Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

۵۳ رویداد تفریحی و تجاری رایگان در کلگری، تابستان ۲۰۱۹ [قسمت اول]

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال تابستان هوای جیبتان را داشته باشید. ما برای‌تان فهرستی از ۵۳ فعالیت تفریحی در تابستان ۲۰۱۹ را گردآوری کرده‌ایم، از آتش‌بازی‌های روز کانادا (Canada Day) گرفته تا فستیوال‌ها، نمایشگاه‌های قومیتی و بازارچه‌های کشاورزان و بیشتر. ورودی همه‌شان هم رایگان است.

با این راهنمای تفریحی می‌توانید در کلگری و اطراف آن با کمترین هزینه خوش بگذرانید و از تابستان ۲۰۱۹ بیشترین لذت را ببرید. با پیکوبینو همراه باشید.

لذت تفریح زیر آسمان آبی

۱. Parks Canada و بازدید رایگان در Canada Day

parks-canada.jpg

توضیح: امسال Parks Canada فرصت بازدید رایگان از پارک‌ها و مکان‌های تاریخی در ۱ جولای را فراهم آورده است. چه در نزدیکی این مکان‌ها ساکن هستید و چه دنبال یک سفر کوتاه یک‌روزه می‌گردید، در هر صورت این تاریخ را در تقویم‌تان علامت بزنید و روز کانادای امسال را با ماجراجویی بگذرانید. و حتی اگر ۱ جولای به بازدید نرسیدید، کافی است زیر ۱۷ سال داشته باشید تا در تمام روزهای سال بتوانید به رایگان از تمام مکان‌های زیر نظر Parks Canada دیدن کنید.

روز: ۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: تمام روز

مکان: فهرست پارک‌های ملی و مکان‌های تاریخی اینجا ست.

هزینه: رایگان

۲. Canada Day در Banff و Lake Louise

توضیح: برای جشن روز تولد کانادا به اینجا بیایید و فعالیت‌های مختلف تفریحی را از نزدیک ببینید و تجربه کنید. در بَنف روز خودتان را با بازدید از آثار هنری در بیرون موزه Whyte شروع کنید و سپس به رژه مشهور در خیابان بَنف بروید که از ساعت ۱۱:۳۰ شروع می‌شود. فعالیت‌های خانوادگی زیادی در Central Park و در دبیرستان بَنف وجود دارد، و می‌توانید روزتان را با یک نمایش آتش‌بازی دیدنی به پایان ببرید.

در Lake Louise، روز خود را با مسابقه پنکیک‌خوری صبحگاهی شروع کنید که آتشنشانی لِیک لوییس آن را ترتیب داده است. ضمنا هر طوری هست خودتان را به مراسم بالابردن پرچم و سرود ملی در قلعهٔ Fairmont Chateau برسانید و از آنجا به رژهٔ Village Road بروید.

روز: ۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: متنوع

مکان: مکان‌های مختلف در بَنف و لِیک لوییس

هزینه: رایگان

۳. Cyclepalooza

cyclepalooza.jpg

توضیح: با شرکت در این فستیوال دوچرخه‌سواری می‌توانید یک هفتهٔ کامل را با فعالیت‌های هیجان‌انگیز طر کنید. راستی سعی‌تان بر این باشد که حتما در 2nd Annual Warrior Ride هم حاضر شوید.

روز: ۱۲ تا ۲۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: متنوع

مکان: در اطراف کلگری

هزینه: رایگان

کشف گوشه‌های شهر

۴. یکشنبه‌های شاد East Village

توضیح: اهل شرکت در بازی Jenga با بلوک‌های غول‌آسا یا شاید Ladder toss هستید؟ اگر بله، یکشنبه‌ها گروه تفریحی EV را در شرق کلگری پیدا کنید تا بتوانید از بازی‌ها و فعالیت‌های عالی که در این پارک ترتیب می‌دهند لذت ببرید. اینجا هر کسی زودتر بیاید زودتر خدمات می‌گیرد.

