Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

پنج پارک ملی حیرت‌انگیز آمریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمریکا منزلگاه 61 پارک ملی است که مناظر و شگفتی‌های حیرت‌انگیزی را در دل خود جای داده‌اند. اگر به طبیعت علاقه دارید مطمئنا رفتن به حداقل یکی از این پارک‌های ملی جزو آرزوهای شما است.

در بین تمامی این پارک‌ها برخی دارای زیبایی‌های بیشتر و خاص‌تری هستند که مشابه آن‌ها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. از غارهای زیرزمینی عظیم گرفته تا سواحل سفیدرنگ و دره‌های عمیق، همگی را می‌توانید در این پارک‌ها بیابید. در ادامه با پنج پارک ملی خاص ایالات متحده بیشتر آشنا خواهیم شد.

پارک ملی Carlsbad Caverns ، نیومکزیکو

https://www.instagram.com/p/Bh11ifkDtmW/?utm_source=ig_embed

وقتی که برای اولین بار به غار Carlsbad وارد شوید شاید تصور این‌که چه ماجراجویی‌هایی انتظارتان را می‌کشد سخت باشد. در زیر منطقه‌ای کاملا معمولی، خشک و عمومی و درست در زیر کاکتوس‌ها و مارمولک‌های صحرای نیومکزیکو بیش از 119 غار پنهان شده‌اند. این غارها بین چهار تا شش میلیون سال پیش و زمانی که هنوز دریاهای باستانی در این ناحیه وجود داشتند ساخته شده و بیش از 48 کیلومتر از عمیق‌ترین و بزرگترین غارهای دنیا را در دل خود جای داده‌اند.

بهتر است ترس خود از موجودات خیالی و عجیب‌غریبی که داخل غارها پنهان شده‎اند را کنار بگذارید و در یکی از تورهای Natural Entrance ثبت‌نام کنید. در طول این تور خودتان راهنما خواهید بود. تور مذکور از ورودی طبیعی غار شروع می‌شود و مسافتی 2 کیلومتری و پیچ‌درپیچ را در دل زمین طی می‌کند. گذشتن از این مسیر به طور میانگین یک ساعت زمان می‌برد، اما بدون شک ارزشش را دارد. در طول مسیر با مناظر حیرت‌انگیز از استلاکتیت‌ها بر روی سقف و استلاگمیت‌هایی که از کف غار بیرون زده‌اند روبرو می‌شوید. همچنین استخرهای رنگارنگ و رویایی با آب شفافی که دارند هر از چندگاه سر راهتان سبز خواهند شد.

پس از آن سری به Big Room بزنید و در میان مناظر آهکی تالارهای بزرگ این غار که برخی از آن‌ها به اندازه ساختمانی شش طبقه ارتفاع دارند غرق شوید. پس از آن‌که محیط تاریک غار حوصله شما را سر برد می‌توانید سوار بر آسانسور تعبیه شده در آن شوید و به سرعت به سطح زمین برگردید. در انتهای این آسانسور یکی از شگفت‌انگیز ترین مناظر دهانه غار انتظار شما را می‌کشد. در ماه‌های تابستان بیش از 250،000 خفاش وحشی در این بخش از غار زندگی می‌کنند و هنگام غروب آفتاب به صورت گروه‌هایی عظیم از غار خارج می‌شوند تا به شکار حشرات بپردازند.

پارک ملی Joshua Tree، کالیفرنیا

https://www.instagram.com/p/BshHDs6BXGd/?utm_source=ig_embed

این پارک دیدنی به دلیل وجود درختان بومی Joshua و داشتن برخی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین مناظر عکاسی کالیفرنیا شهرت دارد. این پارک درست در جایی قرار گرفته که دو اکوسیستم بیابانی مجزا یعنی Mojave و Colorado به یکدیگر می‌رسند. یکی از ویژگی‌های خاص این پارک ملی داشتن تنوع بالای گیاهی، جانوری و جاذبه‌های طبیعی‌اش است. هرچند این پارک در تمام طول سال برای بازدید عموم باز است، اما دمای هوا در فصل بهار و پاییز بهتر از فصل‌های دیگر خواهد بود. بعلاوه اگر در بهار به Joshua Tree بروید می‌توانید از مناظر گل‌های وحشی و کاکتوس‌هایی که شکوفه کرده‌اند لذت ببرید.

