Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

سرقت و ارتکاب جرم با استفاده از اسپری خرس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس در حال تحقیق درباره چندین حمله با اسپری خرس است که در طول چند ماه گذشته اتفاق افتاده‌اند و گفته می‌شود تمامی آن‌ها توسط نوجوانی 16 ساله انجام شده‌اند.

بنا به گزارشی که اداره پلیس کلگری منتشر کرده هم‌اکنون پسری نوجوان که مسئول حملهاسپری خرس، دزدی و نیز استفاده از سلاح برای ارتکاب جرم بوده، دستگیر شده است.

بنا به گزارش‌ها اولین مورد استفاده از اسپری خرس در روز جمعه 24 ماه مه رخ داده است. در این روز پس از درگیری در اتوبوسی در Pembrooke Meadows استفاده از این نوع اسپری گزارش داده شد. گفته می‌شود که متهم در این حادثه قربانی را با اسپری خرس مورد هدف قرار داده و از محل حادثه فرار کرده است. حدود 10 مسافر دیگر این اتوبوس نیز تحت تاثیر این اسپری دچار ناراحتی شده بودند.

در این گزارش آمده: حمل اسپری خرس در صورتی که به منظور مراقبت از خود در برابر حمله احتمالی این حیوان انجام شود قانونی است. اما اگر از آن برای حمله به فردی دیگر استفاده شود می‌توان فرد مهاجم را به جرم موارد مربوط به حمله سلاح تحت تعقیب قرار داد و متهم کرد. بنا به قانون کیفری کانادا اسپری فلفل سلاحی ممنوعه محسوب می‌شود.

روز جمعه 31 مه یک حمله مشابه به مردی که قصد فروش یک لباس به دو مظنون را داشته انجام می‌شود. بنا به گزارش پس از آن‌که این مرد مورد حمله قرار گرفت لباس را به این دو مظنون داد و در ادامه این دو نفر پیش از فرار کردن او را با اسپری خرس مورد هدف قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش پلیس دو مورد حمله دیگر با وضعیتی تقریبا مشابه نیز در روز شنبه 1 ژوئن در محله‌های Applewood Park و Abbeydale انجام شده است.

این نوجوان در روز سه‌شنبه 2 جولای دستگیر شد و انتظار می‌رود با ادامه تحقیقات اتهامات بیشتری علیه او مطرح شوند.

منبع: dailyhive