روز: از الآن تا ۱ سپتامبر ۲۰۱۹، شنبه‌ها

ساعت: ۱۱ صبح تا ۴ عصر

مکان: جزیرهٔ سنت پاتریک — کلگری، 1300Zoo Road NE

هزینه: رایگان

۵. بازار خیابان Cochrane

توضیح: کشاورزان Cochrane در همکاری با کسب‌و‌کارهای مستقر در Historic Downtown Cochrane شما را دعوت به حضور در این بازارچه و تجربهٔ خریدی عالی می‌کنند. بیایید و از محصولا‌ت، وانت‌های نمایش غذاها، موسیقی زنده، و اجراهای خیابانی لذت ببرید. فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های اینجا تا دیروقت بازند.

روز: ۲۰ ژوئن، ۱۸ جولای، ۱۵ آگوست و ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت: ۵ تا ۹ شب

مکان: Historic Downtown Cochrane

هزینه: رایگان

۶. چهارشنبه‌ها در Hall Of Fame

توضیح: از یک شب حضور رایگان در تالار مشاهیر ورزشی کانادا لذت ببرید. برای اولین بار، این تالار در چهارشنبهٔ اولِ هر ماه، درهای خود را به رایگان روی مراجعین باز می‌کند. خرید نوشیدنی رایگان نیست ولی می‌توانید از دیدار با افراد جدید و شرکت در سخنرانی‌ها لذت ببرید. یادگیری، ارتباط‌سازی و تفریح همزمان. چه چیزی بهتر از این؟

روز: اولین چهارشنبهٔ هر ماه — ۳ جولای، ۷ آگوست، ۴ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت:  ۵ تا ۹ شب

مکان: Canada’s Sports Hall of Fame — پلاک 169 در Canada Olympic Road SW

هزینه: رایگان

۷. روز خانواده در Calgary Stampede

توضیح: یکشنبه، ۷ جولای در ساعات ذکر شده ورودی این مراسم رایگان است و می‌توانید صبحانه پنکیک رایگان هم دریافت کنید (البته تا وقتی که تمام نشده باشد). اگر آن روز وقت ندارید می‌توانید جمعه ۵ جولای هم بین ۱۱ صبح تا ۱:۳۰ بعد از ظهر به رایگان در این رویداد شرکت کنید. ولی انتظار صف داشته باشید، زیرا این روز اول استمپید است.

روز: یکشنبه، ۷ جولای ۲۰۱۹

ساعت: بین ۷:۳۰ تا ۱۱ صبح

مکان: Stampede Grounds

هزینه: رایگان

۸. بازار شبانه Inglewood

inglewood-night-market-trucks.jpg

توضیح: این بازار شبانه در دومین جمعهٔ هر ماه (تابستان) در کلگری برگزار می‌شود. هر رویداد میزبان بیش از ۵۰ کسب و کار فروش کالا از اشیای دست‌ساز گرفته تا لباس‌های زیبا، وسایل آنتیک و کلکسیونی، و چیزهای دیگر است. در ضمن های غذافروش‌های سیار، شاعرهای ترانه‌خوان، گروه‌های موسیقی و رقص، نیمکت‌هایی برای نشستن در فضای باز، و فضاهای خانوادگی زیبا هم در اینجا وجود دارد.

روز: ۱۲ جولای، ۹ آگوست، ۱۳ و ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت: ۵ تا ۱۱ شب

مکان: بین خیابان ۹ و خیابان ۱۰ جنوب شرق

هزینه: رایگان

۹. فستیوال Turkish کلگری

توضیح: این مراسمی است برای بازدید از هنرها، رقص سنتی، موسیقی، و غذاهای ترکیه‌ای. بازدیدکنندگان فرصت جشن و شادی، یادگیری و آشنایی، و لذت بردن از میهمان‌پذیری مردم ترکیه و فرهنگ و سنت‌های زیبای آنها را خواهند داشت. شما می‌توانید محصولات تولیدی، تزئینی و یادگاری را بخرید و در فعالیت‌های مختلف برای کودکان، و نمایش‌های مختلف شرکت کنید.

