Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

کاهش قیمت بنزین در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بالاخره فصل تعطیلات تابستانی از راه رسید و از این پس باید منتظر مسافرت‌های بیشتر به کلبه‌های جنگلی و سواحل آفتابی کشور باشیم.

اما خبرهای خوب همین‌جا تمام نمی‌شود. به نظر می‌سد قیمت بنزین در تعطیلات Canada Day نه تنها قرار است بیشتر کاهش یابد کند، بلکه قیمت‌ها به پایین‌ترین مقدار خود در دو سال گذشته نیز خواهند رسید.

به گفته GasBuddy میانگین قیمت بنزین در تعطیلات Canada Day به نسبت یک سال گذشته پایین‌تر خواهد بود و ساکنین هر منطقه به طور میانگین به نسبت سال 2018 10 سنت کمتر پرداخت خواهند کرد.

همچنین از آن‌جایی که میانگین قیمت بنزین در کشور کانادا 1.2 دلار به ازای هر لیتر است، هر راننده در هر نوبت سوختگیری می‌تواند تا 10 دلار صرفه‌جویی کند.

دان مکتیگ که تحلیلگر ارشد نفت در GasBuddy است می‌گوید: با تمام شدن کلاس‌ها و شروع تعطیلات طولانی‌مدت و نیز همزمان با بزرگداشت 152امین سالگرد تولد کشور کانادا، بسیاری از شهروندان برای سفر برنامه‌ریزی خواهند کرد. این تعطیلات با پایین‌تر بودن قیمت‌ بنزین نیز همزمان شده و همین موضوع کام کانادایی‌ها را شیرین‌تر از قبل می‌کند.

مکتیگ می‌افزاید: با کاهش‌های اخیر در قیمت بنزین در سراسر کانادا شاهد پایین‌تر آمدن هزینه سفرهای طولانی توسط بسیاری از رانندگان کانادایی به نسبت سال گذشته هستیم. هم‌اکنون هزینه پر کردن باک بنزین در آلبرتا 1.09 دلار برای هر لیتر، در مانیتوبا و نووااسکوشیا 1.12 دلار برای هر لیتر، و در بریتیش‌کلمبیا 1.38 دلار به ازای هر لیتر است.

در مقابل پایین‌ترین قیمت بنزین سال گذشته در کشور کانادا متعلق به ساسکاچوان با 1.17 دلار برای هر لیتر بود که 11 سنت از قیمت ایالت پرینس ادوارد آیلند و 20 سنت از بریتیش‌کلمبیا ارزان‌تر بوده است.

امسال میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های بنزین رانندگان بسیار چشمگیر خواهد بود. دو استان آلبرتا و NewFoundland شاهد بیشترین کاهش نرخ بنزین سالانه هستند و قیمت بنزین در آن‌ها به ترتیب 16 و 14 سنت کمتر شده است.

تقریبا تمام رانندگان کانادایی می‌توانند این انتظار را داشته باشند که به نسبت سال قبل مبلغی هنگفت تا 15 سنت در هر لیتر بنزین خریداری شده خود، صرفه‌جویی کنند. البته اگر در نواحی دارای نرخ‌های پایین‌تر اقدام به خرید کنند این میزان چشمگیرتر نیز خواهد بود.

هرچند اختلافات تجاری بین آمریکا و چین سهم زیادی در کاهش قیمت اخیر دارد، اما به گفته GasBuddy بازار بنزین در فصل تابستان و همزمان با آغاز مسافرت‌ها بسیار آشفته است. به گفته این نهاد رخدادهای سیاسی بین‌المللی و حتی رویدادهای هواشناسی می‌توانند قیمت‌ها را در این دوره به شدت و خیلی سریع جابجا کنند.

چند توصیه به رانندگانی که می‌خواهند آخر هفته سفر کنند:

  1. از هرجا که بنزین را به قیمتی پایین‌تر می‌فروشد خرید کنید. همیشه بررسی کنید که آیا قیمت بنزین در مقصد پایین‌تر است و یا بهتر است هنگام حرکت باک خود را پر کنید.
  2. مطمئن شوید باد تایرهای خودرو با مقداری که شرکت سازنده اعلام کرده یکسان باشد، آب خودرو را چک کرده و در صورت نیاز فیلتر هوا و روغن خودرو را تعویض کنید. اگر تهویه مطبوع خودروی خود را خاموش کنید و یا آن را در حالت گردش هوا بگذارید می‌تواند در مصرف سوخت خودرو بسیار صرفه‌جویی کرده و به این ترتیب پول بیشتری برای هزینه در مقصد و تفریح خود خرج کنید.
  3. هوای درون خودروی خود را همیشه تهویه کنید و در صورتی که هوای خارج از خودرو مطبوع است قدری شیشه‌ها را پایین بکشید. سعی کنید هوای داخل خودرو را در حدی تنظیم کنید که هنگام روشن کردن سیستم تهیوه فشار کمتری روی خودرو وارد شود.
  4. از یک اپلیکیشن جهت‌یابی استفاده کنید تا در ترافیک گرفتار نشوید. سعی کنید همیشه کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه انتخاب کنید.

منبع: dailyhive