبا هم ترتیب دهید تا تجربیات کسب شده در طول این مدت را در فضایی رویایی مجددا مرور کنید.

دوران چهل‌سالگی

به عجایب طبیعی اطرافتان سفر کنید

Cody Saunders/Unsplash

تاکنون شما به جذابیت‌های گوناگون خارج از کشورتان سفر کرده‌اید. از اینرو این زمان برای سرک کشیدن به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده‌ای که در نزدیکی شما هستند، اما تاکنون به آن‌ها نرفته‌اید بهترین دوره است. برای کسانی که در آمریکای شمالی زندگی می‌کنند شاید رفتن به بنف، Glacier، Yellowstone، Grand Teton و Zion بهترین انتخاب‌ها باشند. چنانچه در جست‌وجوی تجربه‌ای سخت‌تر هستید Tombstone و یا پار‌کهای ملی دنالی در شمال را نیز فراموش نکنید. اگر دیگر مجرد نیستید می‌توانید اعضای خانواده خود را نیز به این سفرها ببرید تا خاطراتی خوش در کنار هم داشته باشید.

دوران پنجاه‌سالگی

کوبا

Persnickety Prints/Unsplash

این دوره بهترین زمان برای دیدن از چیزهایی است که تاکنون موفق به بازدید از آن‌ها نشده‌اید. مطمئنا کوبا با شرایط خاصی که دارد انتخابی هوس‌انگیز است. این کشور زیبا نیز گویی همچنان در پنجاه سال پیش متوقف شده! به کوبا بروید تا تجربه‌ای از دوران گذشته که خبری از پیچیدگی‌های امروز در آن‌ها نبود کسب کنید و خیابان‌های پر از خودروهای کلاسیک را ببینید. خیابان‌های زیبا، عرق نیشکر، موسیقی زنده و رقص سحرانگیز سالسا در کنار هم سفری رویایی برایتان می‌سازند.

دوران شصت‌سالگی

به آفریقا بروید

Delfi de la Rua/Unsplash

مطمئنا رفتن به دل طبیعت آفریقا همراه یک سافاری بهترین راه برای جشن گرفتن دوران شصت‌سالگی بر روی کره زمین است. با پیدا کردن آرامش، راحتی و جاذبه‌های طبیعی کمیاب، این سفر برایتان لذت‌بخش خواهد شد. مهم نیست که تاکنون چند مرتبه مستند Planet Earth را دیده‌اید، حضور در دل طبیعت و تماشای این جذابیت‌ها با چشمان خودتان تجربه‌ای کاملا متفاوت و فراموش‌نشدنی است.

دوران هفتادسالگی

سوار یک کشتی کروز شوید و در دریای کارائیب سفر کنید

Mike Arney/Unsplash

این کشتی‌ها می‌توانند شما را به نقاطی خارق‌العاده ببرند تا نگرانی را از خود دور کنید و در آرامش غرق شوید. از امکانات موجود در قایق‌ها، غذاها و تفریحات موجود نهایت استفاده را ببرید. حتما در استخر روباز عرشه کشتی شنا کنید و با یک ماساژ عالی به بدنتان استراحت دهید. دوستان و اعضای خانواده خود را نیز به این سفر دعوت کنید یا با سایر مسافران کشتی دوست شوید. اگر از هوای گرم خوشتان نمی‌آید می‌توانید یک سفر تابستانی با کشتی کروز به مقصد آلاسکا داشته باشید.

دوران هشتادسالگی

گذشته خود را دریابید

Yannes Kiefer/Unsplash

وقتی که به سن هشتادسالگی برسید این حق را خواهید داشت تا هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. بازدید از جذابیت‌های هیجان‌انگیز که پیش از این فراموش کرده‌اید آن‌ها را در برنامه‌هایتان بگذارید یک انتخاب است. همچنین می‌توانید با رفتن به محل زندگی کودکی خودتان مجددا خاطره‌ها را زنده کنید. اعضای جوان خانواده را نیز با خود همراه کنید و این فرصت را به آن‌ها بدهید تا درباره تفریحات و خاطره‌های گذشته شما بشنوند. البته می‌توانید با گروهی از دوستان هم‌ سن‌وسال سفری معرکه به وگاس نیز ترتیب دهید!

منبع: dailyhive