روز: ۱۲ تا ۱۴ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مکان: Eau Claire Festival Plaza — پلاک 200 در Barclay Parade SW

هزینه: رایگان

۱۰. فستیوال Fiestaval Latin

توضیح: یکی از زنده‌ترین جشن‌های تابستانی کلگری است که فرهنگ مهاجران لاتین کلگری را به نمایش می‌گذارد. در اینجا انتظار موسیقی، نمایش، آبجو، بازار محصولات، و چند غذاخوری خیلی خوب را داشته باشید.

روز: ۱۹ تا ۲۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب (جمعه تا شنبه)، ۱۱ صبح تا ۱۰ شب (یکشنبه)

مکان: Olympic Plaza — شماره ۲۲۸ در 8Avenue SE

هزینه: رایگان

۱۱. بازار شبانه کلگری

توضیح: جمعه یا شنبه خود را خالی بگذارید تا بتوانید برای یک خرید شبانه به تولیدکننده‌های خوب محلی سر بزنید، غذاهای خوشمزه بخورید و تفریحات زنده را تماشا کنید. این بازار در دو مکان برگزار می‌شود که در زیر آدرس آنها را آورده‌ایم.

روز: ۲۶ جولای و ۲۳ آگوست (Bridgeland) — و از ۲۸ تا ۲۹ ژوئن، ۱۹ تا ۲۰ جولای، ۱۶ تا ۱۷ آگوست (SOUTH)

ساعت: ۵ عصر تا ۱۱ شب

مکان: Calgary Night Market Bridgeland در 917Centre St NE — و Calgary Night Market SOUTH در Bonaventure Dr SE at 90 Ave SE

هزینه: رایگان

۱۲. شنبه‌ها در خیابان 17th

توضیح: در طول تابستان شنبه‌های خود را در خیابان 17th بگذرانید. از حالا تا ۲۷ جولای، این محله میزبان رویدادهای زنده موسیقی، بازی، قرعه‌کشی و پخش فیلم خواهد بود. کل خانواده را با خودتان بیاورید و از برنامه‌های مختلف لذت ببرید.

روز: شنبه‌ها، الآن تا ۲۷ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۲ ظهر تا ۹ شب (پخش فیلم‌ها از ساعت ۶ عصر)

مکان: پارک Tomkins (در تقاطع خیابان 8th و خیابان 17th جنوب-غربی)

هزینه: رایگان

۱۳. فستیوال خیابانی Marda Gras

توضیح: این یک رویداد خانوادگی است که سالانه بیش از ۳۵,۰۰۰ نفر را از کل کلگری به خود جذب می‌کند. در روز یکشنبه نیمه آگوست خیابان‌های Marda Loop سی و پنجمین سالگرد این محله را جشن می‌گیرند. بیایید و از موسیقی زنده، رقص و فعالیت‌های فرهنگی لذت ببرید. محوطه خوبی هم برای بچه‌ها در نظر گرفته شده و مغازه‌ها و غذاخوری‌ها هم حرف ندارند.

روز: یکشنبه ۱۱ آگوست ۲۰۱۹

ساعت: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

مکان: خیابان 33rd جنوب-غربی بین دو خیابان 18th و 22nd

هزینه: رایگان

۱۴. یوگای گروهی در Sunalta

yoga-sunalta.jpg

توضیح: یوگای گروهی در تالار عمومی Sunalta با این هدف برگزار می‌شود که لحظاتی شاد برای مردم را بسازد و آنها را در شناخت و توجه به بدن‌شان کمک کند. بایستی زیرانداز و وسایل خودتان را به همراه بیاورید.

روز: روزهای دوشنبه، از الآن تا ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹

ساعت: باز شدن درها ۵:۳۰ عصر، یوگا از ۵:۴۵ تا ۶:۴۵

مکان: Sunalta Community Centre — پلاک 1627 در 10Ave SW

هزینه: رایگان

۱۵. کلاس‌های رقص گروهی Queer

توضیح: در تابستان ۲۰۱۹ آقای ریموند جانسون-براون به رایگان جلسات آموزش رقص را برای همه سنین برگزار می‌کند. این کلاس برای همه سبک‌های رقص آزاد است. عناصر رقص سبک‌های Hip Hop و Vogue و Waacking و Burlesque و Jazz در این کلاس‌ها استفاده خواهند شد.