این منطقه که هزاران سال پیش محل زندگی اقوام Pinto بوده امروزه سالانه نزدیک به 1.3 میلیون گردشگر را به سوی مناظر دیدنی خود می‌کشد. Joshua Tree پر از مسیرهای پیاده‌روی عالی است و می‌توانید بین عبور از راه‌های آرام و کم‌شیب Arch Rock تا مسیرهای دشوار و فنی‌تر Mastodon Peak را انتخاب کنید. برخی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی پارک ملی را باید از بالای این ارتفاعات مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مانند ساکنین محلی این ناحیه به Hidden Valley بروید. این ناحیه میعادگاه دیواره‌نوردان است. این ورزشکاران برای بالا رفتن از صخره‌های عظیم و گرانیتی این منطقه همیشه در دره حضور دارند.

اگر بیش از هر چیز از مناظر و زیبایی‌ها لذت می‌برید بهتر است در طول روز به باغ کاکتوس Cholla بروید و با چادر زدن در محل‌های تعیین شده علاوه بر مناظر باشکوه روز از درخشش خیره‌کننده ستارگان در هنگام شب نیز لذت ببرید. اگر در شب‌‎های New Moon به این باغ بروید می‌توانید یکی از بهترین مناظر کهکشان راه شیری را مشاهده کنید.

پارک ملی Dry Tortugas، فلوریدا

https://www.instagram.com/p/BrEMbeRnLPh/?utm_source=ig_embed

این پارک دیدنی در حدود فاصله 70 مایل دریایی از غرب Key West قرار دارد و تنها می‌توان از راه آبی به آن رسید. پارک ملی Dry Tortugas از یک مجمع‌الجزایر مرجانی تشکیل شده و بخشی از seven-key در خلیج مکزیک محسوب می‌شود. این ناحیه به خاطر داشتن صخره‌های مرجانی شگفت‌انگیز و موجودات دریایی زیبایش شهرت دارد. 99 درصد از این پارک در زیر آب‌های شفاف و کریستالی قرار دارد، پس باید برای شنا خود را آماده کنید.

اسم Las Tortugas توسط کاشف اسپانیایی این ناحیه انتخاب شده و منزلگاه گونه‌های بیشماری از لاکپشت است. این لاکپشت‌ها همیشه فصل تابستان به سواحل سفیدرنگ این ناحیه می‌آیند تا تخم‌گذاری کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که صبح از Key West سوار قایق‌های تندرو شوید و پس از گذراندن روزی خاطره‌انگیز در این پارک ملی، پیش از حرکت آخرین کشتی در ساعت 3 عصر مجددا بازگردید. حتما غذا و نوشیدنی کافی همراه خود ببرید و از سرویس بهداشتی تعبیه شده در کشتی استفاده کنید زیرا در این جزیره بکر و دست‌نخورده هیچ‌کجا آب آشامیدنی، غذا یا رستوران نخواهید یافت.

شما می‌توانید لوازم موردنیاز برای شنا را از درون این کشتی‌ها کرایه کنید. بهتر است برنامه را با شنا در آب‌های کریستالی و شفاف نزدیک بندر Jefferson شروع کرده و از صخره‌های مرجانی وسیع و موجودات دریایی درون آن‌ها لذت ببرید. اگر حین شنا با لاک‌پشت، عروس دریایی و مارماهی روبرو شدید به هیچ عنوان تعجب نکنید. این ناحیه دارای تنوعی غنی از موجودات آبزی است.

پس از این با پای پیاده یک مسیر 45 دقیقه‌ای را طی کنید و خود را به بنای نظامی شگفت‌انگیزی که متعلق به قرن نوزدهم است برسانید. این قلعه در حقیقت پس از جنگ داخلی و به عنوان یک زندان فدرال ساخته شده است. شما می‌توانید در طول دیوار کشیده شده به سمت این قلعه شنا کنید و نگاهی به وسایل زیر آب آن‌جا مانند بشکه‌های سیمانی، زنجیرهای لنگر بیندازید.

