Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

پارک Writing-on-Stone به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پارک Writing-on-Stone که قبلا در پیکوبینو به حضورتان معرفی شد، به جمع پنج نقطهٔ دیگر در آلبرتا پیوست و تبدیل به جدیدترین دیدنی آلبرتا در فهرست میراث جهانی یونسکو شد.

به گفتهٔ دولت آلبرتا، تصمیم برای ورود این نقطه تاریخی به فهرست یونسکو در چهل و سومین گردهمایی کمیتهٔ آثار جهانی گرفته شد که اخیرا در باکوی آذربایجان برگزار شد.

این پارک، که با نام بومی Áísínai’pi نیز شناخته می‌شود، در تلاشی مشترک بین اتحادیه Blackfoot، دولت کانادا و دولت آلبرتا برای ثبت در یونسکو معرفی شده بود.

جیسون نیکسون، وزیر محیط زیست و پارک‌های کانادا در بیانیه‌ای به این مناسبت نوشته است: «پارک Writing-on-Stone میزبان شگفتی‌های طبیعت است و مدرکی است دال بر اصالت و خلاقیت مردم قبیله Blackfoot.»

«به راحتی می‌توان فهمید که چرا این پارک در نظر بسیاری افراد تلاقی‌گاه روح دنیا و دنیای انسان‌ها است. امیدوارم اهالی آلبرتا حتما وقت خود را به بازدید از این جاذبه استانی و زیبایی‌های آن اختصاص دهند.»

پارک Writing-on-Stone که از سال ۲۰۰۴ جزو نامزدهای ورود به این فهرست بوده، حالا رسما در کنار این پنج نقطهٔ آلبرتا قرار گرفته است:

سالانه بیش از ۶۰,۰۰۰ نفر از این پارک زیبا بازدید می‌کنند و نوشته‌ها و نقاشی‌های به جای مانده از ۲,۰۰۰ سال قبل را می‌بینند.

تانیا فیر، وزیر توسعه اقتصاد، تجارت و توریسم در بیانیه‌ای نوشته است:

«Writing-on-Stone یک گنجینه در آلبرتا است که هر ساله هزاران بازدیدکننده را در قالب تورها و فعالیت‌های مختلف که توسط کارمندان بادانش و علاقمند پارک برگزار می‌شوند، به خود جذب می‌کند تا عشق به این اثر تاریخی را با دنیا به اشتراک بگذارند.»

ورود این پارک به فهرست یونسکو از سال ۱۹۹۷ توسط مدیران پارک دنبال می‌شده است.

منبع: Daily Hive