روز: روزهای دوشنبه، از الآن تا  ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹

ساعت: ۸ تا ۹ شب

مکان: Decidedly Jazz Danceworks — پلاک 111 در 12Avenue SE

هزینه: رایگان

۱۶. Canada Day در Eau Claire

توضیح: در این روز حتما بیرون بیایید و از تمام جشن‌های کلگری لذت ببرید. بستنی رایگان، موسیقی زنده، بازار محصولات، صنایع دستی، و غیره. اینجا تولد کانادا را خیلی باکلاس برگزار می‌کنند.

روز: دوشنبه ۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۱ صبح تا ۹ شب

مکان: Eau Claire Market — در 200Barclay Parade

هزینه: رایگان

۱۷. جشن آتش‌بازی شهرداری کلگری

توضیح: با شرکت در این رویداد، روز تولد کانادا را با آتش‌بازی‌های معرکه در کنار موسیقی زنده در پل تاریخی Centre Street جشن بگیرید.

روز: دوشنبه ۱ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۱ شب به مدت ۳۰ دقیقه

مکان: Centre Street Bridge

هزینه: رایگان

۱۸. بازی زندان‌ها و اژدهاها در The Ship

توضیح: در اولین دوشنبه هر ماه به The Ship & Anchor بروید و درباره Dungeons & Dragons چیزهای جدیدی یاد بگیرید. این شب‌ها دقیقا برای افرادی ترتیب یافته‌اند که تجربه‌ای در بازی‌های دور میزی همراه با نقش‌آفرینی، مثلا D&D و Pathfinder، ندارند و تازه‌واردند. هر کسی زودتر برسد، زودتر می‌تواند کاراکتر خودش را انتخاب کند و بعد از آشنایی اولیه، وارد بازی شود.

روز: دوشنبه اول هر ماه — ۱ جولای، ۵ آگوست، ۲ سپتامبر

ساعت: ۵ تا ۱۰ شب

مکان: Ship & Anchor Pub — پلاک 534 در 17Ave SW

ثبت نام: ارسال ایمیل به [email protected]

۱۹. رویداد کتاب‌محور Print(ed) Word Salon: شبی با تیم وان ویک و ارین وانس، و شبی با سیلویا آرتور و سوزان کالدر

توضیح: هر ماه یک شب، یک زوج هنری هنرمند-نویسنده با کتاب‌های چاپ شده‌شان به کتابخانهٔ مرکزی جدید کلگری می‌آیند تا بخش‌هایی از آثار را مرور کنند.

روز: سه‌شنبه ۹ جولای و ۱۳ آگوست ۲۰۱۹

ساعت: ۷ تا ۸ شب

مکان: طبقه چهارم Central Library، تالار مطالعه Simons-Harvie

هزینه: رایگان

۲۰. بازدید رایگان از AVRO Meuseum

توضیح: برای آشنایی با AVRO و نقش آن در تاریخچه پیشرفت‌های هوایی و فضایی کانادا به این موزه سر بزنید. البته جدیدترین پیشرفت‌های پروژه Arrow II هم اینجا به نمایش در می‌آیند. ضمن اینکه یک اتاق شبیه‌ساز پرواز هم در موزه وجود دارد که برای طراحی و تست توسط AVRO استفاده می‌شده و حالا برای بازدید در دسترس عموم است.

روز: دومین دوشنبه هر ماه — ۱۴ جولای، ۱۱ آگوست، ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت: ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر

مکان: موزه AVRO

هزینه: رایگان

۲۱. فستیوال Pet-A-Palooza

pet-a-palooza.png

توضیح: این فستیوالی خوشحال است برای حیوان‌ها! هم یک رژهٔ نمایشی توله سگ‌ها برگزار می‌شود، و هم مسابقاتی بین بولداگ‌های فرانسوی و انگلیسی ترتیب یافته است. سگ‌های تیره Wiener هم مسابقه خودشان را دارند. یادتان نرود به اتاقک عکاسی هم بروید.