پارک ملی White Sands، نیومکزیکو

https://www.instagram.com/p/BureZPPgcaf/?utm_source=ig_embed

اگر در جست‌وجوی پارکی می‌گردید که به شما حس قدم گذاشتن بر روی سطح سیاره دیگر را منتقل کند حتما باید به پارک ملی White Sands سر بزنید. این جاذبه طبیعی که در حقیقت میلیون‌ها سال پبش کف دریاهای کم‌عمق باستانی را تشکیل می‌داده امروزه به محیطی دیدنی و پر از تپه‌های ماسه‌ای سفیدرنگ تبدیل شده است.

در هنگام ورود به این پارک ملی با تپه‌های ماسه‌ای سفیدرنگی روبرو خواهید شد که انگار تا ابد ادامه دارند. این منظره با هرآنچه که پیش از آن دیده‌اید فرق می‌کند. این ناحیه که 700 کیلومتر مربع وسعت دارد بزرگترین منطقه پوشیده از تپه‌های گچی و موجی‌شکل در دنیا است. با مشاهده این تپه‌های شنی درخشان که تا چشم کار می‌کند ادامه دارند به سادگی حس فرود آمدن بر روی سطح ماه به شما دست خواهد داد.

بلافاصله پس از رسیدن به این پارک ملی Dunes Drive را امتحان کنید. این سفر 13 کیلومتری از میان مناظر بدیع پارک عبور می‌کند و شما را به قلب تپه‌ها می‌رساند. حتما در میانه‌ راه از خودرو پیاده شوید و برای گرفتن عکس‌هایی دیدنی از این دریای شن به بالای تپه‌ها بروید. اگر فرزند دارید شاید خرید یک سورتمه از فروشگاه و سوار کردن آن‌ها برای یک سواری هیجان‌انگیز فکر بدی نباشد. فقط حواستان را جمع کنید و سورتمه را محکم بچسبید!

پارک ملی Grand Canyon، آریزونا

https://www.instagram.com/p/Bur9bISBId3/?utm_source=ig_embed

این پارک ملی به اعتقاد بسیاری دارای یکی از بهترین مناظر دنیا است. این دره عظیم و تنگه شگفت‌انگیز 1.5 کیلومتر عمق و نزدیک به 30 کیلومتر عرض دارد. شما با رسیدن به لبه این دره تنها می‌توانید بخش اندکی از 445 کیلومتر آن را ببینید.

این ناحیه دارای مناظر متعدد از مناطق شمال و جنوب دیواره است و مطمئنا از نظر زیبایی با کمبودی روبرو نخواهید شد! این مناظر مخصوصا هنگام غروب و طلوع آفتاب چهره‌ای دیدنی‌تر پیدا می‌کنند. سعی کنید از جمعیت گردشگران فاصله بگیرید و مسیرهای پیاده‌روی این اثر طبیعی دو میلیارد ساله را بپیمایید. این مسیرها فوق‌العاده جذاب هستند و در نواحی دیگر نظیر ندارند. در برخی نقاط می‌توانید به لبه پرتگاه نزدیک شوید و نگاهی به ته دره بیاندازید. سفر به Grand Canyon هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

اگر قدری بیشتر به دنبال هیجان هستید می‌توانید قایق‌سواری در آب‌های خروشان درون دره را امتحان کنید و سری به سواحل دست‌نخورده و زیبای آن بزنید. اگر از خیس شدن خوشتان نمی‌آید می‌توانید به الاغ‌سواری بروید که یکی از تفریحات پرهیجان و محبوب در پارک ملی است. هنگام سواری اجازه دهید تا این حیوانات خودشان مسیر را پیدا کنند زیرا سفرتان جذاب‌تر خواهد شد. البته باید مراقب باشید، زیرا این حیوانات علاقه دارند به لبه پرتگاه بروند و همین موضوع اوضاع را قدری خطرناک خواهد کرد.

منبع: dailyhive