روز: ۲۷ و ۲۸ جولای ۲۰۱۹

ساعت: ۱۰ صبح تا ۴ عصر (شنبه)، ۱۱ صبح تا ۴ عصر (یکشنبه)

مکان: بازار Eau Claire — شماره 200 در Barclay Parade SW

هزینه: رایگان

۲۲. فستیوال Inglewood Sunfest

توضیح: تابستان را در کلگری با حضور در این فستیوال عالی جشن بگیرید. بیش از ۲۰۰ فروشگاه، غذافروشی‌های سیار، و سرگرمی‌های زنده انتظار شما را می‌کشند.

روز: شنبه ۳ آگوست ۲۰۱۹

ساعت: ۱۱ صبح تا ۶ عصر

مکان: Main Street Inglewood — در 9Avenue SE

هزینه: رایگان

۲۳. رویداد Movies That Matter

توضیح: این رویدادی ماهانه در دانشگاه کلگری است که به نمایش فیلم‌های مستند می‌پردازد. انجمن فیلم دانشگاه کلگری و وزارت ارتباطات و فرهنگ آن را مشترکا برگزار می‌کنند. در جریان آن مباحث مهم جامعهٔ امروز به مخاطبین نشان داده می‌شود تا عمیق‌تر به‌شان فکر کنند. هر اکران، با بحث و گفتگو ادامه می‌یابد، به این شکل که یکی از متخصصین دانشگاه با کارگردان اثر به بحث می‌نشیند تا دیدگاه‌ها باز شوند.

روز: آخرین چهارشنبه هر ماه — ۲۶ ژوئن، ۳۱ جولای، و ۲۸ آگوست ۲۰۱۹

ساعت: ۷ عصر

مکان: دانشگاه کلگری، Gallery Hall در کتابخانه دیجیتال Taylor Family

هزینه: رایگان برای دانشجوها با کارت شناسایی و بقیه با donation

۲۴. فستیوال Calgary Arab

توضیح: این رویداد رایگان برای شرکت خانواده‌ها عالی است و بستری می‌سازد تا سنت‌های عربی مانند رقص فولکلور، موسیقی سنتی، غذاها، لباس‌ها، آثار هنری و … در معرض دید مردم قرار بگیرند.

روز: ۲۷ و ۲۸ جولای، ۲۰۱۹

ساعت: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (شنبه)، ۱۰ صبح تا ۸ شب (یکشنبه)

مکان: Olympic Plaza — شماره 228 در 8Avenue SE

هزینه: رایگان

۲۵. فستیوال و مسابقه Dragon Boat

توضیح: هر سال این مسابقه هزاران نفر را برای رقابت و تماشا جذب می‌کند. از هیجان و شادی در فضای زیبای فرهنگی آن، محوطه خانوادگی، آشپزخانه‌های سیار، آبجوفروشی‌ها، تفریحات زنده، و مسابقه بین قایق‌ها لذت ببرید.

روز: ۹ تا ۱۱ آگوست ۲۰۱۹

ساعت: متنوع

مکان: North Glenmore Park — شماره 7305 در Crowchild Trail SW

هزینه: رایگان

۲۶. نمایشگاه Fiesta Filipino

توضیح: این رویداد دو روزه به دنبال آن است که فرهنگ، هنر و سنت‌های فیلیپین را به نمایش بگذارد و این کار را از طریق جشن و میهمانی، نمایشگاه‌های هنری، نقاشی، ترانه و موسیقی، ورزش و رقص، به خوبی انجام می‌دهد. فیلیپین فرهنگی غنی دارد.

روز: ۳۰ آگوست و ۱ سپتامبر ۲۰۱۹

ساعت: متنوع

مکان: Olympic Plaza – شماره 288 در 8Avenue SE

هزینه: رایگان

«بخش دوم این مطلب در روزهای آینده در پیکوبینو منتشر خواهد شد.»

منبع: Daily Hive